صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۳۱۲۴۸

گپ و گفت انتخاباتی نامزدها با مردم

مطروحات هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در روزی که گذشت.

رئیسی: تا وقتی که سفره مردم و نهاده‌های دامی به واردات بند باشد، برای کشور گرفتاری پیش می‌آید. برخی بانک‎های خصوصی شده‎اند بانک اختصاصی؛ یعنی فقط به چند نفر خاص تسهیلات داده‎اند. حمایت از تولید با حرف شدنی نیست و اراده می‎خواهد. چرا باید مالیات از تولید ۲۵ درصد باشد؟ ما برنامه‎ریزی کردیم که با یک شیبی این رقم را به ۱۰ درصد کاهش دهیم. این تصور نشود که بنده در قوه قضائیه کارها را با قوه قهریه پیش می‌برم. اگر اراده وجود داشته باشد و مدیر بالای سر کار باشد مسئله حل می‌شود. کشور اکنون درگیر رفیق‌بازی‌ها و رودربایستی است. اگر کسی مرد میدان اجرای عدالت باشد، کار انجام داده می‌شود. دغدغه اصلی من کار اقتصادی است و اولین دیدار من در هر استان، فعالان اقتصادی و کارآفرینان است، نه دادگستری‌ها. 

مهرعلیزاده: ایجاد فراوانی، اصلاح سیستم توزیع، مختصر کردن سازمان‌ها و اداراتی که در مسیر کنترل توزیع هستند و دادن وظیفه کنترل به صنوف، ازجمله راهکار‌های از بین بردن گران‎فروشی است. صندوق درآمد پایدار را برای ۷ میلیون سرپرست خانوار که درآمد ثابت و مشخصی ندارند، تشکیل می‌دهیم. این وضعیت [فعلی کشور] حاصل به هدر رفتن بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی در ۸ سال است. 

همتی: قبل از خروج از بانک مرکزی ۲ تا ۳ هزار فرد زیر ۱۸ سال شناسایی کردیم که تراکنش چند هزارمیلیاردی داشتند! ریل اقتصادی کشور به دست دلالان افتاده است. ما در سال، ۲۰ درصد هزینه تحریم می‎دهیم. ما پارسال ۸۰ میلیارد دلار صادر کردیم که ۱۶ میلیارد دلار آن شده هزینه مبادلاتی تحریم. نتیجه قیمت‎گذاری دستوری، رانت است. 

جلیلی: ۴ طرح وان (مدیریت سهم آحاد جامعه از انرژی به دست خودشان)، سبد کالا (تنظیم ۱۳ قلم کالا)، سفر (تفریح و اوقات فراغت) و طرح نظام سلامت را برای حمایت از ۳ دهک پایین اجرا می‌کنیم. 

قاضی‌زاده هاشمی: با ایجاد زنجیره تولید بین‌کشوری در منطقه می‌توانیم به یک بازار ۶۰۰ میلیون نفری در منطقه دست پیدا کنیم. 

رضایی: با کاهش هزینه‌ها و ایجاد جذابیت در تولید، مانع سرازیر شدن پول و نقدینگی به سمت رانت و دلالی می‌شویم. دولت نباید با زور و پلیس برای مبارزه با گران‎فروشی وارد شود، بلکه باید برای از بین بردن گران‎فروشی برنامه‌ریزی کند و اجرا را به نهاد‌های اجتماعی کسبه بسپارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات