تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۰۶۹۳۴

رئيس قوه قضائيه: سپاه محبوب مردم ماست

(روزنامه اطلاعات ـ 1396/07/25 ـ شماره 26844 ـ صفحه 13)

رئيس قوه قضائيه با اشاره به تلاش دولت، مجلس و دستگاه قضايي براي حل مشكل سپرده‌گذاران موسسات مالي و اعتباري غيرمجاز، توقيف اموال اين موسسات را براي جلوگيري از حيف و ميل اموال مردم دانست و ابراز اميدواري كرد كه با همت همه دستگاه‌هاي مربوطه، اموال موجود از اين موسسات به شكل عادلانه و برحسب ميزان سپرده‌ها ميان سپرده‌گذاران تقسيم شود.

آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با تسليت شهادت حضرت امام سجاد(ع)، با اشاره به اظهارات اخير دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا درباره استراتژي جديد اين كشور در قبال ايران، اظهار كرد: سخنان رئيس جمهوري آمريكا نشانگر شخصيت نامتعادل، غيرمنطقي، نادان، فحاش و بذي‌اللسان او بود. هرآنچه از رذائل در ديگران وجود داشته در شخصيت اين فرد، يكجا جمع است.

رئيس قوه قضائيه با اشاره به گزافه‌گويي‌هاي ترامپ عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يادآور شد: رئيس جمهوري آمريكا بخشي از نيروهاي مسلح رسمي يك كشور را، فاسد و تروريست مي‌خواند و اين نشانگر ناداني اوست زيرا بايد اين احتمال را بدهد كه در مورد نيروهاي نظامي كشورش نيز ممكن است چنين سخني گفته شود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در تمام طول انقلاب و نيز در دفاع مقدس يك نيروي خاص، فداكار، ايثارگر و از جان گذشته براي كشور بوده است و امروز نيز اين ويژگي‌هايش براي مردم، ملموس است.

او گفت: از وقتي كه مقاومت در سوريه و عراق به موفقيت‌هاي بزرگ دست يافت، موضع‌گيري‌ها عليه ايران تشديد شد و در مورد عملكرد ما در منطقه سخن مي‌گويند در حالي كه بايد از آنان پرسيد ما كه ساكن منطقه هستيم، شما در اين منطقه چه مي‌كنيد؟ از هزاران كيلومتر آن‌ طرف‌تر به اين منطقه آمده‌ايد و پايگاه نظامي زده‌ايد، با فروش سلاح‌هاي خود خزانه ملت‌ها را خالي مي‌كنيد و متأسفانه برخي سران كشورهاي منطقه نيز بي‌توجه به منافع خود و جهان اسلام با شما همكاري مي‌كنند، 350 ميليارد دلار سلاح در منطقه فروخته‌ايد و حال در مورد موشك‌هاي ما كه براي دفاع در برابر سلطه‌گري‌ها و زياده‌خواهي‌هاي شما توسعه يافته، سخن مي‌گوييد؟ شما چه كاره‌ايد كه بخواهيد چنين اظهاراتي را عليه جمهوري اسلامي داشته باشيد؟ همين عكس‌العمل‌هاي جنون‌آميز شما نشان مي‌دهد كه نقشه‌هايي در سر داريد و اينك از خنثي شدن توطئه‌هايتان عصباني هستيد.

آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اين كه آمريكايي‌ها در مسأله برجام نشان دادند كه قابل اعتماد نيستند و آبروي خود را بيش از پيش در سطح جهان بردند، اضافه كرد: البته پيشتر نيز مقام معظم رهبري و هم برخي مسئولان نسبت به غيرقابل اعتماد بودن آمريكا هشدار مي‌دادند اما خوشبختانه امروز براي جهان و حتي براي خود آمريكايي‌ها روشن شده است كه دولت اين كشور قابل اعتماد نيست و حتي برخي از اعضاي هيأت حاكمه آمريكا نيز به آقاي ترامپ اعتراض مي‌كنند.

البته موضع‌گيري‌هاي مقامات آمريكا عليه ايران، فرصتي براي انسجام هرچه بيشتر مردم و مسئولان است.

آيت‌الله آملي لاريجاني با تأكيد بر لزوم هوشياري هرچه بيشتر در برابر سياست‌هاي خصمانه آمريكا، سخنان رئيس جمهوري كشورمان در واكنش به اظهارات ترامپ را شجاعانه، قاطعانه و بهنگام توصيف كرد و با تقدير از رئيس جمهوري بابت اين موضع‌گيري گفت: ما نيز از چنين جهت‌گيري‌هايي در مقابل آمريكا حمايت مي‌كنيم و رئيس جمهوري محترم نيز مطمئن باشند تا زماني كه چنين واكنش‌هاي شجاعانه و قاطعانه‌اي وجود دارد، مردم حمايت خواهند كرد و تحت رهبري‌هاي روشنگرانه‌ و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب، توطئه‌هاي دشمن را ناكام خواهند گذاشت.

او با اخطار به برخي افراد و رسانه‌ها بابت انتشار تحليل‌هاي همسو با دشمن اضافه كرد: متأسفانه برخي تحليل‌ها شبيه تحليل‌هاي دشمن است و اين بسيار تأسف‌آور است كه ما بين خودمان نيز سخناني نظير سخنان دشمن بر زبان بياوريم.

آيت‌الله آملي لاريجاني در ادامه سخنان خود، مردم كشورمان را حامي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي دانست و با بيان اين كه سپاه، محبوب مردم ماست، ابراز اميدواري كرد كه اين نيروي با ارزش و فداكار كشور مسير خود را طي كند و مسئولان جمهوري اسلامي نيز به گزافه‌گويي‌هاي مقامات آمريكايي در عمل پاسخ مناسبي بدهند.

ادامه بحث و بررسي پيرامون اصلاح موادي از قانون آيين دادرسي كيفري مصوب 1392 در دستور كار ديروز مسئولان عالي قضايي قرار داشت.

http://www.ettelaat.com/new/index.asp?fname=2017\10\10-16\22-45-37.htm&storytitle=%D1%C6%ED%D3%20%DE%E6%E5%20%DE%D6%C7%C6%ED%E5:%20%D3%81%C7%E5%20%E3%CD%C8%E6%C8%20%E3%D1%CF%E3%20%E3%C7%D3%CA

ش.د9603017

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات