صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۲۴۶۲۴

غوغای سوم خرداد در نزدیکی مرزهای رژیم صهیونیستی

مسئله این است که سامانه موشکی مزبور وسامانه‌های دیگر که ایرانی‌ها موفق به ساخت آن شده اند تهدید بزرگی علیه جنگنده‌ها و بمب افکن‌های نیروی هوایی اسرائیل به شمار می‌روند
پایگاه بصیرت / مترجم : اکبر عسکری صدر

هراس ونگرانی رژیم صهیونیستی از دقت و قدرت سامانه‌های موشکی سوم خردادافزایش یافته است.
به گزارش بصیرت، روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرونوت در مقاله‌ای با قلم "رون‌بن‌یشای" تحلیلگرنظامی نوشت:سامانه‌های موشکی سوم خردادموازنه بازدارندگی را به سود ایران تغییر می‌دهند.
در این مقاله با اشاره به سفر سردار سرلشکر محمد باقری رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح به سوریه می‌نویسد: چند ماه پیش رئیس ستاد نیرو‌های ایران از دمشق دیدار کرد و با میزبانش توافقنامه همکاری دفاع هوایی طرفین را امضا کرد که به موجب آن، ایران سوریه را به سامانه‌های جدید پدافند هوایی به منظورتقویت ارتش سوریه جهت مقابله با حملات هوایی مجهز می‌کند.
روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرونوت می نویسد:ایرانی‌ها با همین سامانه موشکی سوم خرداد، پهپاد آمریکایی را درسال ۲۰۱۹ سرنگون کردند. مسئله این است که سامانه موشکی مزبور وسامانه‌های دیگر که ایرانی‌ها موفق به ساخت آن شده اند تهدید بزرگی علیه جنگنده‌ها و بمب افکن‌های نیروی هوایی اسرائیل به شمار می‌روند، این سامانه‌ها سلاحی منحصربه فرد هستند که حتی اگر به لبنان منتقل نشوند ودرسوریه مستقر باشندموازنه بازدارندگی را به سود مقاومت تغییر می‌دهند.
روزنامه یدیعوت احرونوت افزود: آیا مخاطبان ماجرای سرنگونی جنگنده اف ۱۶ اسرائیلی درفوریه ۲۰۱۸ توسط موشک سام ۵ روسی درآسمان منطقه الجلیل را به یاد دارند؛ جنگنده اسرائیلی مزبور به اتاق فرماندهی پهپاد ایرانی که قصد نفوذ به اسرائیل را داشت، حمله کرده بود و در تعقیب و گریز آن سقوط کرد.غوغای سوم خرداد در نزدیکی مرزهای رژیم صهیونیستی
این کارشناس مسائل نظامی می نویسد:  فرودگاه تی ۴ درواقع پایگاه هوایی سوریه است که بخشی ازآن دردست ایرانی‌ها برای دریافت محموله‌های نظامی عملیات هوایی مانند پهپاد‌ها وسکو‌های پرتاب موشک می‌باشد، البته دلایل دیگری نیز برای استفاده از پایگاه تنف بوجود دارد یکی از این دلایل، نیاز به غافلگیرکردن سوری‌ها است، رادار‌ها ودستگاه‌های رهگیری سوریه اساسا رو به غرب وشمال نصب شده وحمله از شرق وجنوب برایشان غافلگیر کننده می‌باشد. به نظرمی رسد که آمریکا همکاری آشکاری با نیروی هوایی اسرائیل برای حمله به فرودگاه تی ۴ انجام داده است.
غوغای سوم خرداد در نزدیکی مرزهای رژیم صهیونیستی
این روزنامه نوشت:پایگاه تنف در ده کیلومتری شمال مثلث مرز‌های سوریه-اردن-عراق قراردارد و ۴۰۰ نظامی آمریکایی درآن مستقر هستند؛ بخش اول این نظامیان مستشارانی هستند که با گروه "نیرو‌های دمکراتیک سوریه" همکاری دارند، بخش دوم عناصر اطلاعاتی وبخش سوم نیرو‌های ویژه کوماندو هستند. بطورکلی پایگاه تنف ومحیط اطرافش "سرپل" ومنطقه "مبنای حمله و نفوذ" آمریکایی-کردی به شمار می‌رود.
درپایان باید بگوییم که دردیدگاه ما، اویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل همچنان شیوه تهاجمی درچارچوب راهبرد "نبرد درفاصله چندجنگ" را ادامه می‌دهد ودو حمله هوایی هفته گذشته و نیز تشدید تنش با حزب الله لبنان را درهمین رابطه باید ارزیابی کرد. "
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات