صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۰۲۰۰۰

اخبار کوتاه شنبه 27 خرداد

دونالد ترامپ در سخنرانی خود در توصیف توافق میان دولت‌های کاسترو و اوباما گفت: این توافق «به مردم کوبا کمکی نمی‌کند؛ بلکه سبب تقویت رژیم کوبا می‌شود.» به همین دلیل توافق میان واشنگتن و هاوانا را که در سال ۲۰۱۴ میلادی منعقد شده بود، لغو و رژیم کاسترو را «وحشیانه» توصیف کرد. باراک اوباما توانسته بود با این توافق به بیش از نیم قرن تنش میان دو کشور پایان دهد. او تأکید کرد: دستور لغو این توافق باید به سرعت اجرا شود. او همچنین به مردم کوبا و ایالات متحده آمریکا وعده انجام «معامله بهتری» را داد.
شرکت انگلیسی «بریتیش پترولیوم» در جدیدترین گزارش خود با اشاره به تغییر نکردن ظرفیت پالایشگاهی ایران طی چهار سال دولت یازدهم، اعلام کرد: ظرفیت پالایشگاهی ایران از سال 2013 تاکنون بدون تغییر و در سطح 985/1 میلیون بشکه در روز باقی ‌مانده است. ظرفیت پالایشگاه‌های ایران تنها دو درصد از کل ظرفیت پالایشگاه‌های جهان را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که مسئولان دولت یازدهم همواره از افزایش چشمگیر ظرفیت پتروشیمی در دولت تدبیر و امید سخن به میان آورده‌اند.
این روزها خبرهایی درباره نقش پر رنگ زنان در ميان فهرست وزارتخانه‌ها در دولت دوازدهم در محافل شنیده می‌شود. در میان پیشنهادات، وزارت آموزش‌وپرورش از جمله وزارتخانه‌هايي است كه احتمال حضور يك زن در رأس آن بسيار بالا است. برخي زمزمه‌ها از احتمال حضور يك زن در وزارت علوم هم حكايت دارد؛ اما آنچه مشخص است، اين است كه اين‌بار برخلاف دولت یازدهم، زنان در بخش‌های مختلف دولت حضور پررنگی خواهند داشت.
بانک مرکزی کویت اعلام کرده است، سرمایه‌گذاری‌های کلانی را در اقتصاد آمریکا انجام داده است و با وجود تصویب بودجه انقباضی در این کشور به مراودات اقتصادی با واشنگتن ادامه می‌دهد. اکنون کویت 31 میلیارد و 300 میلیون دلار اسناد مالی آمریکا را در قالب اوراق بهادار در اختیار دارد که بیش از 6 درصد از ذخایر صندوق ارزی استراتژیک کویت را تشکیل می‌دهد.
ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد، ایران با آزار دادن آمریکا و فعالیت‌های دریایی بین‌المللی در خلیج‌فارس و ارسال موشک‌های کروز پیشرفته ضد کشتی برای شورشیان در یمن در ساحل دریای سرخ، برای دو آبراه که در تجارت جهانی اهمیت بسیاری دارند، یک تهدید تلقی می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات