صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۱۱۳۹۸

حرف روز/ راهبرد جدید؛ جنگ تمیز!

نظامیان در یک تقسیم‌بندی جنگ‌های نظامی را به دو دسته جنگ تمیز و جنگ کثیف تقسیم می‌کنند[...]
پایگاه بصیرت / محمدصادق سلطان‌زاده
یادداشت: نظامیان در یک تقسیم‌بندی جنگ‌های نظامی را به دو دسته جنگ تمیز و جنگ کثیف تقسیم می‌کنند. معیار تفکیک و تقسیم جنگ در این دسته‌بندی، میزان هزینه‌هایی است که نیروهای مهاجم به مردم یا حاکمیت وارد می‌کنند. در جنگ کثیف، دشمن با اشغال یک کشور و درگیری مستقیم با مردم به دنبال تخریب نهادهای خدماتی، آثار باستانی و مراکز مردمی است؛ اما در جنگ تمیز بیشترین آماج متوجه نیروهای حکومتی و نهادهای حاکمیتی است و نیروهای مهاجم به دنبال فتح زمین بدون درگیری با مردم و ساکنان منطقه هستند.
رصد تحولات اخیر، مؤید این ادعاست که قاعده فوق در جنگ نرم اقتصادی و رسانه‌ای دشمنان انقلاب علیه جمهوری اسلامی ایران جاری و ساری است. در گذشته نه چندان دور شاهد جنگ اقتصادی کثیف علیه ملت ایران بودیم و تحریم‌ها به طور مستقیم مردم را هدف می‌گرفت؛ اما امروز دشمنان ملت و نظام اسلامی سوار بر اسب تروای رسانه با طرح دوگانه ملت‌ـ حاکمیت به دنبال طراحی جنگ اقتصادی تمیز علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.
در این کارزار عظیم دشمنان در مقام ناجی تلاش می‌کنند به موازات تشدید تحریم‌ها این انگاره ناصحیح را که بانی مشکلات اقتصادی حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است و مردم ایران می‌توانند با فاصله گرفتن از حاکمیت و نظام، شاهد کاهش تحریم‌ها و حتی بهره‌مندی از خدمات آنان باشند، به جامعه ایرانی القا کنند. برای نمونه همزمان با تعارف آب به ایرانیان از سوی نتانیاهو (شمر زمان)، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا به صراحت بیان می‌کند: «هدف آمریکا از وضع تحریم‌ها مردم نیستند و هدف مقابله با نظام سیاسی ایران است.»
رهبر بصیر انقلاب اسلامی، با شناخت و افشای این توطئه فرمودند: «دشمنان بر خلاف تبلیغات دروغین خود که می‌گویند هدف تحریم‌ها، حکومت ایران است، ملت را هدف گرفته‌اند تا با فشار به مردم، نظام اسلامی را به تسلیم در مقابل زورگویی‌ها وادار کنند. اما دشمنان، نه ملت ایران را شناخته‌اند و نه نظام اسلامی را، زیرا به فضل الهی و با تلاش مسئولان و همت مردم، آنها در این بخش از طراحی خود، به کلی ناکام خواهند ماند.» ایشان همچنین در سخنان دیگر نیز گفتند: «اگر مسیر صبر و تقوای همراه با هوشیاری و تدبیر و انسجام ملی با قدرت ادامه پیدا کند، یقین داشته باشید موذی‌گری‌ها به نتیجه نخواهد رسید.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات