صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۳۶۸۶۵

سعدالله زارعی: تلاش دشمنان برای ایجاد اختلافات مذهبی- منطقه‌ای

حادثه حرم رضوی را باید در پازل بزرگتر دشمنان انقلاب برای ایجاد شکاف‌های قومیتی، مذهبی و سیاسی تحلیل کرد که سابقه طولانی در منطقه غرب آسیا و ایران دارد. از این رو باید با هوشیاری با این موضوع مواجه شویم، تا در زمین رسانه‌های ضدانقلاب و شبکه‌های ضدایرانی آن‌ها بازی نکنیم.

در سومین روز ماه رمضان ۳ روحانی در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی (ع) با ضربات چاقوی فردی با تفکرات تکفیری مورد حمله قرار گرفتند که منجر به شهادت یکی از آنان و مجروح شدن دو طلبه دیگر شد. انقلاب اسلامی ایران از ابتدای پیروزی تاکنون شاهد ترور شخصیت‌های بزرگ و خدوم از سوی منافقان و دشمنان این نظام و ملت بوده است؛ اقداماتی که همواره از سوی مردم انقلابی ایران اسلامی با اعلام انزجار روبرو شده است. در همین خصوص با سعدالله زارعی گفت‌وگویی داشتیم.

تحلیل و ارزیابی شما از دلایل این حمله در حرم رضوی چیست؟

در طول ۴۳ سال پس از پیروزی انقلاب در دوره‌های مختلف شاهد اقدامات تروریستی علیه شخصیت‌های خدوم و از جمله شخصیت‌های روحانی بوده ایم. از سال ۵۸ شخصیت‌های روحانی که سر سلسله آن‌ها شهید بزرگوار مطهری بود و در کنار آن ده‌ها امام جمعه و جماعت از اهل سنت و شیعه شهید داده‌ایم و این اقدامات تا به امروز ادامه داشته و دلیلش هم آن است که جمهوری اسلامی و روحانیت به دنبال در انداختن طرحی در اداره جهان هستند که این طرح با نسخه آمریکا و صهیونیست ناسازگار میباشد.

 

در نظر داشته باشید که در زمان ناصرالدین شاه یک شخصیت به نام امیرکبیر بود که میخواست خدماتی را به ایران انجام بدهد که دیدیم انگلیسی‌ها و روس‌ها در آن زمان چه برخوردی با این شخصیت خدوم کردند و تا ایشان را به شهادت نرساندند از پا ننشستند.

 

این رمز کار روحانیت است که وقتی وارد میدان خدمت میشود و میخواهد طرحی داشته باشد برای اداره یک کشور و جهان و حرفی دارد در معرض عملیات ترور قرار میگیرد؛ بنابراین طبیعتا آن چیزی که ما در دو هفته اخیر شاهد بودیم در گرگان و مشهد و حملاتی متوجه برخی از شخصیت‌های روحانی شد در این چارچوب مورد بحث و بررسی است و آن این است که دشمن متوجه شده که با وضعیت خطرناکی مواجه شده و باید دست به کار شود.

اما آنچه که ما در این ۴۳ سال شاهد آن بودیم این است که این ترور‌ها ملت ایران و دستگاه‌های امنیتی را برای شناسایی سرنخ‌های جنایت هوشیار میکند و در نهایت این مورد مثل خون در رگ ملت جاری میشود و دشمنی که دست به جنایت زده سودی از این جنایت نمیبرد.

دشمنان ایران از ایجاد شکاف قومیتی و مذهب چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟

اختلاف افکنی یک کلید رمز است که از سوی انگلیسی‌ها طراحی شده و تعبیر انگلیسی‌ها از عبارت اختلاف بنداز و حکومت کن میباشد. انگلیسی‌ها در طول این ۳۰۰ سال گذشته هموار در کار طراحی و ساخت گروه‌های انحرافی و افراطی بودند که ما در طول همین ۳۰۰ سال در ایران شاهد پیدایش جریاناتی توسط سرویس‌های امنیتی خارجی و بخصوص سرویس‌های انگلیسی بوده‌ایم.

مثلا وهابیت در منطقه چگونه بوجود آمده و حکومت وهابی‌ها در عربستان چگونه تشکیل شده؟ مگر نه اینکه انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها معتقد هستند با افراط‌گرایی مخالف هستند، پس چگونه هست که حکومت افراط گرایی که در یک روز ۸۱ نفر که بعضا بچه هم بودند را به قتل میرساند و گردن میزند بدون محاکمه، اما بهترین روابط را اروپایی‌ها با این رژیم دارند.

در ایران هم بابیت و بهایت بوده و گروه‌های تروریستی که بعد از پیروزی انقلاب سر برآوردند و همه الان تحت حمایت آمریکا بوده و در واشنگتن و اروپا دفتر دارند و در اروپا و آلبانی پادگان تروریستی دارند. ما باید توجه داشته باشیم که گروه‌های تروریستی و تکفیری اصالت ندارند و گروه‌هایی نیستند که به طور طبیعی در یک کشوری پدید آمده باشند. حال اینکه این‌ها یک نفری را اجیر کنند که مذهبش شیعه باشد یا سنی، جوان باشد یا پیر، از کار‌های ساده‌ای است که سرویس‌های جاسوسی به کار میگیرند و آموزش میدهند و بعد اطلاعات میدهند، از او حمایت میکنند و او را وادار می‌کنند که یک اقدام تروریستی را به نوعی انجام بدهد.

 

ما نباید پای مذاهب و ملیت‌ها مثل ملت افغانستان را وسط بکشیم و فراموش کنیم که روح ملت افغانستان و روح مردم عربستان از چنین جنایتی بری میباشد؛ مگر مسلمان میتواند مجوز قتل آن هم در مکانی مقدس و ماهی مقدس صادر بکند و اسم این کار را مذهبی بگذارند. قطعا این کار‌ها کار سرویس‌های جاسوسی و گروه‌های تکفیری و وهابی است و ربطی به مذاهب و ملیت‌ها در منطقه ما ندارد.

واکنش مردم نسبت به حادثه حرم رضوی چگونه بود؟ به نظر میرسد که زائران امام رضا بدون واهمه با ضارب برخود کرده‌اند.

طبیعتا مردم از کسی که دست به عملیات تروریستی میزند بیزارند و همین مردم در طول ۴۳ سال ریشه گروه‌های تروریستی را زده‌اند. چه کسی آدرس‌های خانه‌های تیمی سازمان منافقین را به دستگاه‌های امنیتی کشور داد؟ چه کسی آمار گروه‌های تروریستی فرقان را به دستگاه‌های تروریستی کشور داد؟ چه کسانی آدرس خانه‌های گروه‌های تروریستی چپ را به دستگاه‌های امنیتی کشور داد؟ همه مردم بودند.

نچه که ما در این صحنه ملاحظه کردیم به صحنه آمدن بخشی از مردم بود و لذا جمهوری اسلامی از حیث اطلاعاتی عمق بزرگی دارد و در گستره ۸۰ میلیون جمعیت میتواند ایفای نقش کند. این اقدام اگر در مکان مقدس هم نبود مردم حتما واکنش نشان میدادند حال چه رسد که این معنایش شکستن قداست حریم علی ابن موسی الرضا هم باشد. ولی غیر از این هم در هر جایی گروه تروریستی دست به کار شود خود مردم با آن‌ها مواجه میشوند و برخورد میکنند.

تلاش دشمنان برای ایجاد اختلافات‌ مذهبی- منطقه‌ای

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
0
0
سلام.به کامنت یا پی نوشت گزارش پشت پردۀ حادثه-حتما- توجه و نشر داده شود..یاعلی..
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات