صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۰۹۳۵۵

از طرح بانک مرکزی تا سؤال از رئیس‌جمهور

1ـ جنبلاط: هرگز به عربستان سفر نخواهم کرد
«ولید جنبلاط» رهبر حزب سوسیالیست ترقی‌خواه و از چهره‌های سرشناس طایفه دروز لبنان گفت: در صورت دعوتش به عربستان برای احیای جریان 14 مارس یا تشویق او برای ورود به انتخابات به صورت انفرادی، هرگز به این کشور سفر نخواهد کرد. وی افزود: پیشتر به عربستان نرفتم؛ چرا که نمی‌خواستم در یک محور علیه محور دیگر باشم. امروز هم این کار را نخواهم کرد. سیاستمدار دروزی لبنان روابطش با عربستان را «راکد» توصیف کرد و گفت، به دلیل برخی مواضعش درباره «جنگ بیهوده» (یمن) و واگذاری شرکت نفتی «آرامکو» یا واکنش نسبت به استعفای «سعد حریری» نخست‌وزیر و سفر نکردن به عربستان مورد سرزنش این کشور قرار گرفته است. وی افزود: در این باره پیامی به من نرسید؛ اما دیدار نکردن «ولید الیعقوب» سفیر جدید عربستان با من یک نشانه است. جنبلاط همچنین با اشاره به افزایش تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله، این تحریم‌ها را «ظالمانه» خواند.

2ـ طرح ویژه بانک مرکزی برای اسکناس‌های جدید
مسعود رحیمی، مدیر کل نشر بانک مرکزی از تهیه سند ملی اسکناس خبر داد و با بیان اینکه همه اسکناس‌های جدید با قطع کوچک‌تر و با ویژگی‌های خاص نشر می‌شوند، گفت: اسکناس‌های موجود از رده خارج نمی‌شوند. وی گفت: برای طراحی اسکناس‌های جدید در اقتصاد ایران، سند ملی اسکناس از سوی بانک مرکزی تهیه شده است که بر اساس آن، حوزه‌های متفاوتی که در فرآیند طراحی، تولید و نشر اسکناس دخیل هستند، دست به دست هم داده‌اند و برای اولین بار نگاه‌شان این است که سند پنج ساله یا حتی ده ساله ملی در حوزه اسکناس وجود داشته باشد. رحیمی تأکید کرد: به طور قطع اسکناس‌های جدید کوچک‌تر شده تا صرفه‌جویی در کاغذ صورت گیرد، البته اکنون نمی‌توان ابعاد دقیقی از اسکناس‌ها را عنوان کنیم؛ ولی قطع اسکناس‌ را کوچک خواهیم کرد.

3ـ آمریکا به دنبال بهانه‌سازی برای حضور در منطقه
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران درباره طرح جدید آمریکا برای انتقال داعش به افغانستان گفت: آمریکایی‌ها بهانه حضورشان در منطقه جنوب غرب آسیا را ایجاد تنش می‌دانند، اگر منطقه ما منطقه آرامی باشد، قاعدتاً باید آنها ارتش خود را جمع کنند و بروند و کشورهای منطقه، خودشان امنیت منطقه را تأمین کنند. وی افزود: آمریکایی‌ها وقتی که دیدند در عراق و سوریه داعش و گروه‌های سازمان‌یافته تروریستی جایگاه و سرزمین تصرفی را از دست دادند، آنها را به طرق گوناگون به افغانستان منتقل کردند و ما شاهد انفجار، ترور و جنایات جدیدی در افغانستان هستیم. سرلشکر باقری ادامه داد: اعتقاد داریم این توطئه آمریکایی‌ها در حال توسعه است و ملت عزیز و همسایه ما، یعنی افغانستان دست در دست هم با آن مقابله خواهند کرد.

4ـ سؤال از رئیس‌جمهور با 76 امضا
۷۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار سؤال از رئیس‌جمهور درباره وضعیت مؤسسات مالی و اعتباری غیر مجاز شدند. در متن نامه نمایندگان مردم به هیئت‌رئیسه مجلس آمده است: «نظر به مشکلاتی که برای سپرده‌گذاران برخی مؤسسات اعتباری در چند سال اخیر پدید آمده و ریشه اصلی آن نقص در نظارت بانک مرکزی بوده است و از طرفی مجلس نمی‌تواند از رئیس بانک مرکزی سؤال کند و توضیحات و رفتار ایشان نیز قانع‌کننده نبوده است و از طرف دیگر حقوق مردم در حال ضایع شدن است، لذا از رئیس‌جمهور محترم تقاضا داریم پاسخ قانع‌کننده‌ای به نمایندگان ارائه نماید. گرچه قبول داریم نقطه آغاز این مشکلات قبل از دولت فعلی بوده است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات