صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶  ، 
کد خبر : ۲۹۹۶۶۸

از ادعایی عجیب تا توصیه‌های آیت‌الله

۱ـ اعتراض ۱۴۰ هزار فرهنگی به بودجه ۹۶ آموزش‌وپرورش
یک فعال صنفی معلمان با اشاره به اینکه ۱۱۰ هزار امضا از سوی فرهنگیان به صورت مجازی و ۳۰ هزار امضا به صورت دستی در مدارس در اعتراض به بودجه سال آینده آموزش‌وپرورش جمع‌آوری شده است، گفت: روز گذشته تمامی این امضاها به صورت صحافی شده به نمایندگان کمیسیون آموزش، کمیسیون تلفیق و هیئت رئیسه مجلس تحویل داده شد. محمد حبیبی با اشاره به اعتراض جمع زیادی از فرهنگیان نسبت به بودجه در نظر گرفته شده برای آموزش‌وپرورش در سال آینده، گفت: کمپین بودجه عادلانه از سه هفته پیش آغاز به کار کرده است؛ زیرا به منظور رتبه‌بندی و پاداش پایان خدمت بازنشستگان برای سال آینده اعتباری در لایحه دولت در نظر گرفته نشده است. گفتنی است، ۹۸ درصد بودجه آموزش‌وپرورش فقط صرف حقوق کارکنان می‌شود و اعتبار مربوط به سرانه مدارس و امکانات و... عملاً به محاق می‌رود.

۲ـ حداقل هزینه زندگی ماهیانه یک ‌خانوار متوسط
علی خدایی، مسئول بخش کارگری کارگروه ستاد مزد سال ۹۶ اعلام کرد: اعضای کارگروه مزد سال ۹۶ در آخرین جلسه خود به اتفاق آرا حداقل هزینه زندگی ماهیانه یک خانوار متوسط را ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان اعلام کردند. وی با یادآوری اینکه در جلسات امسال برای اولین بار نمایندگان سه گروه دولتی، کارفرمایی و کارگری بر مبنای گزارش‌های رسمی بانک ‌مرکزی، مرکز آمار و معاونت تغذیه وزارت ‌بهداشت بر سر تعیین عدد مشخصی برای هزینه‌های زندگی خانوارهای کارگری به توافق رسیدند، گفت: با استخراج این عدد، جلسات ستاد ویژه مزد ۹۶ از این لحظه پایان یافته قلمداد می‌شود و از این پس ادامه مذاکرات مزدی در جلسات شورای‌عالی کار دنبال خواهد شد.

۳ـ ادعای عجیب نوه صدام درباره ایران
مسعود عدی در نامه‌ خود به رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: من به عنوان نوه‌ صدام که اعدام شده، از شما یک درخواست دارم. جنازه برخی از بستگان من در دست ایران است؛ اما این کشور حاضر به برگرداندن جنازه‌های پدرم «عدی حسین» و عمویم «قصی حسین» نیست. نوه‌ صدام در ادامه ادعا کرد: ایران در طول دولت اوباما موفق به دستیابی به جنازه‌های ما شد. ما امیدواریم که شما به این موضوع حساسیت نشان دهید و از نفوذ خود در این رابطه استفاده کنید. او همچنین در نامه خود از دولت بغداد بابت بازداشت برخی افراد در سال ۲۰۰۳ انتقاد کرد.

▼ تا انتخابات
◄  اخبار به دست آمده از محافل سیاسی گویای حذف دو چهره ورزشی از فهرست اصولگرایان شورای شهر تهران است. اصولگرایان به دلیل ضعف‌ها و حاشیه‌های ایجادشده درباره عباس جدیدی و حسین رضازاده، تصمیم گرفتند این دو چهره را از فهرست خود کنار بگذارند. با این حال، احتمال نامزدی حداقل یک چهره ورزشی در فهرست این جناح وجود دارد.
عبدالحسین روح‌الامینی، دبیر کل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی گفت: آقای محسن رضایی از تمایل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به حضورش در انتخابات تشکر کرده و به دوستان خود در این جبهه اعلام کرده است که قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی را ندارد.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی استفاده از رسانه‌های ضد انقلاب در انعکاس اخبار و مطالب مختلف، از جمله امور انتخاباتی را جرم دانست و بر لزوم دشمن‌شناسی و رعایت اصول اخلاقی از سوی مردم، نامزدها، مسئولان، مجریان و ناظران انتخابات تأکید کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات