صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۱۹۳۹۹

اخبار کوتاه شنبه 14 دی

«کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکا در واکنش به سوءقصد دولت آمریکا علیه قاسم سلیمانی گفت: «شکی نیست که سلیمانی دشمن آمریکا بود؛ اما پرسش این است که آیا آمریکا بدون مجوز کنگره به ترور دومین فرد قدرتمند ایران دست زد که می‌تواند آگاهانه به یک جنگ بزرگ منطقه‌ای بینجامد؟» کریس مورفی یکی از بخت‌های اصلی وزارت خارجه آمریکا در صورت شکست ‎ترامپ و پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات‌ است.
به دنبال ترور سردار قاسم سلیمانی و وعده ایران برای انتقام خون وی، «مارک اسپر» رئیس پنتاگون سفر خود را لغو کرد. این در حالی است که به رغم بیانیه پنتاگون درباره تأیید ترور سردار سلیمانی، اسپر از دیروز تا به حال از حضور در جمع خبرنگاران خودداری کرده و امتناع وی از شرکت در جمع خبرنگاران باعث سؤال بسیاری از اصحاب رسانه شده است.
در پی اقدام تروریستی آمریکا در فرودگاه بغداد عراق و به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، بازارهای جهانی واکنش نشان داد و نرخ طلا و نفت جهش یافت و شاخص‌های عمده بورس‌های جهانی سقوط کرد. همچنین اوراق قرضه دلاری عراق که قرار بود در سال ۲۰۲۳ بازخرید شوند، بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
شبکه دوازده رژیم‌ صهیونیستی اذعان کرد، پیش از عملیات ترور سردار سلیمانی از آن اطلاع داشته است. گفته می‌شود، رژیم صهیونیستی از ترس عملیات انتقام‌جویانه به حالت آماده‌باش درآمده است. برخی منابع خبری از دست ‌داشتن دستگاه جاسوسی این رژیم، «موساد» در عملیات ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس خبر داده بودند.
شورای امنیت ملی عراق شامگاه جمعه در نشستی به ریاست «عادل عبدالمهدی» خواهان اتخاذ تدابیری برای حفظ حاکمیت عراق شد و حمایتش را از موضع فرمانده عالی نیروهای مسلح در محکومیت تجاوز به حاکمیت عراق و مخالفت با هرگونه دشمنی که به مثابه خروج از شروط حضور آمریکایی‌ها در عراق است، اعلام کرد.
تجمع هیئت‌های مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) در سوگ شهادت سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، امروز شنبه ۱۴ دی، ساعت 15 در میدان فلسطین برگزار می‌شود. بنابر اخبار رسیده، حرکت دسته‌های عزادار از حسینیه‌ها و مساجد، ساعت ۱۳ خواهد بود.
به گزارش دیلی‌استار، منابع آگاه اعلام کردند شرکت‌های نفتی آمریکایی در حال تخلیه تأسیسات خود در بصره عراق و خارج کردن کارمندان خود که تابعیت آمریکایی دارند، هستند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات