صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۲۹۹۰۶۹

در تحریم‌های جدید تا جنگ دینی

۱ـ تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ۱۲ شرکت و ۱۳ فرد مرتبط با ایران اعلام کرد. طبق بیانیه خزانه‌داری آمریکا، شرکت‌های تحریم شده عبارتند از: ۱ـ Mirage for Waste Management & Environmental Services sarl، ۲ـ شرکت آرین دانش، ۳ـ شرکت ساختمانی تجاری ماهر، ۴ـ شرکت تجاری انرژی میراژ، ۵ـ شرکت بین‌المللی‌ ام‌کی‌اس، ۶ـ شرکت صادرات واردات نینگبو، ۷ـ شرکت داریا افق سبز، ۸ـ شرکت ستاره شرقی، ۹ـ شرکت رویال پرل مستقر در امارات، ۱۰ـ شرکت زیست تجهیز پویش، ۱۱ـ شرکت تجاری کاسالینگ و ۱۲ـ شرکت داروسازی ریم، اسامی افراد نیز به این شرح است: ۱ـ یحیی الحاج، ۲ـ عبدالله اصغرزاده، ۳ـ داریان تنی ۴ـ ابراهیم‌حسن دهقان، ۵ـ فرحات محمدعبدالامیر، ۶ـ محمد مقام، ۷ـ کامبیز رستمی، ۸ـ علی شریفی، ۹ـ کین شینهوا، ۱۰ـ ریچارد یو، ۱۱ـ مصطفی زاهدی، ۱۲ـ قدرت زرگری، ۱۳ـ کارول ژوو. گفتنی است، جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اقدام جدید آمریکا نسبت به اعمال محدودیت‌های قانونی برای تعدادی از افراد و شرکت‌های آمریکایی که در ایجاد و کمک به گروه‌های افراطی تروریستی در منطقه نقش داشته یا به کشتار و سرکوب مردم بی‌دفاع در منطقه کمک می‌کنند، اقدام خواهد کرد.

۲ـ تزریق شش میلیارد دلار برای بالا نرفتن قیمت ارز
نوسان بازار ارز که از اوایل مهر ماه آغاز شد، سبب افزایش قیمت‌ها تا مرز چهار هزار تومان شد؛ بنابراین بانک مرکزی برای ثبات بازار ناچار به تزریق شش میلیارد دلار شد؛ رقمی که در برخی از روزها به ۱۰۰ میلیون دلار هم رسید. کارشناسان می‌گویند، اگر نظام ارزی کشور یک نظام کارا باشد و بازار ارز نیز به‌ درستی شکل‌ گرفته باشد، امکان جهش نرخ ارز بسیار پایین خواهد بود؛ زیرا نوسان اندک نرخ ارز و افزایش آن در بسیاری از کشورها در زمان‌های مختلفی رخ می‌دهد؛ اما جهش ناگهانی نرخ ارز و کاهش شدید ارزش پولی ملی در یک بازه کوتاه‌‌مدت امری معمول و متعارف نیست. در واقع، چنین کاهشی بیان‌کننده بیماری اقتصادی است و به عبارت بهتر می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات نظام ارزی و ناکارایی بازار ارز کشور باشد.

۳ـ رژیم صهیونیستی منطقه را وارد جنگ دینی می‌کند
اسماعیل نواهضه ادامه تجاوزات و جنایت‌های دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین، به ‌ویژه در شهر قدس و تخریب گسترده منازل فلسطینیان به بهانه دریافت نکردن مجوز ساخت را به‌ شدت محکوم کرد و گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای تغییر بافت قدس، نگران‌کننده است. وی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی همچنان از ساخت‌وساز فلسطینیان در سرزمین‌شان ممانعت به عمل می‌آورد و هزاران هکتار از اراضی فلسطینی را به منظور ساخت واحدهای مسکونی جدید برای شهرک‌نشینان صهیونیست مصادره کرده است. نواهضه همچنین به اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای تغییر بافت تاریخی، دینی و شهری قدس اشاره کرد و گفت: این مسئله می‌تواند منطقه را به سمت جنگ دینی سوق دهد و امنیت و ثبات منطقه را به خطر بیندازد.

▼ تا انتخابات
باهنر با بیان اینکه رقابت انتخابات آینده باید اخلاق‌مدارانه و به دور از تهمت و افترا باشد، تأکید کرد: باید از دو قطبی‌کردن جریان انتخابات دوری کنیم، اما این امر به معنای عدم رقابت نیست؛ بلکه باید مراقب باشیم اتفاق سال ۸۸ تکرار نشود و بر همین اساس کاندیداها باید تمکین خود را از نتیجه انتخابات به مردم اعلام کنند.
محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان در نشست زنان انقلاب اسلامی و مدیریت سیاسی گفت: در انتخابات ۹۶ نیز مسیر ۹۲ را ادامه داده و با کاندیدای واحدی شرکت می‌کنیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات