صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۲۷۷۸۵

ماجرای دردسرساز قبض ۴۰ میلیاردی برای استخراج بیت کوین

در حالی که انتشار تصویر قبض برق ۴۰ میلیاردی طی روزهای گذشته بحث داغ رسانه ها و شبکه های اجتماعی شده بود اما به نظر می رسد این موضوع به دردسر بزرگی برای یک مشترک دیگر تبدیل شده است.

 در روزهای اخیر قبض برقی در فضای مجازی و رسانه ای کشور منتشر شد که نشان می داد یک تولیدکننده رمز ارز بیش از ۴۰ میلیارد تومان بدهی بابت مصرف برق دارد؛ اما این همه ماجرا نبود. رضا گلوی - مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ایران و چین که قبض جنجالی به نام این شرکت صادر شده، از یک اشتباه در درج نام شرکت در این قبض خبر داد و گفت: قبض برق آبان ماه گروه توسعه سرمایه گذاری ایران و چین(شرکت سهامی خاص) به شماره شناسه ملی و با نام کامل این شرکت صادر نشده و اشتباها به نام شرکت سرمایه گذاری ایران و چین صادر شده است. شرکت سرمایه گذاری ایران و چین دارای شماره شناسه ملی دیگری بوده و شرکتی با مسئولیت محدود و ثبت کیش است.

وی  اظهار کرد: با وجود این تشابه اسم میان دو شرکت هیچ گونه همکاری، نسبت، قرابت و مشارکتی بیان آنها وجود ندارد و سهامداران این دو شرکت کاملا متفاوت از یکدیگر هستند با بروز قطعی‌های متعدد برق طی روزهای اخیر در نقاط مختلف کشور و مطرح شدن تأثیر فعالیت مجاز و غیرمجاز استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال و انتشار قبضی منتسب به فعالیت مزرعه‌ مجاز استخراج ارزهای دیجیتال شهرستان رفسنجان در شبکه های اجتماعی با نام شرکت سرمایه گذاری ایران و چین، چالش های متعددی ایجاد کرده و روند فعالیت های این شرکت را تحت شعاع خود قرار داده است.

طبق اعلام شرکت سرمایه گذاری ایران و چین، قبض برق صادره از سوی شرکت برق منطقه ای کرمان به مبلغ ۴۰۶.۸۷۶.۸۰۰.۰۰۰ ریال که به نام شرکت سرمایه گذاری ایران و چین صادر شده در اصل متعلق به شرکت دیگری به نام شرکت گروه توسعه سرمایه گذاری ایران و چین با شماره شناسه ملی دیگری بوده که در زمینه استخراج بیت کوین در ایران فعالیت می کند.

حال آنکه این دو شرکت هیچگونه ارتباطی با یکدیگر نداشته و عدم درج نام کامل شرکت استخراج کننده بیت کوین در قبض مذکور تبعات متعددی برای شرکت سرمایه گذاری ایران و چین به دنبال داشته است. از همین رو این شرکت طی نامه ای به شرکت برق منطقه ای کرمان خواستار شفاف سازی در این زمینه و اصلاح نام مشترک بهره بردار شده است.

از طرفی طی روزهای گذشته و پس از انتشار این قبض برق جنجالی شرکت برق منطقه ای کرمان اطلاعیه ای در خصوص این مشترک منتشر کرد که در آن اطلاعیه نیز همان اشتباه مندرج در قبض تکرار شده و نام مشترک اصلاح نشده بود.

در همین زمینه شرکت سرمایه گذاری ایران و چین که نام شرکت متبوعش به اشتباه در این قبض برق منتشر شده با ارسال نامه ای به شرکت برق منطقه ای کرمان خواستار اطلاع رسانی دقیق و انجام اصلاحات لازم شده است.

 

منبع: ایسنا

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات