تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۰۵۶۳۰
وزیر اطلاعات از سرمایه‌گذاری هنگفت سعودی‌ها در تشکیل‌ 12 گروه 10 نفره برای خرابکاری در ایران خبر داد

حقوق‌های نجومی برای عملیات تروریستی

(روزنامه وطن امروز ـ 1395/06/06 ـ شماره 1965 ـ صفحه 2)

فعالیت‌های سرویس‌ اطلاعاتی عربستان سعودی در مرزهای جنوب شرق ایران وسعت پیدا کرده و این رژیم تیم‌هایی را برای عملیات تروریستی در ایران به استخدام خود در آورده است. خبر تشکیل و سازماندهی جدید تروریست‌ها از سوی رژیم سعودی را حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات داده است. او در جلسه شورای اداری استان قم با اشاره به اینکه یکی از تشکل‌های اطلاعاتی سعودی 12 تیم 10 نفره را تشکیل داده‌ است، گفت: این سرویس برای هر عملیات 500 هزار دلار اختصاص داده و ماهانه برای هر فرد 2 الی 3 هزار دلار را در نظر گرفته و در صورت کشته شدن این افراد 10 هزار دلار به خانواده آنها پرداخت می‌کند. به گزارش «وطن امروز» ریاض پس از ضربات نیروهای نظامی و امنیتی ایران به گروهک‌های تروریستی در جنوب شرق ایران، خود دست به کار شده و گروهک‌هایی را در قالب تیم‌های کوچک 10 نفره تشکیل داده است. اگر تا پیش از این دستگاه‌ اطلاعاتی سعودی‌ها به پشتیبانی مالی و لجستیکی گروهک‌های تروریست‌های چند ده نفره می‌پرداخت، اکنون در ساختار جدید که براساس کاهش ضربه‌پذیری، سرعت عمل بیشتر و وسعت دامنه عملیات‌ها طراحی شده است، تروریست‌ها در چندین گروه و در قالب تیم‌های 10 نفره سازماندهی می‌شوند.
تشکیل گروهک‌های تروریستی در جنوب شرق ایران در حالی است که به نظر می‌رسد عربستان سعودی مدت‌ها قبل این گروهک‌ها را مجهز کرده است. اواخر فروردین ماه العالم به نقل از روزنامه اینترنتی «الان» کویت نوشت: پس از عیادت شماری از شاهزادگان از «عبدالرحمن بن عبدالعزیز آل‌سعود» در بیمارستانی در ریاض، شاهزاده «ترکی بن ناصر بن عبدالعزیز» از نگرانی شاهزاده «مقرن بن عبدالعزیز» (ولیعهد سابق سعودی) درباره تسلیح گروه‌های مخالف ایران از سوی کشورش و پیامدهای معکوس این کار بر منافع عربستان خبر داد. ترکی بن ناصر بن عبدالعزیز ­ براساس آنچه مقرن بن عبدالعزیز به نقل از منابع نظامی به او گفته است­ اظهار داشت عربستان سعودی به گروه‌های مسلح مخالف ایران مقادیر بسیاری سلاح داده است. وی خاطرنشان کرد انتقال این محموله‌های سلاح طی 5 مرحله و به وسیله هواپیماهای سی‌130 صورت گرفته و سلاح‌ها به فرودگاه دالبندین در منطقه بلوچستان پاکستان منتقل شده است.

وزیر اطلاعات در ادامه با توجه به تلاش‌های دشمنان برای به چالش کشیدن امنیت کشور اظهار داشت: تلاش دشمنان به گروهک‌های تروریستی داعش، النصره و... محدود نمی‌شود. این گروهک‌ها عددی نیستند که از ناحیه اینها برای امنیت کشور احساس ناامنی کنیم، اینها ابزار و عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی هستند که دیگران برای به چالش کشیدن امنیت از اینها سوءاستفاده می‌کنند. وزیر اطلاعات با بیان اینکه سرویس اطلاعاتی عربستان مشاور و سرویس‌های برخی کشورهای منطقه ابزار سرویس‌های استکبار هستند، عنوان کرد: ردپای عناصر این سرویس‌ها در جنوب شرق کشور و در خارج از مرزها دیده می‌شود که به دنبال افراد مریض بوده و تشکیلاتی را راه‌اندازی می‌کنند. وزیر اطلاعات در ادامه به هلاکت ابوحفص البلوشی، فرمانده سیاسی - نظامی گروهک تروریستی «انصارالفرقان» در اواخر سال 93 اشاره کرد. گروهک تروریستی انصارالفرقان با حمایت مالی و تسلیحاتی و هدایت ترویست‌های غربی ـ عربی منطقه، برای ایجاد ناامنی، ترور و انفجار در جنوب شرق تشکیل شد. وزیر اطلاعات با اشاره به هلاکت ابوحفص البلوشی با نام شناسنامه‌ای هشام عزیزی و دستگیری عناصر وابسته به او در نقاط مختلف کشور گفت: عقبه این فعالیت‌ها سرویس‌های اطلاعاتی است؛ اکنون با ناتوی اطلاعاتی که مقابل نظام اسلامی صف‌آرایی کرده مواجه هستیم که به دنبال به چالش کشیدن امنیت نظام اسلامی هستند اما به برکت همکاری و همدلی میان دستگاه‌های نظامی و امنیتی نتوانسته‌اند به نتیجه برسند.

جلوگیری از پیوستن 1500 نفر به داعش

به گزارش خبرگزاری‌ها، وزیر اطلاعات روز گذشته در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به وضعیت امنیتی منطقه اظهار کرد: در منطقه صدای انفجارها را در کشورهای مختلف همچون عراق، سوریه، ترکیه، عربستان، پاکستان، کویت، افغانستان و لبنان شنیدیم و در این کشورها حوادث تروریستی مختلف اتفاق افتاد اما با این وجود تروریست‌ها نتوانستند اقدامی در ایران انجام دهند. وزیر اطلاعات ادامه داد: چند سال پیش در مناطق مرزی شاهد حملات گروه‌های تروریستی به مرزبانان بودیم که این حملات هم در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است، این اتفاق نتیجه همدلی، وحدت و هم‌افزایی نهادهای مختلف نظامی، انتظامی و امنیتی و رهنمودهای رهبر انقلاب و سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی بود. علوی با اشاره به اقدامات وزارت اطلاعات ضد داعش خاطرنشان کرد: راهبرد وزارت اطلاعات ترسیم شده و این نهاد امنیتی براساس معارف اسلامی کار خودش را دنبال می‌کند. وزارت اطلاعات براساس این معارف به دنبال پیشگیری است. وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای عدم پیوستن به گروه‌های تروریستی افزود: وزارت اطلاعات هنگامی که مشاهده کند برخی افراد در حال جذب به گروه‌های تروریستی هستند پیش از آنکه جذب شوند و مشاهده شود که نشانه‌های ملحق شدن آنها وجود دارد به سوی آنها رفته و آنها را متوجه مسیر اشتباه‌شان می‌کند. وزیر اطلاعات با بیان اینکه باید جوانان را از پیوستن به جریان تروریستی داعش برحذر داریم، گفت: بیش از 1500 جوانی که قصد پیوستن به داعش را داشتند شناسایی و دعوت کردیم و گاهی در قالب بازداشت آنها را فراخواندیم و براساس موضع قرآن و رسول اکرم با آنها صحبت کردیم و از پیوستن آنها به داعش جلوگیری کردیم. علوی با اشاره به اینکه باید با دشمن به سختی برخورد و در دل آنها هراس ایجاد کرد، اظهار داشت: وزارت اطلاعات اجازه عرض‌اندام و فعالیت به جریان‌های تروریستی را نمی‌دهد، دل‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) نسبت به مردم پر از محبت و نسبت به دشمنان اسلام لبریز از خشم است. وزارت اطلاعات به گونه‌ای عمل کرده که تیم‌های تروریستی به صورت کامل زیر ذره‌بین هستند و از اقدام امنیتی آنها پیشگیری می‌کنیم.

انهدام یک‌ تیم‌‌ تروریستی پیش از عملیات در حرم کریمه اهل‌بیت(س)

حجت‌الاسلام محمود علوی همچنین در مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، بیان کرد: در ظاهر برخی کشورها با ما دوست هستند اما تلاش می‌کنند به امنیت کشورمان آسیب بزنند و این امنیت را از ملت‌مان بگیرند. توطئه‌های بسیار زیادی برای ناامن کردن کشورمان صورت گرفت و کارگاه‌های تولید بمب نیز کشف شد که با تلاش سربازان امام زمان(عج) دشمن به اهداف خود برای ایجاد ناامنی نرسیده است. وی گفت: پیش از این در سال تعدادی از تیم‌های تروریستی که قصد ناامنی داشتند کشف می‌شدند اما امروز هر هفته یک تیم تروریستی برای ایجاد ناامن در کشور کشف می‌شود. علوی با هشدار این مساله که «دشمن فکر عملیات علیه کشورمان را از سر بیرون کند»، بیان کرد: با تلاش‌های وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران تیم تروریستی ابوعایشه کشف و اعضای آن دستگیر و به درک واصل شدند و همه امکانات آنها کشف و ضبط شد. وزیر اطلاعات با بیان اینکه نیروهای امنیتی تنها نیستند و همراهی ۸۰ میلیونی ملت ایران را حس می‌کنند، گفت: یکی از اهداف دشمن این است که به شهر مقدس قم ضربه‌ای وارد کند که در این زمینه مسؤولان این شهر و مسؤولان حرم حضرت معصومه(س) باید حواس خود را بیشتر جمع کنند، یکی از تیم‌های تروریستی که کشف شد قصد ایجاد عملیات علیه حرم کریمه اهل بیت(س) را داشت.

http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/1965/2/162730/0

ش.د9504946

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات