تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۰۳۰۱۹

آيت‌الله جنتي: ايران اقتدار خود را از اسلام گرفته است

(روزنامه جوان – 1396/04/20 – شماره 5134 – صفحه 2)

دبير شوراي نگهبان در ديدار اعضاي دادگاه قانون اساسي تايلند، اقتدار جمهوري اسلامي ايران را ثمره «اسلام» دانست.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما، آيت‌الله جنتي با تبيين روند پيروزي انقلاب اسلامي گفت: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، ايران تحت نفوذ انگليس و بعد، امريکا بود اما با پيروزي انقلاب، ايران به اقتداري دست يافته است که دشمنان غربي ما با تحميل فشارهاي متعدد مانند جنگ تحميلي و تحريم‌ها نتوانسته‌اند کشورمان را تضعيف کنند. وي افزود: جمهوري اسلامي ايران با رهبري عالم بزرگ اسلامي و بر اساس اسلام برپا شد و هدف ملت ايران در همراهي و بيعت با حضرت امام خميني(ره) اين بود که اسلام در ايران زنده شود. دبير شوراي نگهبان با مقايسه اجمالي دادگاه قانون اساسي تايلند و اين شورا گفت: در تايلند، دادگاه قانون اساسي همانند شوراي نگهبان مستقل است و البته در قياس با اين شورا، اين امتياز را دارد که مي‌تواند به تخلفات مقامات نيز رسيدگي کند.

آيت‌الله جنتي افزود: شوراي نگهبان، مانند دادگاه قانون اساسي تايلند بر روند تصويب قوانين نظارت دارد، با اين تفاوت که غير از انطباق مصوبات مجلس با قانون اساسي، وظيفه دارد از شرع مقدس نيز پاسداري کند و از تبديل مصوبه مغاير با اسلام به قانون، جلوگيري مي‌کند. وي بررسي صلاحيت داوطلبان مجلس شوراي اسلامي و رياست جمهوري و نيز نظارت بر انتخابات را از ديگر امتيازهاي شوراي نگهبان برشمرد.

آيت‌الله جنتي در پايان ابراز اميدواري کرد که هيئت تايلندي در سفر خود، ايران، اسلام و نظام جمهوري اسلامي را بشناسد.

در اين ديدار همچنين رئيس دادگاه قانون اساسي تايلند با ابراز خشنودي از سفر به تهران، از سوابق آشنايي 400 ساله مردم تايلند با ايران سخن گفت و افزود: مردم تايلند علاقه بسياري به ايران دارند و مي‌دانند که جمهوري اسلامي توانسته است در چهار دهه، ايران را به کشوري توسعه‌يافته و با صلح و ثبات پايدار تبديل کند. آقاي نوراک، هدف از سفر به ايران را آشنايي با حکمراني خوب در ايران دانست و گفت: مي‌خواهيم بدانيم چه عناصري سبب شده اين کشور در منطقه پرآشوب خاورميانه به صلح و امنيت دست يابد. رئيس هيئت تايلندي تصريح کرد: صميمانه معتقدم که اسلام سبب دستيابي ايران به قدرتي شده است که دشمنان نتوانند جمهوري اسلامي را مهار کنند. همچنين اعضاي حقوقدان شوراي نگهبان در نشست مشترکي با اعضا و کارشناسان دادگاه قانون اساسي تايلند تبادل‌نظر کردند.

http://www.Javann.ir/861374

ش.د9601167

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات