صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۴۴۶۵۰
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

دشمن از منفعل‌کردن سپاه ناامید شده است

حضرت امام خمینی(ره) در سوم شعبان سال ۱۳۹۹(ه.ق) برابر با هفتم تیر ماه ۱۳۵۸(ه.ش) پیامی به مناسبت ولادت امام حسین(ع) صادر فرمودند و در این پیام سوم شعبان را روز «پاسدار» نامیدند. پیام ایشان به این شرح است[...]
پایگاه بصیرت / انسیه ربیعی
حضرت امام خمینی(ره) در سوم شعبان سال ۱۳۹۹(ه.ق) برابر با هفتم تیر ماه ۱۳۵۸(ه.ش) پیامی به مناسبت ولادت امام حسین(ع) صادر فرمودند و در این پیام سوم شعبان را روز «پاسدار» نامیدند. پیام ایشان به این شرح است: «روز مبارک سوم شعبان‌المعظم را که روز طلیعه پاسدار و پاسداری از مکتب مترقی اسلام است، به عموم هم‌میهنان و به خصوص پاسداران انقلاب اسلامی تبریک عرض می‌کنم و بحق باید این روز معظم را روز پاسدار نامید. روز ولادت با سعادت بزرگ پاسدار قرآن کریم و اسلام عزیز است؛ پاسداری که هر چه داشت در راه هدف اهدا کرد و اسلام عزیز را از پرتگاه انحراف رژیم طاغوت بنی‌امیه نجات داد... اگر فداکاری پاسداران عظیم‌الشأن اسلام و شهادت جوانمردانه پاسداران و اصحاب فداکار او نبود، اسلام در خفقان رژیم بنی‌امیه و رژیم ظالمانه آن وارونه می‌شد و زحمات نبی‌اکرم(ص) و اصحاب فداکاری به هدر می‌رفت.» از این ‌رو تلاقی وظایف پاسداران با اقدامات امام حسین(ع) برای پاسداری از دین، جهاد و مجاهدت، شهادت‌طلبی، مقاومت، آزادگی و دفاع از دین سبب شد که روز میلاد ایشان را روز پاسدار بنامند.
در همین راستا، «حسینعلی حاجی‌دلیگانی» عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «صبح صادق» ضمن گرامیداشت روز پاسدار، اظهار داشت: «چهار عنصر در اهداف سالار شهیدان بود که انقلاب اسلامی با تأسی از آنها شکل گرفت و چون همواره نظام جمهوری اسلامی به دنبال پیاده‌سازی این چهار هدف بوده و هست، بدان معناست که کسی که در راه رسیدن به آن اهداف حرکتش را شروع کند و در آن مسیر گام بردارد،  امام حسین(ع) را الگوی خود قرار داده؛ به همین جهت این روز به عنوان روز «پاسدار» نامگذاری شده است.»
 
چهار هدف سالار شهیدان
در ادامه نماینده مردم اصفهان در مجلس توضیح داد: «سالار شهیدان در چهار محور اهداف خود را بیان می‌کند که نخستین آنها زنده نگه داشتن دین خدا و سپس مبارزه با ستمگران و ظالمان، اصلاح امور و نهایتاً اجرای احکام و دستورات الهی است.»
وی افزود: «اگر در اهداف انقلاب اسلامی که الگو گرفته از نهضت و قیام عاشوراست درنگ کنیم، در می‌یابیم که همین چهار هدف در انقلاب اسلامی کاملا دنبال شده است. چه زمانی که حضرت امام(ع) انقلاب را آغاز کردند و چه زمانی که رهبر معظم انقلاب تا به امروز آن اهداف را دقیق‌تر دنبال کردند.»
 
قرابت انقلاب اسلامی و قیام عاشورا
حاجی‌دلیگانی در ادامه قرابت انقلاب اسلامی و قیام عاشورا را بیان و اذعان کرد: «در همین راستا نظام جمهوری اسلامی سعی دارد نشانه‌های راه خدا در جامعه احیا شود و لذا وقتی انقلاب به پیروزی رسید، بخش عمده‌ای از مظاهر فساد را جمع‌آوری و تلاش کرد آثار دین و معروفات خدا را در جامعه ظاهر کند.»
این بازنشسته سپاه پاسداران در ادامه به مواردی از تلاش‌های نظام و سپاه پاسداران در مبارزه با ستمگران و ظالمان اشاره کرد و یادآور شد: «با پیروزی انقلاب، جمهوری اسلامی از طرفی با هر دو بلوک شرق و غرب در آن زمان به تقابل برخاست؛ از سوی دیگر در ادامه مسیر خود با صدام که به نمایندگی از ابرقدرت‌ها آمده بود، مبارزه کرد و در ادامه هم با داعشی که به دنبال ضربه زدن به ایران و اسلام بود، مقابله کرد.»
 
دستاوردهای سپاه برای اصلاح امور
وی با بیان اینکه سپاه پاسداران دستاوردهای مهمی در جهت اصلاح امور مردم در این 44 سال داشته که بسیار ارزنده است، تصریح کرد: «جا دارد از معاونت سیاسی سپاه به دلیل چاپ کتاب ارزشمند «نگاه از دو قاب» تشکر کنم؛ چرا که مطالب بسیار دقیق و ارزشمندی در آن درج شده که جایگاه زنان، وضعیت فرهنگی، عمرانی، فناوری، صنعت و... در کشور را با دقت و به خوبی تحریر کرده است. این مسئله گویای این است که با این قبیل اقدامات همواره به دنبال اصلاح امور مردم و رفاه خانوار بوده و هستند و می‌کوشند اجرای دستورات الهی را پیش گیرند.»
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که رمز چنین موفقیتی را در کجا باید جست‌وجو کرد، یادآور شد: «کلید این موفقیت نعل به نعل حرکت کردن در همان مسیر است؛ یعنی اینکه تا به امروز هیچ انحرافی نتوانسته است انقلاب را از مسیر خود خارج کند. همواره در این 44 سال، انقلاب اسلامی راه مستقیم خود را ادامه داده؛ هرچند در برخی دوران‌ها و مقاطع، تحریف‌گرانی خواسته‌اند این انقلاب را از ریل خود خارج کنند.»
 
رمز موفقیت سپاه و واهمه دشمن
وی افزود: «رمز موفقیت سپاه هم در همین نکته است که به عنوان یک نیروی چندوجهی توانسته از انقلاب در جهت حرکت در مسیر خود و خارج نشدن از ریل به خوبی پاسداری کند. دشمن از منفعل کردن سپاه پاسداران ناامید شده است و چون ناامید شده، مدام به تقابل با آن برمی‌خیزند؛ اگر می‌توانستند ذره‌ای در اراده سپاه نفوذی انجام دهند و انحراف ایجاد کنند، این‌گونه مقابله نمی‌کردند و اجازه می‌دادند خود به خود از درون استحاله شود؛ اما چون تغییری در مسیری که پشت سر ولایت طی می‌کرده، رخ نداده است؛ مدام در حال دشمنی هستند و حتی از آن واهمه دارند. افزون شدن این دشمنی‌ها، نشان‌دهنده این است که سپاه در مسیر درست خود در حال حرکت است.»
حاجی‌دلیگانی در پایان خاطرنشان کرد: «نکته‌ای که می‌خواهم اینجا بیان کنم، این است که چه در سه دوره خدمت‌گذاری به مردم به عنوان نماینده مجلس و چه در دوره‌ای که فرماندار ویژه یکی از شهرستان‌ها بودم، هرچه دارم از همان دورانی است که در سپاه خدمت کردم. «حس پاسداری» در وجود من موجب شد تا پس از ورود در هر یک از عرصه‌ها متعهد و مسئولیت‌پذیر باشم و تصورم این است که در هیچ یک از این مقاطع از عزت پاسداران کم نکرده‌ام.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات