صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۲۱۱۰۹

اخبار کوتاه دوشنبه 19 اسفند

«محمد کشاورززاده» سفیر ایران در چین درباره قدرشناسی چینی‌ها از مردم ایران توئیتی منتشر کرد. متن این پیام به شرح زیر است: سینا کرمی، آن جوان دلاور بختیاری را به خاطر دارید که در ووهان ماند؟ اکنون به کافی‌شاپ واکاندا ۳۴ هزار ماسک اهدا و روی آن نوشته شده: «سینا، وقتی ما در شرایط سخت بودیم، ما را رها نکردی و ایستادی کمک کردی؛ اکنون سرزمین مادری تو «ایران» در شرایط سخت است. ما تو و کشور تو را رها نخواهیم کرد.»

بر اساس بند الحاقی ۹ لایحه بودجه سال 1399 که به تصویب کمیسیون تلفیق مجلس رسیده و برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شده است، بانک مرکزی موظف است تدبیری اتخاذ کند که اطلاعات همه تراکنش‌های بانکی به همراه همه اطلاعات خوداظهاری‌شده، به صورت فصلی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد. اطلاعات ارائه‌شده از سوی اشخاص در ارتباط با اطلاعات اظهارشده قابل استناد است.

پس از اینکه روسیه از پذیرش پیشنهاد کاهش بیشتر تولید برای تقویت قیمت نفت امتناع کرد و «اوپک» نیز تمام محدودیت‌های تولید خود را برداشت، قیمت نفت برنت در آخرین روز کاری بازار‌های جهانی، بیشترین کاهش قیمت در بیش از 11 سال گذشته را ثبت کرد. هر بشکه نفت برنت با 4/72 دلار کاهش، 45/27 دلار فروخته شد که بیشترین کاهش روزانه در 12 سال گذشته به شمار می‌رود.

«شقایق فراهانی» در گفت‌وگو با یک برنامه اینترنتی گفت: «از نظر من در سینمای ایران یک اتاق فکر بسیار بزرگی هست که تصمیم می‌گیرند چه کسی بزرگ شود، چه کسی برجسته شود، چه کسی جایزه بگیرد، چه کسی جشنواره‌های خارجی برود و... هر زمان هم که بخواهند سریع می‌توانند یک شخصیت را از آن بالا به پایین بیاورند.»

تعدادی از شهروندان اهوازی به دنبال شایعه در فضای مجازی درباره مؤثر بودن خوردن الکل برای دفع ویروس کرونا اقدام به خرید الکل غیرخوراکی کرده‌اند و به مصرف آن روی آورده‌اند که این موضوع موجب مرگ ۹ نفر شد.

مدافع حرم حضرت زینب(س) «فرهاد دبیریان» در زینبیه سوریه به شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست. این شهید مدافع حرم، مسئول بلدیه زینبیه و فرمانده قبلی شهر «تدمر» بود.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات