صبح صادق >>  نگاه >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۲۲۲۰۵
سپاه به فرمان امام خامنه‌ای لبیک گفت

قاصد و نور شهید تهرانی‌مقدم

سپاه با ورود به باشگاه فضایی و در مسیر تولید قدرت، به جهشی حیرت‌آور و تحسین‌برانگیز دست یافت. این دستاورد بزرگ، ‌بسیاری از معادلات و محاسبات را تغییر خواهد داد.

«لاحول و لا قوة الا بالله ‌العلی العظیم» از ذکرهای پربرکتی بود که در کلامش زیاد تکرار می‌شد. او با تکرار این ذکر، خصوصاً هنگام انجام کارهای بزرگ و به‌ظاهر ناشدنی، باور و اعتقادش را بیان می‌کرد که معتقد است: «هیچ حرکت و استطاعتی جز به مشیت خداوند بزرگ نیست.» آیه شریفه «و ما النصر الا من عند الله العزیز الحکیم» را با تمام وجود می‌خواند و مفهوم آن را به شکل‌های مختلف به مخاطب، هم‌رزمان و شاگردانش منتقل می‌نمود که: «فتح و پیروزی فقط از جانب خداوند توانای حکیم است.»

سال‌ها پیش که «سرلشکر سلامی» فرمانده وقت نیروی هوایی سپاه بود، آن مؤمن بااخلاص و ولایت‌مدار، در سمت فرماندهی موشکی نیروی هوایی، آرام و به‌ظاهر خاموش پروژه‌های بزرگ و به دور از تصور خیلی‌ها را با مجاهدت‌های شبانه‌روزی پیش می‌برد. سه‌شنبه روزی بود که جلسه شورای تحلیل هفتگی معاونت سیاسی سپاه را در ستاد نیروی هوایی برگزار کردیم و آن عزیزی که اکنون آسمانی شده و «عند ربهم یرزقون» است، مهمان ویژه جلسه ما بود. در آن جلسه، با نگاه‌های عالمانه و ایده‌های بزرگش ‌حاضران را مجذوب خویش و به آینده امیدوار کرد. پس از گذشت سال‌ها، به‌خوبی جملاتش در ذهنم به یادگار مانده است که گفت: «روند تحولات به گونه‌ای است که در آینده، کشورهایی قدرتمند هستند که در فضا حضور داشته باشند و سهم خود از فضا را به دست گیرند.» وقتی «سردار سلامی» فرمانده محترم کل سپاه، لحظاتی پس از پرتاب موفق ماهواره «نور» با ماهواره‌بر «قاصد» گفت: «به فضل الهی، سپاه امروز فضایی شد» به‌ناگاه و در یک لحظه، تمام سخنان دلنشین و ایده‌های بزرگ و امیدبخش شهید تهرانی‌مقدم در جلسه شورای تحلیل معاونت سیاسی به ذهنم خطور کرد. خلاصه کلام آن روز سردار حاج حسن تهرانی‌مقدم این بود که ماندگاری جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی‌ در گروی قدرتمندی و قوی شدن است. او باقاطعیت می‌گفت برای حفظ انقلاب و نظام اسلامی و غلبه بر جبهه استکبار، جمهوری اسلامی باید به باشگاه فضایی ورود پیدا کند. حاج‌حسن تهرانی‌مقدم فاصله‌ها، عقب‌ماندگی‌ها، تحریم‌ها، فشارها، کارشکنی‌ها و همه محدودیت‌های دیگر را می‌دانست؛ لکن در پرتوی همان اعتقادات راسخ که در صدر این نوشتار آمد،‌ از پروژه‌های در دست انجام گفت، که هدفش وارد کردن ایران به باشگاه فضایی است.

او حرکت در این مسیر را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای حفظ استقلال، عزت، کرامت و منافع ملت ایران می‌دانست. اکنون شاگردان و هم‌رزمان شهید تهرانی‌مقدم در نیروی هوافضای سپاه پروژه فضایی شدن ایران و سپاه را به انجام رسانده‌اند و به تعبیر زیبای سردار سلامی، سپاه را فضایی کردند. خوشحالی ملت ایران و دوستان انقلاب اسلامی در سراسر جهان از یک ‌سو، ‌خشم و عصبانیت مستکبران عالم از دیگر سو، از عظمت این دستاورد حکایت می‌کند. سپاه با ورود به باشگاه فضایی و در مسیر تولید قدرت، به جهشی حیرت‌آور و تحسین‌برانگیز دست یافت. این دستاورد بزرگ، ‌بسیاری از معادلات و محاسبات را تغییر خواهد داد؛ البته ناگفته پیداست که این پرتاب موفق سپاه، آغاز یک حرکت و گشوده شدن اولین دروازه‌های فضایی روی ملت پرافتخار و باعظمت ایران است. شاگردان تهرانی‌مقدم، متخصصان و دانشمندان سپاه و بسیج روزی در ادامه این حرکت و دستاورد بزرگ، ملت ایران را صاحب ایستگاه‌های بزرگ فضایی خواهند کرد. رسیدن به این نقطه و موقعیت به عنوان یک ضرورت، دور از دسترس ملت ایران و فرزندان سپاهی‌اش نیست. حرکت در این مسیر، ‌پیش‌نیاز قطعی برای «برپایی تمدن نوین اسلامی» و «قوی‌تر شدن» ایران است.

سپاه فرمان‌ «قوی‌تر شدن» ‌فرمانده معظم کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) را دریافت کرده و‌ با تمام توان و با اعتقاد راسخ به «لا حول ‌و لا قوة الا بالله العلی العظیم» و «و ما النصر الا من عند الله العزیز الحکیم» این راه پرخیر و برکت را که از مصادیق امر الهی «و اعدوا لهم مااستطعتم من قوة» است، طی خواهد کرد. ان‌شاءالله

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات