صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۱۱۷۵۳

از جابه‌جایی ناکارآمدی تا مذاکره با طرف فریبکار!

1ـ ارز دولتی به کالاهای ضروری مردم محدود شد
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما درباره بسته جدید ارزی دولت گفت: ما یک بازار خواهیم داشت؛ دغدغه مهم مقام رهبری و رئیس‌جمهور این است که کالاهای اساسی و دارو با قیمت ثابت و بدون افزایش نرخ به دست مردم برسد. همتی درباره اینکه چه تضمینی وجود دارد که تخلفی در این زمینه وجود نداشته باشد، تصریح کرد: این اتمام حجت رئیس‌جمهور با مسئولان مربوطه است و آنها قول داده‌اند نظارت داشته باشند تا تخلفی در زمینه تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی مردم رخ ندهد. وی در واکنش به اینکه قبلاً در بازار ثانویه و بازار اول تخلفاتی در حوزه تخصیص ارز دولتی رخ داده بود، اظهار داشت: چون حجم کالا زیاد بود، کنترل هم سخت بود؛ ولی برای اینکه کنترل کارآمد باشد ارز دولتی به کالاهای اساسی و ضروری مردم محدود شد. وی گفت: ‌باید قبول کنیم که تحریکات دشمن هم هست. ما در شرایطی شبیه جنگ اقتصادی هستیم و آمریکا انواع و اقسام تحریم‌ها را برقرار کرده؛ ولی دولت آنقدر اقتدار دارد که در همان روز تحریم‌ها می‌خواهیم بازار را باز کنیم.

2ـ با طرف فریبکار مذاکره کنیم!
روزنامه اصلاح‌طلب «بهار» در گزارشی عجیب با عنوان «استراتژی مذاکره در شرایط بی‌اعتمادی» نوشت: «پذیرش مذاکره با طرفی که سابقه عهدشکنی دارد همیشه به معنای گرفتارشدن در تله‌های فریبکاری نیست. در حقیقت با شناخت طرف مقابل و شگردهای فریبکارانه او، هم می‌توان وارد مذاکره شد و هم با روکردن تله‌های او امتیاز گرفت... ترامپ به عنوان یک تاجر موفق که وارد سیاست شده است، در ترجمه و تبدیل این شگردهای تجاری در دنیای مذاکرات سیاسی، استاد کامل است! او به خوبی می‌داند کجا مذاکره را بر هم بزند، کجا امتیاز بدهد، کجا زمان بخرد و کجا طرف خود را با تعجیل به اشتباه در تصمیم‌گیری وادار کند! هرچند او در این شگردها استاد است، اما اگر در بازی شطرنج سیاسی‌ـ تجاری که او چیده است، این شگردها را بشناسیم، به یقین امتیازهایی به دست خواهیم آورد.»

3ـ جابه‌جایی ناکارآمدی!
روزنامه «قانون» در گزارشی نوشت: «ایجاد تغییر در کابینه دولت بدون تغییر در رویکردهای اقتصادی فایده‌ای نخواهد داشت.» این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه نوشت: «این روزها زمزمه‌های بسیاری از جابه‌جایی برخی مدیران در کشور به گوش می‌رسد و به نظر می‌رسد این جابه‌جایی‌ها در شرایط فعلی به ویژه برای اقتصاد کشور ضروری باشد؛ اما آنچه مشاهده می‌کنیم در واقع جابه‌جایی مدیران با یکدیگر است. به این صورت که مدیری از صندلی ریاست یک بخش برمی‌خیزد و بر کرسی ریاست بخش دیگر می‌نشیند و در واقع سمت‌ها در میان همان افراد دست به دست می‌شود؛ بنابراین اگر مدیری در بخشی ناکارآمد عمل کرده باشد، این ناکارآمدی را با خود به بخش‌های دیگر منتقل خواهد کرد.»

4ـ ترامپ نمی‌تواند از مسائل داخلی ایران بهره‌برداری کند!
«جیمز پتراس» استاد بازنشسته دانشگاه‌، نویسنده و تحلیلگر آمریکایی درباره لفاظی‌های ترامپ علیه ایران نوشت: باید لفاظی‌ها و سخنان نمایشی ترامپ را خیلی جدی گرفت. ترامپ ناتو را تهدید می‌کند، در حالی که کشور خودش به این سازمان نیاز زیادی دارد. وی افزود: ناتو موقعیتی است تا آمریکا قدرت خود در اروپا را به بوته آزمایش بگذارد و در مقابل روسیه بایستد. ترامپ سر و صدای زیادی می‌کند، اما اقدام اندکی از سوی او دیده می‌شود و حرف‌های ترامپ به ندرت به واقعیت می‌پیوندد. پتراس همچنین افزود: تبلیغات غلط و تهدید علیه ایران تنها به متحد شدن مردم ایران ختم شده و آمریکا موفق نخواهد شد در ایران تفرقه بیندازد، دولت ترامپ هرگز در بهره‌برداری از مسائل داخلی ایران موفق نخواهد بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات