سیاسی >>  سیاسی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۳۶۸۳۸

پشت صحنه جنایت در حرم مطهر رضوی!

دیروز عصر هم‌زمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ۳ طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم امام هشتم (ع) با فردی که هویت آن در دست بررسی است، با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند. ضارب بلافاصله بازداشت و تحقیقات در این خصوص در حال انجام است. این حادثه تلخ، پیام‌ها و مراقبت‌هایی را رقم زده است که می‌توان در مواضع مسئولان نیز شاهد بود.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ حسین عباسیان

آخرین جزئیات جدید از طلبه‌هایی که در حرم رضوی مورد حمله قرار گرفتند - ایمنا

دیروز عصر هم‌زمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ۳ طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم امام هشتم (ع) با فردی که هویت آن در دست بررسی است، با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند. ضارب بلافاصله بازداشت و تحقیقات در این خصوص در حال انجام است. این حادثه تلخ، پیام‌ها و مراقبت‌هایی را رقم زده است که می‌توان در مواضع مسئولان نیز شاهد بود.

تولیت آستان قدس رضوی: تا حصول نتیجه، شناسایی عاملان جنایت و برخورد جدی با  هرگونه قصور در واقعه، حادثه امروز را پیگیری می‌کنیم

  • تولیت آستان قدس رضوی در پیام خود ضمن محکوم کردن این جنایت، بر درایت و هوشیاری عموم مسلمین که نقشه‌های معاندان و جنایت‌کارانه استکباری و اندیشه‌های تکفیری در راستای ایجاد رخنه میان اجماع و وحدت مسلمین نقش بر آب خواهد شد، تأکید کرده است.
  • طلاب افغانستانی در ایران نیز با صدور بیانیه‌ای، این جنایت را محکوم کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «مطمئناً دست استکبار و ایادی آن‌ها در منطقه، عامل اصلی این حادثه است تا بین امت اسلامی، تفرقه و دودستگی ایجاد کند و از همه مهم‌تر مایه بدبینی نسبت به مهاجرین مظلوم افغانستانی گردد. مبلغین جهادگر افغانستانی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی در حاشیه شهر دوشادوش طلاب ایران سال‌هاست با این سفاکان خون‌ریز دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ همان‌گونه که بارها امتحان خود را در صحنه‌های دفاع مقدس و دفاع از حرم پس داده‌اند. از ملت دوست و برادر ایران و به‌ویژه مسئولان تقاضا می‌کنیم ضمن ریشه‌یابی عوامل این حادثه تروریستی در داخل و خارج کشور، حساب این افراد را از سایر مهاجرین جدا نمایند تا خدای ناکرده عده‌ای فرصت‌طلب دست به اقدامات احساسی علیه مهاجرین مظلوم نزنند».
  • هتک حرمت به حرم و زائران رضوی در ماه مبارک رمضان، توسط علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان نیز محکوم شد؛ مولوی نذیر احمد سلامی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، مولوی عبدالرحیم ریگیان پور، امام‌جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه، مولوی عنایت اله رسولی زاده، امام‌جمعه اهل سنت سرباز و تأکید آن‌ها بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف میان مذاهب و امت‌های اسلامی هستند و ملت هوشیار ایران اسلامی هیچ‌گاه اسیر چنین توطئه‌هایی نخواهد شد، گوشه دیگری از وجود وحدت میان مذاهب اسلامی در کشورمان را نمایان ساخت.

همه آنچه که می خواهید درباره حادثه تروریستی حرم رضوی بدانید + فیلم ها و  واکنش ها / در حال بروز رسانی - خبرگزاری حوزه

حادثه دیروز از چند بُعد قابل‌تحلیل است:

اولا انتخاب قشر روحانیت با ویژگی جهادی و محرومیت‌زدایی به‌عنوان هدف ترور؛

ثانیا انتخاب مکانی چون حرم امام رضا علیه‌السلام که علاوه بر ریسک بالای خطرپذیری برای ورود سلاح، امکان فرار را نیز برای ضارب به صفر می‌رساند ؛

 ثالثا، انتخاب پوششی شبیه لباس مردم افغانستان.

با بررسی ابعاد و خصوصیات این حادثه تروریستی این سوال برای مخاطب پیش می آید که هدف یااهداف تمام این انتخاب‌ها چه گزینه‌ای می‌تواند باشد؟

هرآنچه بیشتر براین سوال تامل کنیم وبدنبال پاسخ بگردیم جز گزینه «بهره و بُرد رسانه‌ای هدفمند و گسترده» برای اهداف شوم مستکبران و بد خواهان انقلاب اسلامی، به گزینه دیگر موثری دست نخواهیم یافت.

طلاب افغانستانی مقیم مشهد جنایت در حرم امام رضا (ع) را محکوم کردند |  شهرآرانیوز

در این حادثه تروریستی، اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی، ترویج روحیه «افغان هراسی» در کشور، القای نارضایتی از روحانیت و نظام، ناامن سازی کاذب و نقطه‌ای در کشور، ازجمله حربه‌های استکبار جهانی برای تضعیف نظام اسلامی، با بهره‌گیری از تفکر تکفیری با بهره و بُرد رسانه‌ای هدفمند و گسترده است. آذرماه سال 1393، رهبر معظم انقلاب در دیدار با شرکت‌کنندگان در «کنگره جهانى‌ جریان‌های افراطى و تکفیرى از دیدگاه علماى اسلام» فرمودند: «یک نکته غیرقابل‌انکارى وجود دارد و آن این است که جریان تکفیر و حکومت‌هایی که پشتیبان و حامى آن هستند، کاملاً در جهت نیات استکبار و صهیونیسم دارند حرکت می‌کنند؛ کار آن‌ها در جهت هدف‌های آمریکا و دولت‌های استعمارى اروپا و رژیم اشغالگر صهیونیستى است؛ شواهدى این معنا را قطعى می کند. جریان تکفیر ظاهر اسلامى دارد امّا عملاً در خدمت جریان هاى استعمارى و استکبارى و سیاسى بزرگى است که علیه دنیاى اسلام دارند کار می کنند؛ شواهد روشنى وجود دارد، از این شواهد نمی شود گذشت.»

بیش از 2 هزار و 700 خادم انتظامات در صحن‌های حرم رضوی خدمت‌رسانی می‌کنند-  اخبار استانها تسنیم | Tasnim

 آنچه در شرایط کنونی لازم است برآن انگشت تاکیدگذاشته شود این است که دشمن در تلاش است تا با برخی تحلیل های نادرست ، مغرضانه و حتی برخی بزرگنمایی های واهی و انحراف اذهان به سوی برخی مسائلی که می تواند برای آرامش و امنیت این مرزوبوم مخرّب و آسیب زا باشد افکار عمومی را منحرف سازد.

اختصاصی تسنیم/ جزییاتی از هویت ضارب سه روحانی در حرم رضوی(ع)

اهداف این تلاش عبارتست از:

  • تحریف واقعیت در ذهن مخاطب با القای شبهه‌، تردید و وارونه‌نمایی واقعیت‌ها
  • تبدیل این معکوس سازی به یک پدیده اجتماعی
  • ایجاد نارضایتی ، اعتراض و آشوب سازی

راه خنثی سازی توطئه های کنونی دشمن، بصیرت و هوشمندی لازم در  فهم درست از واقعیت ، تکلیف شناسی در هرموقعیت و عزم و اراده پولادین وثبات قدم خواهد بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات