صبح صادق >>  پاسدار >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۴۲۰۳۷
«مروت فولادوند» رئیس شعبه چهارم دادسرای نظامی تهران

سپاه نفوذناپذیر است

قاضی دادسرای نظامی تهران در کارگاه آگاه‌سازی که با موضوع فضای مجازی و نقش آن در جرایم و تخلفات در سالن شهید محلاتی ستاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه برگزار شد، با بیان اینکه جهل مسبب تمامی جرایم است، ابراز داشت: «متأسفانه برخی افراد به سبب ناآگاهی دچار ارتکاب جرایم نظامی می‌شوند. اهمیت دادن به مسئله جرم و شناخت راه‌های نفوذ دشمن در جلوگیری از ارتکاب جرم بسیار ضروری و مهم است.»
پایگاه بصیرت / حسن ایرانی

به گزارش صبح صادق، «مروت فولادوند» رئیس شعبه چهارم دادسرای نظامی تهران افزود: «یک سری از جرایم هستند که افراد غیرنظامی بنابر شرایط کاری خود قادر به ارتکاب آن نیستند که از آن به جرایم خاص نظامی یاد می‌کنند؛ مانند خوابیدن در حین نگهبانی، فرار از خدمت و نظایر آن. سایر جرایم مانند اختلاس و جرم جعل اسناد که از جرایم عمومی به شمار می‌آیند، در دایره‌ تعریف قرار نمی‌گیرند.»
فولادوند در ادامه به تفاوت «اختلاس» و «سرقت» اشاره کرد و گفت: «اختلاس به معنا و مفهوم برداشتن یا بهره‌گیری خلاف قوانین از پول و اموال شخصی دیگری خواهد بود. البته این جرم به صورت عمدی صورت می‌گیرد.‌ بنابراین، مجرم این اموال را به طریق اداره‌ یا کارمند یا فرد امین به دست می‌آورد؛ یعنی در اختلاس شخص در امانتی که به او سپرده شده است، خیانت می‌کند؛ اما در سرقت شخص امانتی در دست نداشته است که خیانتی در آن کند.»
این قاضی دادسرای نظامی تهران ادامه داد: «برخی مواقع سرقت و اختلاس، یک جور تعریف می‌شود؛ برای نمونه شخصی که اموال نظامی را به قصد تصاحب به بیرون از محل خدمت خود می‌برد، هم مختلس است و هم سارق.»
وی تأکید کرد: «سهل‌انگاری در اداره اموال نظام یا از روی عمد، هر دو جرم به شمار می‌آید؛ هر چند شخصی که به عمد سعی در تخریب دارد؛ مجازات سنگین‌تری بر او جاری می‌شود، اما در واقعیت هر دو مجرم هستند.»
فولادوند در خصوص کفیل شدن گفت: «یکی از اقدامات احساسی و هیجانی افراد که شاید بسیاری از پرونده‌های نظامی را به خود اختصاص داده، کفیل و ضامن شدن افراد است؛ یعنی شخص بدون آگاهی از وضعیت طرف مقابل خود، تنها با یک دلیل و آن هم همکار بودن ضامن شخص می‌شود. این اشتباه بزرگی است که در نیروهای نظامی بیشتر به چشم می‌خورد.»
این قاضی دادسرای نظامی تهران درباره جاسوسی گفت: «حکم جاسوس اعدام است. اما این را بدانید خیلی از افرادی که جاسوس شده‌اند، در ماه‌های اول و در روال کار به هیچ وجه باور نداشتند که جاسوس هستند و کار جاسوسی علیه منافع نظام صورت می‌دهند. دشمن همیشه با شناخت ضعف‌های ما و توجیه اهداف خودش سعی در فریب ما دارد.»
فولادوند در پایان گفت: «ویژگی مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این است که همیشه در اجرای برنامه‌های امنیتی و حفاظتی بیشترین دقت را داشته و این موضوع راه نفوذ دشمن را برای بهره‌گیری و سربازگیری از نیروهای سپاه به صفر رسانده است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات