تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۰۳۶۸۵

رژیم صهیونیستی پس از ۳سال به تلفات سنگین نظامیان اسرائیلی در جنگ ۵۱ روزه غزه اذعان کرد

(روزنامه اطلاعات – 1396/04/22 – شماره 26766 – صفحه 16)

رژیم صهیونیستی در سومین سالگرد تجاوز به نوار غزه که در ۱۶ تیرماه ۹۳ انجام گرفت، اذعان کرد که در جریان این جنگ، ۴۸۱ نظامی دچار معلولیت شده اند.

مرکز آمار اسرائیل اعلام کرد: در جریان جنگ۵۱ روزه با حماس، ۶۸ نظامی اسرائیلی کشته و ۲۵۲۲ تن نیز زخمی شدند که از این میان ۷۴۰ تن را نظامیان تشکیل می دادند.وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در گذشته اطلاعات دقیقی را از شمار کسانی که در جریان جنگ دچار نقص عضو شده بودند، منتشر نمیکرد. براساس آمار منتشرشده که در نوع خود بی سابقه است، ۲۰ درصد از نظامیان مجروح اسرائیلی دچار نقص عضو کامل شده اند که از این میان ۵۷ تن را افسران بلندپایه تشکیل می دهند.در ادامه اعترافات رژیم صهیونیستی آمده است: بخش بزرگی از نظامیان آسیب دیده که ۱۴۳ تن هستند، دچار بیماری های روحی و روانی شده اند.

این میزان بیش از ۲۰ درصد گزارش شده است که نسبت به جنگ های پیشین اسرائیل، افزایش نشان می دهد.در این حال سازمان ملل در گزارش جدید خود درباره وضعیت نوار غزه هشدار داد که در پی محاصره شدید اسرائیل علیه نوار غزه، این منطقه عملا غیر قابل زندگی شده است. بر اساس گزارش سازمان ملل، بیش از ۹۵ درصد آب نوار غزه آشامیدنی نیست و این در حالی است که مردم غزه روزانه فقط چند ساعت از نعمت برق نیز برخوردارند. خبر دیگر اینکه طرح اخراج ۱۰۰ هزار فلسطینی از قدس و جایگزینی ۱۵۰ هزار شهرک نشین صهیونیستی توسط یک وزیر اسرائیلی به پارلمان ارائه شد.

رژیم صهیونیستی سعی در تبدیل قدس اشغالی و منطقه اطراف آن به کلان شهر را دارد که با الحاق پنج شهرک بزرگ واقع در کرانه باختری به آن، ۱۵۰ هزار شهرک نشین صهیونیست را در خود جای می دهد. در چنین شرایطی وزارت امور خارجه ایتالیا طرح های جدید شهرک سازی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی را نگران کننده خواند و تصریح کرد که شهرک سازی رژیم صهیونیستی با راهحل تشکیل دو کشور در تضاد است و آینده صلح و سازش در منطقه را به خطر می اندازد. از طرفی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن نارضایتی از حمایت ایرلند از انتفاضه مردم فلسطین، از این اقدام دوبلین به شدت انتقاد کرد.

http://www.ettelaat.com/etiran/?p=295264

ش.د9601466

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات