صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۱۱۷۶۰

حرف روز/ چرخش از حرف به عمل

پس از مدت‌ها رئیس‌جمهور سرانجام دیشب در گفت‌و‌گوی زنده رادیو‌‌ـ تلویزیونی درباره مسائل مهم با مردم سخن گفت. از پیشنهاد مذاکره ترامپ با مقامات ایران تا وضعیت برجام، مسائل اقتصادی، ضرورت برخورد جدی با مفسدان اقتصادی، سؤال مجلس از رئیس‌جمهور و... بخش‌های مهم سخنان آقای روحانی بودند[...]
پایگاه بصیرت / علی حیدری
یادداشت: پس از مدت‌ها رئیس‌جمهور سرانجام دیشب در گفت‌و‌گوی زنده رادیو‌‌ـ تلویزیونی درباره مسائل مهم با مردم سخن گفت. از پیشنهاد مذاکره ترامپ با مقامات ایران تا وضعیت برجام، مسائل اقتصادی، ضرورت برخورد جدی با مفسدان اقتصادی، سؤال مجلس از رئیس‌جمهور و... بخش‌های مهم سخنان آقای روحانی بودند. البته نکاتی نیز مانند آنچه درباره اصل 59 قانون اساسی مطرح شد، سوءاستفاده برخی جریان‌های خارجی و رسانه‌های ضد انقلاب و گروه سیاسی خاص را در پی داشت که این مهم برخلاف انتظارات جامعه،‌ روح حاکم بر مصاحبه و اقتضائات شرایط کشور بود؛ با این حال این مصاحبه را می‌توان در دو محور کلی دسته‌بندی کرد که امیدبخش بودند.
اول، موضوع عهدشکنی و توطئه‌های آمریکایی‌ها و تلاش‌ها و اقداماتی که سران این کشور با وجود همراهی نکردن جامعه جهانی در کنار برخی وابستگان منطقه‌ای خود برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهند که برای مقابله با این توطئه‌ها، دولت با تکیه بر توان داخلی و تعامل با دیگر کشورهای جهان به ویژه روسیه و چین به دنبال خنثی کردن حربه آمریکا است و اگر ملت و دولت با وحدت و یکدلی در کنار هم باشند، آمریکایی‌ها را پشیمان خواهند کرد.
دوم اوضاع اقتصادی داخلی کشور در چند ماه اخیر که به علل و عوامل گوناگون سبب بروز برخی اختلالات شد و متعاقب آن به واسطه هجمه‌های روانی شدیدی که در برخی رسانه‌ها و به ویژه فضای مجازی از آن سوی مرزها صورت گرفت، به احساس ناآرامی روانی در فضای جامعه انجامید که با تغییرات صورت گرفته و ارائه بسته جدید ارزی، نشانه‌هایی از آرامش در فضای اقتصادی پدیدار شده است و با همراهی مردم آرامش بیشتر در این عرصه حاکم خواهد شد.  
روح کلی حاکم که در گفت‌وگوی رئیس‌جمهور با مردم وجود داشت، تقویت امید به آینده و تبیین موقعیت ویژه جمهوری اسلامی بود که با پشتوانه مردمی می‌تواند از سد مشکلات عبور کند. سخن گفتن با مردم و تشریح وضعیت موجود به آنها کمک می‌کند تا در تنگنای مشکلات، روزنه‌های امید را هم ببینند و تحت تأثیر القائات و سیاه‌نمایی‌های شبانه‌روزی دشمن و پناهندگان حقیری که با دلارهای سعودی علیه ملت و کشور خود سخن می‌گویند، قرار نگیرند. البته تحقق آنچه آقای روحانی در شامگاه 15 مرداد ماه مطرح کردند در گرو نماندن این نکات تنها در حرف و سخن است و بی‌تردید شرایط کشور نیازمند چرخش همه مسئولان به ویژه دستگاه اجرایی از حرف به عمل است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات