صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۰۳۳۵۹

اخبار کوتاه چهارشنبه 11 مرداد

پایگاه اینترنتی «ووکس» در مقاله‌ای با عنوان «برای جلوگیری از میزان بالای مصرف مواد مخدر در تاریخ آمریکا چه باید کرد» به قلم «جرمان لوپز» نوشت: فراگیر شدن مصرف مواد مخدر به ویژه مشتقات‌ تریاک می‌تواند در دهه‌های آینده صدها هزار نفر را به کام مرگ بفرستد. گفتنی است، فراگیری مواد مخدر در آمریکا تکان‌دهنده است و این کشور با مرگبارترین بحران مصرف بالای مواد مخدر در طول تاریخ خود مواجه است.
حسین کاخکی، مدیرکل دفتر بین‌الملل گمرک ایران با اشاره به مشکل صادرات محصولات پتروشیمی ایران به ترکیه اظهار داشت: گمرک در این رابطه نامه‌ای اعتراضی از طریق کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه و وزارت خارجه تهیه کرده و با طرف ترک برای حل مشکل مکاتباتی داشته است. گفتنی است، گمرک ترکیه اعلام کرده است: ورود محموله‌های پتروشیمی ایران به ترکیه منوط به تأیید کنسولی آنها در ایران شده است.
سردار سید‌محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین در حاشیه مراسم استقبال از ۴۸ شهید تازه تفحص شده در مرز شلمچه اظهار داشت: مجموع کل شهدای کاوش شده ۴۹ هزار شهید است؛ با این حال باید چهار هزار و ۶۰۰ شهید دیگر را اعم از شهیدانی که در مناطق عملیاتی شهید شدند یا در اردوگاه‌ها به شهادت رسیدند، در قبرستان‌های عراق ردیابی کرد.
مرکز حقوق بشر «المیزان» فاش کرد: رژیم صهیونیستی جنازه 249 مرد و زن شهید فلسطینی را توقیف کرده است و از تحویل آنان به خانواده‌های‌شان خودداری می‌کند. این نهاد حقوقی تأکید کرد: برخی از این جنازه‌ها از دهه 60 قرن گذشته تاکنون توقیف شده است که این اقدام به منزله مجازات دسته‌جمعی فلسطینیان است.
کمیته مالی کنست رژیم صهیونیستی با افزایش 10 میلیارد دلاری بودجه وزارت جنگ این رژیم موافقت کرد. به گزارش روزنامه عبری‌زبان معاریو، هدف از افزایش 10 میلیارد دلاری بودجه وزارت جنگ، تقویت التزامات قبلی، افزایش آموزش‌ها و رزمایش‌های ارتش و اختصاص مبالغ مالی برای خرید سلاح و تجهیزات جنگی جدید است.
سخنگوی «سیدمقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق اعلام کرد: «محمد‌بن‌سلمان» ولی‌عهد عربستان اعتراف کرد در عملکرد سابق عربستان، خطاهایی وجود داشته است و دو طرف بر ضرورت جبران این مسئله تأکید کردند. وی افزود: صدر و بن‌سلمان توافق کردند ادبیات میانه‌روی و رهایی از سخنان طایفه‌گرایی را حاکم کنند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات