صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۴۰۸۶۸

ایستاده برابر استکبار

پایگاه بصیرت / گروه پرونده

تاریخ معاصر ایران سرگذشت پرفراز و نشیبی دارد و در این رهگذر روزی در تاریخ ملت ایران به‌عنوان نماد غیرت و ازخودگذشتگی به نام «روز ملی مبارزه با استکبار» ثبت شد و آن روز سیزده آبان و از ایام‌الله است. در این راستا سعی بر این است به ماهیت استعماری شیطان بزرگ در حوادث سیزده آبان سال‌های 1343، 1357 و 1358 به‌صورت گذرا اشاره‌ای داشته باشیم تا بار دیگر ظلم و ستم دشمنان علیه ملت ایران را یادآوری کنیم.
در سال‌های 1341 تا 1343 رژیم سفاک پهلوی با اعطای امتیاز کاپیتولاسیون به آمریکا سعی در محو کردن احکام حیات‌بخش اسلام را داشت و انتظارش این بود که امام و امت این استعمار و بردگی را بپذیرند و لب به اعتراض نگشایند. زهی خیال باطل؛ غیرت علوی و شور حسینی، امام و مردم را با فریاد اسلام‌خواهی در برابر حکومت وابسته به غرب، به مبارزه واداشت. در این میان آمریکایی‌ها، حفظ حکومت پوشالی پهلوی را در جدایی بین رهبر و امت دیدند و در سیزده آبان 1343 امام(ره) را به ترکیه و سپس به عراق تبعید کردند.
در سیزده آبان 1357 اتحاد و همبستگی مردم در همه‌جا از اسلام‌خواهی و تبری از طاغوت و پیروزی نهضت حکایت داشت و در همین راستا حکومت قداره‌کش، هر روز بر کشتار وحشیانه خود شدت می‌بخشید و برخلاف تصور آنها مردم منسجم‌تر از پیش به تظاهرات وسیع دست می‌زدند و در تمام آن صحنه‌ها، دانش‌آموزان نیز کنار بزرگان مقابل حکومت ظالم قد برافراشتند و با شهادت‌شان در دانشگاه تهران انقلاب را به اوج رساندند.
در سیزده آبان 1358، ایران به نقطه‌ای رسیده بود که دیگر طاغوت و طاغوتیان بر این مملکت حکومت نمی‌کردند. نهضت پیروز و جمهوری اسلامی برقرار و نهادهای انقلابی در حال شکل‌گیری بودند. در این روز تاریخی ساختمان سفارت آمریکا در تهران به دست جمعی از دانشجویان معترض تصرف شد؛ چراکه در آن تاریخ، دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در سفارت‌خانه از هیچ تلاشی برای مقابله با نظام نوبنیاد جمهوری اسلامی ایران فروگذار نمی‌کردند. تماس با سرکردگان گروه‌های ضدانقلاب، حمایت از شبکه‌های کودتا و براندازی در داخل کشور و تأمین مالی گروهک‌های تروریستی که در غرب و جنوب ایران به انفجار در لوله‌های نفتی یا ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در مناطق کردنشین مشغول بودند، از عملکردهای مأموران سیاسی فعال در ساختمان سفارت آمریکا بود. این حقایق در اسناد لانه جاسوسی نیز آمده است.
جان کلام اینکه، پس از پیروزی انقلاب، در دهه 60 با جنگ تحمیلی، در دهه 70 با حادثه کوی دانشگاه، در دهه 80 با فتنه 88 و در دهه 90 با حوادثی چون دی‌ماه 1396 و آبان 1398، همواره ملت ایران در برابر فتنه‌های غرب ـ که نماد استکبار است ـ ایستادگی کرده و دست دشمنان را از این مرزوبوم کوتاه کرده است تا به دنیا ثابت کند آمریکای امروز، رو به افول است و صهیونیست جنایتکار، دیگر فاصله‌ای تا نابودی کامل ندارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات