صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۳۷۸۵۲
آیت الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری

رهبر تراز انقلاب اسلامی/ ولی فقیه امداد غیبی بود

بحث تعیین رهبری بعد از امام هرگونه که بخواهیم فکر کنیم به جز امدادهای غیبی و لطف امام زمان و لیاقت ملت ایران برای یک رهبری تمدنی و تراز انقلاب اسلامی به اندازه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای قابل تفسیر نیست.

تنها کسی که با رهبر شدن آیت‌الله خامنه‌ای مخالفت کرد که بود؟ /خاطره  آیت‌الله هاشمی، حجت را بر همگان تمام کرد - خبرآنلاین

در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸، در حالی که مردم و مسئولان آماده‌ تشییع و تدفین پیکر پاک امام خمینی (ره) بودند در جلسه‌ای با حضور مسؤولان کشوری و لشکری، آیت‌الله‌ خامنه‌ای، رئیس جمهور، وصیت‌نامه‌ سیاسی ـ الهی امام خمینی (ره) را قرائت کرد. مجلس خبرگان رهبری عصر همان روز تشکیل جلسه داد تا رهبر یا شورای رهبری جدید برای نظام جمهوری اسلامی را انتخاب کند. مطابق اصل ۱۰۷ قانون اساسی مصوب سال ۱۳۵۸، انتخاب رهبری بر عهده نمایندگان مجلس خبرگان قرار دارد. در این جلسه حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب انتخاب شدند.

تحریم های آمریکا تاثیری در روحیه جهادی رزمندگان مقاومت ندارد - خبرگزاری حوزه

۳۳ سال از آن روز میگذرد و  رهبری معظم انقلاب در این سالها به تأسی از قرآن کریم، سیره معصومان(ع) و توصیه ها و تاکیدات امام خمینی(ره) همچنین توانمندی‌های ذاتی و هوشمندانه خود و به کار بستن استانداردهای علمی مدیریت و رهبری، آنچنان امور کشور را هدایت و رهبری  کرده اند که نشاط و سربلندی، پیشرفت‌های همه جانبه، عزت و اقتدار ملی و بین‌المللی نظام، بهترین گواه بر حسن تدبیرها  است. در خصوص این مهم با آیت الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری گفتگویی داشتیم که در ادامه میخوانید.

همه‌چیز درباره روزی که آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انتخاب شد - مشرق نیوز

استاد کعبی! ملاک های لازم برای انتخاب رهبری بعد از امام چه بود و چطور شد که رهبری معظم انقلاب با این حجم از توانمندی های ذاتی مدیریتی برگزیده شدند؟

خداوند را شاکریم که در سایه بقیه‌الله العظم بر ملت ایران کرامت نمود و بعد از ارتحال حضرت امام خمینی(ره) رهبری معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  را به عنوان ولی فقیه قرار داد و ذهن و فکر خبرگان رهبری را با اشاره کرامت گونه امام خمینی به سمت ایشان هدایت کرد. حقیقت امر این است که نسبت به بحث تعیین رهبری بعد از امام هرگونه که بخواهیم فکر کنیم به جز امدادهای غیبی و لطف امام زمان و لیاقت ملت ایران برای یک رهبری تمدنی و تراز انقلاب اسلامی به اندازه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای قابل تفسیر نیست.

امام خمینی - دانشنامه‌ی اسلامی

در سال آخر قبل از ارتحال امام و تا زمانی که داستانهای آقای منتظری و محاکمه مهدی هاشمی و عزل منتظری پیش نیامده بود اصلا به ذهن کسی خطور نمیکرد که حضرت آقا سکان هدایت کشور را به دست بگیرند. بعد از آن رخداد و حوادث هم ذهن خبرگان و هم ذهن ملت ایران و نخبگان و افراد با بصیرت و در راس آنها ذهن و فکر امام خمینی(ره) به این سمت سوق داده شد و آنگونه که خود رهبری خاطره‌اش را بیان میکند و در کتاب روایت رهبری جناب آقای جبرئیلی که موسسه تنظیم و نشر آثار امام هم منتشر کرده و سند آن نیز آمده امام در حضور احمد آقا و آقای هاشمی رفسنجانی به خود رهبری آقای خامنه ای  زمانی که   عرض میکنند که ما کسی را  برای این کار بعد از ایشان نداریم، امام میفرمایند که نه خود شما هستید.

راز ماندگاری انقلاب جمهوریت، اسلامیت و رهبری الهی است - ایسنا

هر چند خود آقا این را حمل بر جدیت نمیکنند و به قول خودشان فراموش میکنند و بعدا مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی به ایشان یادآوری میکنند و بعد از ارتحال امام در جلسه خبرگان رهبری هم مرحوم آقای مجتهد شبستری از آقای هاشمی میخواهد که خاطره نظر امام را نقل کند و مرحوم آقای هاشمی از زبان امام نقل کرده‌اند که آقای خامنه‌ای برای رهبری بعد از امام لیاقت دارند و آقای موسوی اردبیلی هم تایید کردند و نقل آقای سید احمد خمینی هم شد.

تحرکاتی برای روبرو قرار دادن احمد آقا مقابل رهبری

مجلس خبرگان هم با توجه به شرایط استثنایی کشور و ویژگی های ذاتی و شرایط و صفاتی که در رهبر معظم انقلاب جمع است، یعنی صلاحیت علمی برای افتاح در همه ابواب فقه، علم و تقوای لازم برای رهبری اسلامی، مدیریت و تدبیر در حد اداره امور امت اسلامی، شجاعت و بصیرت و برخورداری از شناخت جامع نسبت به اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت و تسلط کافی برای اداره امور کشور و نفوذ و مقبولیت عامه در امور کشور بر آن این تصمیم تاریخی را گرفتند که بعدا بلافاصله با استقبال بی نظیر ملت ایران و امت اسلامی، جریان مقاومت اسلامی و علمای اسلام و مراجع تقلید مواجه شد.

سخنرانی آیت الله عباس کعبی در جلسه پروژه نفوذ در خبرگان رهبری + صوت - طلبگی  تا اجتهاد

 بعد از بازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی در جلسه‌ای که دوباره اعضای خبرگان رهبری منعقد میکنند رهبری معظم انقلاب به اتفاق همه اعضا به عنوان رهبر انقلاب اسلامی معرفی شد و حتی آن چند نفری که رای نداده بودند بعد از تحقیق و بررسی جوانب امر سند معرفی معظم‌له را به عنوان رهبر واجد الشرایط  امضا کردند. باید عنوان کرد در  این 33 سال رهبری معظم‌له نشان دادند که انتخاب خبرگان رهبری یک امداد غیبی به ملت ایران بود و آیت‌الله العظمی خامنه‌ای  شخصیت ویژه‌ای است که برازنده ولایت و رهبری امت اسلامی است.

روایت حاج احمد خمینی از واکنش امام(ره) به انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای برای  رهبری- اخبار رسانه ها تسنیم | Tasnim

اگر بخواهیم کارنامه ایشان را در این 33 سال بررسی کنیم در چند بُعد قابل بررسی است، بُعد اول مدیریت حکیمانه کشور و عبور آحاد کشور از بحران‌ها در سایه هدایت رهبر انقلاب اسلامی، اقتدار منطقه‌ای، پیشرفت علمی و فناوری، مردم سالاری اسلامی و انتخابات، عبور از بحران‌ها و فتنه‌ها، ترسیم افق و چشم انداز پیشرفت و عدالت با الگوی اسلامی و ایرانی توسعه، کادرسازی و ارتباط نسل‌ها، مدیریت کشور بر پایه عقلانیت و معنویت و عدالت، مبارزه با فساد، ترسیم راهبردهای آینده و آینده نگری و ترسیم افق‌های آینده در بیانیه گام دوم انقلاب، ارتباط اثرگذار و با نفوذ با مردم و اقناع مردم نسبت به حقیقت و ریشه‌های انقلاب اسلامی و دست‌آوردهای انقلاب اسلامی به چشم انداز آینده و ترسیم نقاط امید برای پیشرفت، مقابله با جنگ نرم و تهاجم همه جانبه دشمن و تولید قدرت نرم، تولید نرم افزار پیشرفت کشور بر اساس مکتب زنده امام خمینی.

 اگر بخواهیم همگی این دست‌آوردها را یک به یک برشماریم طول میکشد و در گنجایش این گفتگو نیست و در یک کلمه دوست و دشمن اذعان دارند که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نعمت بی‌بدیل خداوند تبارک و تعالی که بر ملت ایران منت گذاشت و خداوند انشالله عمر با عزت ایشان را تا ظهور حضرت بقیه‌الله برای ما نگه دارد. بُعد اقتدار بین‌المللی جمهوری اسلامی و تقسیم جهان امروز به دو بلوک مقاومت در برابر استکبار جهانی و قدرت منطقه‌ای مقاومت و مقابله با داعش و پیروزی بر داعش با هدایت و اشراف و فرماندهی عالی ایشان که از طریق نصب و پیشبرد کارها توسط رزمندگان بدون مرز و شهید حاج قاسم سلیمانی اتفاق افتاد در واقع قدرت فزاینده حزب‌الله لبنان و اثرگذاری حزب‌الله و جهاد و مقاومت اسلامی و حرکت کشور به سمت جامعه سازی و تمدن سازی اسلامی جهانی بود.

نظر امام (ره) درباره حضرت آیت‌الله خامنه‌ای - ایسنا

در واقع تمام این موفقیت ها ناشی از وجود رهبر تمدن سازی در تراز انقلاب اسلامی در حد و اندازه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بوده است.در این سالها و دراوج  فراز و نشیب‌ها و بحرانهای سخت انقلاب اسلامی، رهبری  توانسته اند با درایت خاصی، علاوه بر پاسداری و صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی، میراث امام خمینی (ره) و استقرار و استمرار حکومت، هدایت انقلاب در عرصه‌های بین‌المللی و مدیریت در منطقه، مقابل همه توطئه‌های دشمنان داخل و خارج مقتدرانه ایستادگی کنند و روحیه مقاومت را دربین ملت های مسلمان منطقه و آزادگان جهان زنده نگاه دارند.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات