تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۰۱۱۷۵

توضیح ناطق نوری درباره علت حمایت از نامزد منتخب خود

(روزنامه ايران ـ 1396/02/23 ـ شماره 6493 ـ صفحه 2)

حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل من برای حمایت از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، افزایش اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌الملل است.

به گزارش ایرنا، وی در دیدار جمعی از فرهنگیان، هنرمندان و ورزشکاران افزود: همه نامزدهای محترم با برنامه‌هایی برای اداره کشور پا به عرصه رقابت گذاشته‌اند و یکایک آنان فرزندان این نظام هستند و به نوبه خودشان برای این کشور خدماتی داشته‌اند؛ اما انتخاب فرد اصلح از میان این دوستان وظیفه شرعی و ملی همه ما است.

وی با بیان اینکه «همه کاندیداهای محترم را به حفظ آرامش در جامعه، اخلاق‌مداری، صداقت و رعایت احترام متقابل دعوت می‌نمایم و مردم بدانند همه این آقایان برای من محترم و عزیزند»، ادامه داد: برخی می‌گویند شما چرا از آقای روحانی حمایت می‌کنید؟

بنده مکرراً درخصوص دلایل بسیار این مهم اشاره کرده‌ام که یکی از مهم‌ترین آنها، افزایش اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌الملل است؛ به خاطر داریم که زمانی در این عرصه به سمت انزوا پیش می‌رفتیم؛ اما امروز به جایگاهی دست یافته‌ایم که سران 6 کشور قدرتمند و صنعتی، در یک سو و ایران اسلامی با اقتدار تمام در سوی دیگر میز مذاکره با آنان می‌نشیند و از مواضع بحق نظام و مردم حراست و حفاظت می‌کند.

ناطق نوری ادامه داد: یکی از برکات برجام، افزایش صادرات نفت است که حدوداً 5 برابر شده است و پول حاصل از فروش به کشورمان پرداخت می‌شود؛ در گذشته به دلیل وجود تحریم‌ها برای فروش نفت دچار مشکلات اساسی بودیم و به طور نمونه کشتی‌های نفتکش ما برای تردد در آب‌های بین‌المللی ناچار به استفاده از پرچم کشورهای دیگر بودند و در ازای فروش نفت به جای دریافت وجه آن، مجبور بودیم کالاهای بی کیفیت آنان را وارد کنیم؛ یعنی مبادله‌ای مضر و نابرابر که امروز به فضل الهی در این دولت اثری از این اجبار وجود ندارد و کشتی‌های ما در تمام آب‌های بین‌المللی با پرچم مقدس کشور عزیزمان، آزادانه حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه «سابقه آشنایی بنده با جناب روحانی به سال‌های پیش از انقلاب باز می‌گردد، ایشان را همیشه فردی دلسوز، مبارز، استوار در برابر دشمنان نظام و ولایتمدار یافته‌ام» افزود: روحانی پس از انقلاب سمت‌های زیادی داشته‌اند از جمله آن 16 سال در کسوت دبیر شورای امنیت ملی بوده‌اند و در این سالیان، بیش از پیش به مسائل بین‌الملل مسلط شدند. وی و سایر وزرا می‌دانستند که نمی‌توان در این 4 سال معجزه کرد و مشکلات ریشه‌دار در گذشته را به آسانی حل کرد، اما تمام تلاش خویش را برای مرتفع کردن مشکلات به کار بردند.

http://www.iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/183014

ش.د9600122

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات