صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۱۶۳۲۳

از نگرانی آمریکا تا خوش‌آمد گویی اسرائیل

1ـ هجمه اصلاح‌طلبان به شورای نگهبان
«رسول منتجب‌نیا» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی در روزنامه «آرمان» نوشت: «شورای نگهبان باید به مردم و جناح‌های مختلف این اطمینان را بدهد که فقط قانون را پیاده می‌کند و ذره‌ای جناح‌بندی یا طرفیتی نسبت به یک جناح در کارش نیست. اینها باید بیش از گذشته در جامعه ایجاد شود. اگر فرش قرمز هم پهن کنند کار بزرگی نکرده‌اند؛ بلکه خدمت به نظام کرده‌اند و منتی بر سر اصلاح‌طلبان نگذاشته‌اند. انتظار اصلاح‌طلبان این است که این اطمینان و اعتماد داده شود که در انتخابات حق و عدالت اجرا شود تا اتحاد و انسجام ایجاد شود.» شبیه این اظهارات از سوی دیگر چهره‌های اصلاح‌طلب نیز مطرح می‌شود و هر چه به انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم، بر شدت حملات این جریان به شورای نگهبان افزوده می‌شود.


2ـ استقبال رژیم صهیونیستی از سفر اعراب به سرزمین‌های اشغالی
«حسن کعبیه» سخنگوی عرب‌‌زبان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در ویدئویی کوتاه به بهانه برگزاری مراسم حج، از مسئولان سعودی برای میزبانی از فلسطینی‌های مقیم سرزمین‌های اشغالی‌ قدردانی کرد! او شهروندان کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس به ویژه عربستان سعودی را «دوستان» رژیم صهیونیستی خطاب کرد و افزود: «اسرائیل از شما به گرمی استقبال می‌کند، اسرائیل را خانه دوم خود بدانید.» خوش‌آمدگویی این مقام صهیونیست به شهروندان کشورهای عربی برای سفر به سرزمین‌های اشغالی در حالی است که به تازگی سفر یک هیئت رسانه‌ای عربی به فلسطین و دیدار با مقامات صهیونیست، به شدت جنجال‌برانگیز شده است و بسیاری این سفر را محکوم کرده‌اند.


3ـ ترامپ اظهارنامه مالیاتی‌اش را ارائه نمی‌دهد!
روزنامه «لس‌آنجلس‌تایمز» گزارش داد، «گوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا قانون لزوم انتشار اظهارنامه مالیاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری به منظور احراز صلاحیت برای رقابت‌های درون‌حزبی را که به تصویب کنگره ایالت کالیفرنیا رسیده، امضا کرد. این قانون کسانی را که از انتشار اظهارنامه مالیاتی پنج سال گذشته خودداری کنند، از شرکت در رقابت‌های درون‌حزبی در این ایالت برای نامزد شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری منع می‌کند. گفتنی است، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون دو بار از ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی مجلس نمایندگان آمریکا برای ارائه اظهارنامه مالیاتی خود سر باز زده و اعلام کرده است هرگز چنین کاری نخواهد کرد.


4ـ نگرانی آمریکا از سیاست‌های عراق
«رابرت فورد» سفیر سابق آمریکا در سوریه اعلام کرد: واشنگتن متقاعد شده است بشار اسد دست کم تا انتخابات آتی به عنوان رئیس‌جمهور سوریه باقی می‌ماند. وی افزود: روابط کنونی میان بغداد و دمشق در حال بهبود یافتن است که این با خواسته آمریکا از بغداد همخوانی ندارد. وی گفت: «واشنگتن ترجیح می‌دهد بغداد با نیروهای دموکراتیک سوریه همکاری داشته باشد و آمریکا به هیچ وجه نمی‌خواهد انزوای دولت سوریه شکسته شود؛ به همین دلیل با بهبود روابط میان دمشق و بغداد مخالف است.» فورد هدف آمریکا از استقرار نیروهایش در شمال سوریه را جلوگیری از نفوذ ایران اعلام کرد.


5ـ عرضه 27/5 میلیارد دلار ارز نیمایی در یک سال
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تعمیق تدریجی سامانه نیما اعلام کرد: از مرداد ماه سال گذشته تاکنون معادل 27/5 میلیارد دلار ارز در سامانه نیما عرضه شده است که ۳ میلیارد دلار آن واردات در مقابل صادرات خود و غیر بوده است. «عبدالناصر همتی» تأکید کرد: این حجم از عرضه ارز با ۷۴ هزار مورد عرضه در سامانه تحقق یافته است. رئیس کل بانک مرکزی افزود: این حجم از عرضه ارز عمدتاً توسط صادرکنندگان موجب ۱۰۸ هزار مورد تأمین واردات به میزان حدود ۲۲ میلیارد دلار شده و بقیه نیز صرف تسویه تعهدات بانک‌ها شده یا در جریان اقدام برای تأمین است.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات