تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۰۰۷۲۹

دلیل حمایت همه‌جانبه آمریکا از گروهک تروریستی منافقین چیست؟

(روزنامه جمهوري اسلامي ـ 1396/01/30 ـ شماره 10850 ـ صفحه 8)

مقامات آمریکایی همچنان به استفاده ابزاری از منافقین و بازی با کارت سوخته این سازمان تروریستی علیه ملت ایران ادامه می‌دهند، کما اینکه حمایت‌های همه‌جانبه واشنگتن از القاعده و داعش ادامه دارد.

در تازه‌ترین این اقدامات، سناتور "جان مک کین" رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در تیرانا پایتخت آلبانی با سرکرده گروهک تروریستی منافقین دیدار کرد. مک کین که همواره یک پای نشست‌های منافقین بوده است در این دیدار از اقدامات این گروهک تروریستی تقدیر و تشکر کرد. وی در جمع اعضای این گروهک گفت: باید با نقش ایران در عراق و سوریه مقابله و هرچه زودتر اسد نیز از قدرت کنار گذاشته شود. مک کین در ادامه یاوه گویی‌های خود ضمن قدردانی از رهبری مریم رجوی، گفت: من مطمئن هستم روزی ایران آزاد خواهد شد و ما در میدان آزادی گردهم خواهیم آمد.

وی بدون اشاره به شباهت‌های داعش و سازمان منافقین از اینکه این سازمان همچنان تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران است و می‌تواند در عملیات ایذایی به کار آید، ابراز خوشحالی کرد.

"جان مک‌کین"، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا و رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا علاوه بر دیدار با "مریم رجوی"، سرکرده گروهک تروریستی منافقین، در مقر جدید این گروهک در پایتخت آلبانی در همایش آن‌ها شرکت کرد.

نیروهای رجوی درپی اخراج از عراق، آواره شده و به دنبال یافتن پایگاه جدیدی بودند. سرانجام با رایزنی آمریکایی‌ها اعضای فراری این گروه تروریستی در نهایت در تیرانا پایتخت آلبانی، مستقر شدند، زیرا دیگر کشورهای اروپایی با توجه به اقدامات تروریستی این گروه تمایلی به پذیرش آنها نداشتند.

مک‌کین همچنین به اعضای گروهک منافقین به دلیل یافتن کشوری جدید برای استقرار خود تبریک گفت و مدعی شد: "شکی نیست کسانی که هم‌اکنون در این‌جا حضور دارند متحمل درد و رنج‌های فراوانی شده‌اند."

در این دیدار مریم رجوی با تکرار اتهامات واهی خود درباره ایران درحالی که انبوهی از اقدامات تروریستی و جنایات علیه مردم ایران را در کارنامه خود دارد، مدعی شد: "تغییر نظام در ایران پیش‌شرط ایجاد صلح در منطقه و جهان است."

گروهک منافقین عامل ترور بسیاری از مردم بی‌گناه در ابتدای انقلاب اسلامی ایران و همچنین شهدای هسته‌ای شناخته می‌شود. این گروهک چندین سال در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار داشت؛ اما به خاطر خدماتش به غرب در سال 2012(91ش) نام این گروهک از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا خارج شد.

چندی پیش و با انتخاب "دونالد ترامپ" به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، اعضای منافقین نامه‌ای به ترامپ ارسال کردند و خواستار بازنگری در توافق هسته‌ای با ایران شدند.

بقایای گروهک منافقین تیرماه 95 در پاریس تشکیل جلسه دادند و برخی مقامات اسبق سیاست خارجی کشورهایی مانند آمریکا، فرانسه و عربستان نیز در آن حضور داشتند.

"ترکی الفیصل"، شاهزاده سعودی و رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان، با سخنرانی در این اجلاس به لفاظی علیه ایران و مسئولان نظام جمهوری اسلامی پرداخت.

برخی رسانه‌ها اعلام کردند "ملک سلمان عبدالعزیز"، پادشاه عربستان، از مریم رجوی برای سفر به عربستان دعوت کرده است.

دیدار مک‌کین، نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با سرکرده گروهک منافقین درحالی انجام می‌شود که چندین مقام آمریکایی از جمله "ری تکیه" عضو ارشد شورای روابط خارجی آمریکا خواستار حمایت دولت این کشور از گروه‌های مخالف ایران در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه آینده شده‌اند.

گفتنی است که آمریکا پس از انقلاب اسلامی ایران از سازمان منافقین همواره به عنوان اهرمی علیه ملت ایران استفاده کرده و سالانه در بودجه کمک‌های خارجی سازمان "سیا"، رقم مشخصی را برای آن‌ها اختصاص داده و امکان فعالیت دفاتر و اعضای آن‌ها را فراهم نموده است.

حذف نام گروهک تروریستی منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی در آمریکا و سپس آشکارسازی حمایت‌های کاخ سفید از این سازمان از طریق افتتاح دفاترشان، نشاندهنده چتر حمایتی آمریکا از جنایات تروریستی آن‌ها و ماهیت شیطانی سیاستمداران آمریکایی و دروغ‌بودن ادعای آنان در مبارزه با تروریسم و دفاع از حقوق بشر است.

کنگره آمریکا طی سال‌های گذشته یکی از بارزترین عرصه‌های لابی‌گری منافقین بوده است، جایی که این گروهک توانسته تعدادی حامی سرسخت برای خود دست و پا کند.

برای نمونه، سال گذشته و در آخرین روزهای حکومت اوباما، تعدادی از اعضای ارشد کنگره آمریکا در ادامه اقدامات خود، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در حمایت از سازمان منافقین به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کردند.

پیش‌نویس این قطعنامه ازسوی تِد پو، عضو منتخب جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از حوزه انتخاباتی دوم ایالت تگزاس و سه تن از همقطارانش به نام‌های "برایان هیگینز"، "آلبیو سیرز" و "براد شرمن" تحت عنوان «تامین ایمنی و امنیت افراد مستقر در کمپ لیبرتی عراق و انتقال آن‌ها به آلبانی» به این مجلس ارائه شد.

از زمان ارائه پیش‌نویس این قطعنامه تا زمان تصویب آن، تعداد نمایندگان حامی آن به 64 تن افزایش یافته است که از آن جمله می‌توان به "اِد رویس"، رئیس وقت کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اشاره کرد.

از جمله نکات جالب در متن پیشنهادی این قطعنامه تاکید مکرر بر این موضوع بود که اعضای این سازمان تروریستی اموال و دارایی‌های با ارزشی را پیشتر در کمپ اشرف برجای گذاشته و به آن دسترسی ندارند و از دولت ایالات متحده خواسته شده است تا با همکاری دولت عراق تمامی تلاش خود را به کار ببرد تا اعضای این سازمان به این اموال دسترسی یابند.

همچنین در متن این قطعنامه به صراحت عنوان شده بود که اعضای این سازمان اطلاعات با ارزشی را از تلاش‌های ایران در زمینه هسته‌ای و حمایت تهران از «گروه‌های شبه‌نظامی» (حشد الشعبی یا نیروهای داوطلب مردمی) در عراق به طرف آمریکایی ارائه کرده‌اند.

بررسی سوابق لوایح و اقدامات اعضای کنگره آمریکا نشان می‌دهد که اعضای آن در بهره کشی از این سازمان، تلاش‌هایی را برای حمایت علنی از این سازمان تروریستی انجام می‌دهند. نقطه عطف این تلاش‌ها ارائه قطعنامه‌ای پیشنهادی ازسوی تِد پو و 9 تن از همتایانش به مجلس نمایندگان آمریکا در ژانویه 2011 (دی ماه 89ش) بود که در آن از وزارت خارجه این کشور درخواست شده بود که سازمان منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی خارج شود. در متن پیشنهادی این قطعنامه هم بر اهمیت اطلاعات ارائه شده ازسوی این سازمان در افشای «تهدیدات و خطرات» برخاسته از«آنچه مداخلات ایران در عراق» و برنامه هسته‌ای ایران نامیده، تاکید شده بود.

در بررسی این اسناد مشاهده می‌شود که نام چند عضو مجلس نمایندگان آمریکا در هنگام حمایت از سازمان منافقین بسامد بیشتری دارد. تِد پو (Ted Poe) یکی از این افراد است که نام وی را می‌توان در صدر بسیاری از قطعنامه‌ها و سخنرانی‌هایی که رویکرد حمایت‌گرانه‌ای از منافقین دارند، یافت. وی رئیس «کمیته فرعی تروریسم، عدم اشاعه و تجارت» در «کمیته روابط خارجی» مجلس نمایندگان آمریکا بود. همان کمیته‌ای که در نشست خود با عنوان «داعش: تعریف و تحدید دشمن» از مریم رجوی برای سخنرانی از طریق ویدئو کنفرانس و ادای توضیحات دعوت کرد و او را مورد تمجید قرار داد.

به غیر از لوایح و قطعنامه‌هایی که تاکنون به طور خاص و برای حمایت از سازمان منافقین در مجلسین آمریکا مطرح شده است، اعضای کنگره در موارد متعددی طی نطق‌های پیش از دستور خود، از اعضای این سازمان حمایت کرده‌اند.

برای نمونه، سناتور تام تیلیس، در سخنرانی خود در صحن سنا به تاریخ 10 دسامبر سال 2015 (94ش)، از منافقین با عنوان «دوستان ما» نام برده و بر تمایل کنگره برای اسکان آن‌ها در کشوری خارج از عراق(آلبانی) تاکید کرد.

"تام مکل‌کلینکر"، عضو منتخب مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کالیفرنیا نیز در سخنرانی خود به تاریخ 24 ژوئن 2015، با اعلام اینکه حدود 2500 ایرانی (عضو سازمان منافقین) «در کمپ لیبرتی عراق به دام افتاده‌اند»، گفت که دولت ما (آمریکا) از طریق ارتش خود به صورت مکتوب وعده حمایت از آن‌ها را داده است.

به هر حال این قبیل اقدامات حمایتی مقامات آمریکایی از سازمان منافقین بار دیگر به ملت ایران ثابت می‌کند که آمریکایی‌ها از حامیان تروریسم هستند ولی دیر یا زود باید تاوان حمایت خود را از گروههای تروریستی بپردازند.

http://jomhourieslami.net/?newsid=130661

ش.د9600062

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات