صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۰۲۲۲۷

اخبار کوتاه شنبه 3 تیر

شبکه «الجزیره» شرط کشورهای عربی مبنی بر تعطیل شدن همه دفاتر این شبکه ـ به منزله بخشی از فهرست الزامات مورد نیاز برای برقراری روابط مجدد با قطر ـ را تقبیح و رد کرد. این شبکه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد درخواست برای بسته شدن آن از سوی کشورهای عربی، «تنها یک تلاش مذبوحانه برای ساکت کردن این رسانه آزاد و پرسش‌گر در منطقه» است.
شبکه راشاتودی با انتشار گزارشی از سیاست‌های دوگانه آمریکا انتقاد کرد و با بیان اینکه عربستان بزرگ‌ترین حامی دولتی تروریسم است، اتهامات عنوان شده علیه ایران را دروغین دانست. این شبکه خطاب به مقامات آمریکایی گفت: «شاید بهتر باشد خفه شویم یا واقعاً کاری درباره تروریسم دولتی انجام دهیم.»
سازمان ملل متحد اعلام کرد: شمار افراد مبتلا به بیماری وبا در یمن به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد. گفتنی است، سه میلیون شهروند آواره یمنی همه روزه به دلیل ادامه جنگ، دسترسی نداشتن به آب آشامیدنی و جمع‌آوری نشدن زباله‌ها با خطر ابتلا به بیماری وبا روبه‌رو هستند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌‌الانبیاء(ص) گفت: ما راه هوایی را برای قطر باز گذاشتیم و امروز فوج فوج هواپیماهای این کشور از آسمان ایران عبور می‌کنند. امیر اسماعیلی افزود: به هواپیماهای سعودی اجازه عبور از آسمان ایران را نمی‌دهیم. عربستان کشوری است که استقلال ندارد.
هیئت‌مدیره شرکت آب و فاضلاب استان ایلام مصوبه‌ای را صادر کرد تا از مشترکین بدهکار، هزینه دیرکرد آب‌بها دریافت کند. به ‌دنبال صدور این مصوبه، سازمان بازرسی کل کشور طی دادخواستی به دیوان عدالت اداری، مصوبه مذکور را خلاف قانون دانست و خواستار ابطال آن شد.
خبرگزاری رویترز نوشت: هر چند ابوبکر البغدادی جانشینی برای خودش تعیین نکرده، اما «ایاد العبیدی» افسر سابق ارتش عراق که به «فاضل هیفا» شهرت دارد و «ایاد الجمیلی» یکی دیگر از افسران سابق ارتش عراق، جانشین‌های احتمالی وی هستند.
بررسی عملکرد حسابرسی شده برخی از شرکت‌های پالایشی در سال مالی 94 نشان می‌دهد، برخی اقلام نفتی از سوی شرکت‌ها با تخفیف‌های بزرگی حتی فراتر از 30 درصد نسبت به قیمت‌های جهانی فروخته شده است.
چندی پیش ایمیل‌هایی که از یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا افشا شد، از هماهنگی وی با یک بنیاد «دفاع از دموکراسی» برای ضربه زدن به ایران، ترکیه و قطر پرده برداشت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات