صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۲۱۷۶۵

پروژه مشترک در خانه ماندن

پایگاه بصیرت / صدیقه سادات شجاعی

پرسش: با توجه به شرایط پیش‌آمده در کشور و حفظ قرنطینه‌ خانگی، نمی‌توانم پسر نوجوانم را در خانه نگه‌ دارم. با من لجبازی می‌کند، راهکار شما چیست؟
پاسخ: پرسشگر عزیز، در این روزها که اعضای خانواده تمام وقت را در خانه به سر می‌برند، احتمال ایجاد تنش‌هایی در روابط والدین با فرزندان وجود دارد. شرایط پیش‌آمده مطمئناً این موضوع دغدغه بسیاری از والدین است. پس علاوه بر استرس بیماری، اضطراب برخورد با نوجوان‌تان را به خود وارد نکنید و با آرامش و هماهنگی تربیتی، از دوران قرنطینه عبورکنید.
در این روزهای سخت که فرزندان محکوم به ماندن در خانه‌ها هستند نباید تحت فشار و استرس قرار بگیرند. فرزند شما با خارج شدن از منزل سعی دارد بر اضطراب خود غلبه کند برای کاهش استرس او در حضورش اخبار بد را دنبال نکنید و آرامش را در خانه حاکم کنید.
ارتباط شما با نوجوان‌تان و توجه به نیازهای او می‌تواند سپر محکمی برای جلوگیری از هر آسیب باشد. برای او با توجه به توانایی و علاقه‌مندی‌اش برنامه‌ریزی، اولویت‌بندی کنید و بر همین اساس وظایف در خانه را نیز تقسیم‌بندیکنید.
محدودیت‌های فرزند خود را درک کنید، احساسات خود را کنترل کنید و بدانید با بحث و جدال مشکل حل نخواهدشد.
از روش‌های خشن و محروم‌سازی در مقابل بیرون رفتن استفاده نکنید.
وسایل تفریحی، اینترنت و بازی‌های یارانه‌ای، کتاب و بازی‌های دسته‌جمعی را بیشتر به کار بگیرید.
دلیل مخالفت‌تان برای خارج شدن از منزل با او به آرامی و بامحبت صحبت کنید و از نصیحت کردن‌های مکرر، تهدید و کنترل بپرهیزید.
ورزش کردن دسته جمعی را در برنامه‌های روزانه خود قرار دهید. سعی کنید غذاهای مورد علاقه‌ او را آماده کنید و اگر به کارهای این‌ چنینی علاقه دارد، به آشپزی و… تشویقش کنید به عبارت دیگر در خانه ماندن را به کاری گروهی و دست‌جمعی اقدامی مشترک در خانه تبدیل کنید و اجازه ندهید فرزندان احساس تنهایی کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات