صبح صادق >>  صفحه اول >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۴۰۴۷۰
امام خامنه‌ای تلاش دشمن برای تغییر محاسبات ملت و دولت را تبیین کردند

هشدار حکیمانه

تحلیل اغتشاشات خیابانی اخیر از منظر زمانی آن، نشان می‌دهد دشمن در حالی به دنبال طراحی فتنه در کشور بود که تفکر انقلابی حاکم بر دولت، توطئه‌های قبلی محور عبری‌ـ غربی‌ـ عربی را خنثی کرده[...]
پایگاه بصیرت / اکبر معصومی

تحلیل اغتشاشات خیابانی اخیر از منظر زمانی آن، نشان می‌دهد دشمن در حالی به دنبال طراحی فتنه در کشور بود که تفکر انقلابی حاکم بر دولت، توطئه‌های قبلی محور عبری‌ـ غربی‌ـ عربی را خنثی کرده و کشور در مسیر رشد و شکوفایی به حرکت در آمده است. به این معنا که اقتصاد ایران از شرطی‌سازی رها شده است و با وجود تحریم‌ها، تولید در کشور رشد پنج درصدی را تجربه می‌کند. تورم در کشور که به اعتقاد برخی به 60 درصد رسیده بود و بر اساس انتظار آمریکایی‌ها باید هر روز درصد آن افزایش پیدا می‌کرد، روبه کاهش است، فروش نفت بدون احیای برجام به بالاترین میزان خود رسیده و از لحاظ درآمدی هشت برابر مدت مشابه سال قبل شده است.
حال که آمریکا در روند مذاکرات احیای برجام نتوانست خواسته‌های خود را بر کشورمان دیکته کند و در منطقه نیز رژیم صهیونیستی و برخی دیگر از کشورهای هم‌پیمان آمریکا با شکست‌ها و ناکامی‌های بزرگی مواجه شده‌اند، برنامه‌ریزی کردند که مسیر کشور را با مشغول‌سازی مردم و مسئولان به اغتشاش و فتنه به بیراهی و ایستایی ببرند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به قضایای اخیر، اغتشاش‌های پراکنده را طراحی انفعالی و ناشیانه دشمن در مقابل پیشرفت‌ها و حرکت‌های ابتکاری و بزرگ ملت ایران خواندند و تأکید کردند: «تا هنگامی که ملت در مسیر نظام اسلامی و ارزش‌های دینی قرار دارد، این دشمنی‌ها ادامه خواهد داشت و تنها راه علاج آن ایستادگی است و مسئولان کشور نیز مراقب باشند اینگونه مسائل آنها را از مسئولیت‌ها و وظایف اصلی در عرصه داخلی و خارجی باز ندارد.»
بنابراین می‌توان به طور واضح گفت، هدف دشمن در ایجاد اغتشاشات، تلاش برای تأثیرگذاری ‌در محاسبات افراد و مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز است تا اولویت‌های کشور را تغییر دهد و از حالت شتابان فعلی به سمت شرایط ایستایی سال‌های قبل تبدیل شود.
نکته مهم دیگر اینکه واکاوی رفتار غرب در اغتشاشات اخیر نشان می‌دهد، سیاست به اصطلاح مهار ایران از سوی آمریکا شکست خورده است. اینکه رئیس‌جمهور آمریکا در جایگاه بالاترین مقام این کشور در کنار بی‌بی‌سی و اینترنشنال از آشوب‌ در کشور به طور علنی حمایت کرد، به معنای شکست آمریکا در طول چهار دهه دشمنی با ملت ایران بوده است. در واقع، رفتار مقامات آمریکایی در توجه به اتفاقات اخیر کشورمان از کیش شدن آمریکا در مقابل نظام اسلامی و نبود پلن B بعد از ناکامی‌های اخیر حکایت دارد. ناگفته پیداست که مقامات کشورمان همانطور که رهبر حکیم انقلاب فرمودند، نباید تحت تأثیر اتفاقات اخیر قرار بگیرند و لحظه ای از کار و تلاش برای حل مشکلات کشور دست بردارند. نکته پایانی این که مردم در کنار نیروهای امنیتی و انتظامی کشور با درایت و هوشمندی هر چه تمام فتنه اخیر را در نطفه خفه کردند و اجازه جولان عوامل و لیدرهای آشوب‌های اخیر را ندادند و در صحنه عمل بر خلاف جو حاکم در کاخ سفید و رسانه‌های معاند، ایران اسلامی در آرامش و امنیت کامل به سر می‌برد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات