تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۰۸۹۰۲

كوهكن: رأي بالا به معناي چك سفيد امضا به وزرا نيست

(روزنامه جوان ـ 1396/05/31 ـ شماره 5169 ـ صفحه 5)

عضو فراكسيون نمايندگان ولايي گفت: اگر ميانگين رأي 16 وزيري كه از مجلس رأي اعتماد گرفتند با وزراي دولت‌هاي گذشته مقايسه شود. رأي آنها از تمام دولت‌ها بالاتر بوده اما اين به معناي چك سفيد امضا به وزرا نيست.

محسن كوهكن در گفت‌وگو با خبرگزاري خانه ملت، با اشاره به رأي اعتماد مجلس به 16 وزير از 17 وزير پيشنهادي گفت: رأيي كه مجلس شوراي اسلامي به وزراي دوره دوم رياست جمهوري روحاني داد پس از انقلاب بي‌سابقه بود و اگر ميانگين رأي 16 وزيري كه از مجلس رأي اعتماد گرفتند با وزراي دولت‌هاي گذشته مقايسه شود، ميانگين رأي آنها از تمام دولت‌ها بالاتر است.

وي با بيان اينكه شرايط كشور سبب شد به موضوع رأي اعتماد ايده‌اليستي نگريسته نشود، ادامه داد: نمره هيچ وزيري 20 نيست اما اينكه نمره هر وزيري كه روحاني معرفي كرده پنج باشد نيز صحيح نبوده، لذا واقع‌بيني ما را به اين موضوع سوق داد كه از وزرا واقعيت‌ها را مطالبه كنيم و براساس واقعيت‌ها رأي داده شود.

كوهكن با اشاره به ركوردزني وزير دفاع در اخذ رأي اعتماد از مجلس يادآور شد: حداقل ياد ندارم كه تاكنون وزيري بالاي 260 رأي از مجلس اخذ كند كه اين اخذ بالاي رأي اعتماد به مباحثي كه امير حاتمي در فراكسيون‌ها و كميسيون‌هاي تخصصي مطرح كرد، بازمي‌گردد، نخستين مطلب اينكه تمام هم و غم خود را براي تقويت بنيه دفاعي كشور و مسيري كه شروع شده گذاشته و اين مسير را با سرعت بيشتري ادامه مي‌دهد و نكته دوم تكيه بر توانمندي‌هاي داخلي و استفاده حداكثري از ظرفيت داخلي و بحث‌هاي جدي درباره ايران 1400 بود كه نگاه و رويكرد امير حاتمي در اين خصوص مثبت بود.

اين نماينده مردم در مجلس دهم در تشريح دلايل رأي نياوردن بيطرف ادامه داد: بي‌طرف ارتباط جامع و گسترده‌اي نداشت و هيچ قول و وعده‌اي درباره برخي مطالباتي كه برخي افراد درباره توقف برخي پروژه‌هاي انتقال آب داشتند، نداد كه البته بايد از وي تشكر كرد چرا كه به نوعي نيروي اصلاح‌طلب به صورت اصولگرايانه برخورد كرد.

عضو فراكسيون نمايندگان ولايي با بيان اينكه مجلس در رأي اعتماد به وزرا كار خود به بهترين شكل ممكن انجام داد، تصريح كرد: از فردا نوبت هيئت دولت و وزراست كه با قدرت و قوت كار خود را شروع كنند و در حوزه‌اي كه نياز به اصلاح قانون بوده اميد داشته باشند كه مجلس به آنها كمك مي‌كند، البته رأي بالاي 230 نفري به معناي چك سفيد امضا نيست بلكه مجلس اعتماد كرده و رأي بالا به وزرا داده شده، اما اكنون بايد بر عملكرد آنها نظارت كند تا وظايف خود را به خوبي انجام دهند.

ش.د9604278

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات