صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۰۶۱۸۷

حرف روز/ اربعین حماسه‌ساز

راه‌پیمایی عظیم و میلیونی اربعین امسال نیز مانند سال‌های گذشته با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد و عاشقان و دلدادگان امام حسین(ع) از اقصی نقاط جهان خود را از دریای جوشان معرفت این حماسه بهره‌مند کردند[...]
پایگاه بصیرت / مصطفی قربانی
یادداشت: راه‌پیمایی عظیم و میلیونی اربعین امسال نیز مانند سال‌های گذشته با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد و عاشقان و دلدادگان امام حسین(ع) از اقصی نقاط جهان خود را از دریای جوشان معرفت این حماسه بهره‌مند کردند. اجتماع میلیون‌ها انسان در یک برهه مشخص و با وجود سختی‌های متعدد حاکی از قدرت نرم شیعه است؛ زیرا در اوضاع کنونی در هیچ جای جهان، هیچ مکتب و مذهبی نمی‌تواند با گردهم آوردن سیل عاشقان و پیروان خود، چنین حماسه بزرگی بیافریند. در واقع،‌ راه‌پیمایی بزرگ اربعین افزون بر اینکه حرکتی از سر عشق، شور،‌ معرفت و دلدادگی به راه حسین(ع) است، در بطن خود حاوی پیام‌های سیاسی متعددی است. این اقدام با توجه به اوضاع کنونی منطقه که در آن محور سازش منطقه‌ای به سرکردگی دولت سعودی و قدرت‌های غربی درصدد هستند صدای هویت‌خواهی محور مقاومت را در هم بشکنند و مقاومت در برابر رژیم کودک‌کش صهیونیستی، تکفیری‌ها و... را بی‌اثر کنند،‌ فوق‌العاده حائز اهمیت است.
به عبارت دیگر،‌ برپایی این راه‌پیمایی عظیم در کمال امنیت، از شکست توطئه سعودی‌ـ صهیونیستی‌ـ آمریکایی به منظور ناامن‌سازی و تداوم ناآرامی‌ها در عراق حکایت دارد. در حقیقت، آنها که در پسِ تشکیل، حمایت و تجهیز گروه تروریستی داعش درصدد بودند تا ارتباط جمهوری اسلامی ایران با دیگر ارکان مقاومت در منطقه را قطع کنند، اکنون به خوبی متوجه شده‌اند که نه تنها در این زمینه توفیقی کسب نکرده‌اند؛ بلکه در اثر مقاومت راسخانه‌ رزمندگان مقاومت، این پیوند بیش از پیش مستحکم‌تر و ناگسستنی‌تر شده است. راه‌پیمایی بزرگ و میلیونی اربعین تنها گوشه‌ای از این پیوند ناگسستنی را به نمایش می‌گذارد.
افزون بر این، حضور اهل ‌سنت و پیروان دیگر ادیان، مانند مسیحیان در این راه‌پیمایی نشان می‌دهد، قدرت نرم شیعه از حد و مرز سرزمینی و جغرافیایی آن فراتر رفته و حوزه تأثیرگذاری آن مختص و محدود به شیعیان و مناطق شیعه‌نشین نیست؛  از این ‌رو جهان باید بیش از این به قدرت‌گیری شیعه و مقاومت صحه بگذارد؛ زیرا آنچه آینده منطقه را تعیین خواهد کرد، مقاومتی است که برخاسته و متأسی از راه نورانی و حیات‌بخش امام حسین(ع) است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات