صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۱۷۲۵۴

حرف روز/ مقاومت جواب می‌دهد!

نزدیک چهل سال از آغاز جنگ می‌گذرد؛ اما دفاع مقدس هیچ‌گاه از حافظه تاریخی این ملت پاک نخواهد شد. این حماسه بزرگ درس‌های فراوانی برای ملت دارد که بازخوانی آن در این ایام می‌تواند راهگشای بخشی از مشکلات زمانه ما باشد[...]

یادداشت: نزدیک چهل سال از آغاز جنگ می‌گذرد؛ اما دفاع مقدس هیچ‌گاه از حافظه تاریخی این ملت پاک نخواهد شد. این حماسه بزرگ درس‌های فراوانی برای ملت دارد که بازخوانی آن در این ایام می‌تواند راهگشای بخشی از مشکلات زمانه ما باشد:
1ـ درس بزرگ هشت سال مقاومت آن بود که مي‌توان با تدبير و هوشياري، بزرگ‌ترين تهديدات را به فرصت تبديل و از آن عليه دشمن استفاده کرد. تجاوز به خاک کشور اگر چه در نگاه اول تهديدي عليه نظام اسلامي به حساب مي‌آمد، اما همين تهديد در بستر تدبير ملت و مسئولان نظام اسلامي به فرصتي براي شکوفايي استعدادها و توانايي‌ها بدل شد.
2ـ تاريخ اين سرزمین نشان می‌دهد، ایرانیان همواره در برابر متجاوزان ايستاده و سر تسليم فرود نياورده‌اند. جنگ اين گزاره را اثبات کرد که در ميدان تقابل حق و باطل، وحدت و یکپارچگی، پايداري و ايستادگي در برابر باطل هميشه جواب خواهد داد.
3ـ در دفاع مقدس شاهد تحقق عيني شعار «ما مي‌توانيم» بودیم. در طول دوران دفاع مقدس، جمهوري اسلامي با محاصره همه‌جانبه نظامي‌ـ‌ تسليحاتي، اقتصادي و سياسي روبه‌رو بود. آنچه توانست در طول اين هشت سال، جمهوري اسلامي را در برابر همه دشمنان داخلي و خارجي سرپا و استوار نگه دارد، اراده‌اي بود که شعار «ما مي‌توانيم» را با همه توان در وجود يک ملت نهادينه کرد.
4ـ درس بزرگ ديگري که با تورق دفتر جنگ مي‌توان آموخت، آن است که درباره دشمني غرب و استکبار جهانی با نظام اسلامي و ملت ايران نبايد براي لحظه‌اي ترديد کرد. دشمنان ما در طول جنگ تحميلي نشان دادند تا آخرين توان‌شان براي نابودي ملت ايران و هويت انقلابي‌ـ اسلامي ما تلاش خواهند کرد و آنجايي هم که اقدامي نمي‌کنند نه از سر خيرخواهي، بلکه از سر ناتواني است.
5ـ دفاع مقدس به ما آموخت، فتنه‌گران داخلي همواره زمينه‌ساز تجاوز بيگانگان و دشمنان خارجي بوده‌اند. در حقيقت، ترفندهاي بيگانگان بدون هموارسازي ايادي داخلي آنها آغاز نمي‌شود و جان نمي‌گيرد! تجاوز عراق به ايران، بدون اقدامات منافقانه ليبرال‌ها و جريان‌هاي نفاق و عملکرد خائنانه افرادی، چون بني‌صدر و رجوي کليد نمي‌خورد.
6ـ درس بزرگ دیگر آنکه بايد به جوانان اعتماد کرد و کارهاي بزرگ را به آنان سپرد! این همان محور کلیدی بیانیه گام دوم است که می‌تواند راهگشای حرکت انقلاب اسلامی در دهه پنجم انقلاب باشد و در آخر آنکه باور کنیم مقاومت جواب می‌دهد!

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات