صبح صادق >>  مجازستان >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۴۴۶۷۲

سریال‌های قرآنی

پایگاه بصیرت / بهاره صمدی
مؤسسه‌ای که سریال «یوسف پیامبر» را ساخت، حالا قرار است از روز عید مبعث سریال قرآنی جدیدی را شروع کند که در دل داستانش، زندگی سه پیامبر الهی هم‌عصر یکدیگر را روایت خواهد کرد. این خبر، خبر خوشی است برای تمام کسانی که به داستان‌های قرآنی و فیلم‌ها و سریال‌های قرآنی علاقه دارند. 
بدون شک، یکی از معدود کارگردان‌ها یا بهتر بگوییم بهترین کارگردان سریال‌ها و فیلم‌های قرآنی مرحوم «فرج‌الله سلحشور» بود‌. کسی که خودش دغدغه داستان‌های قرآنی را داشت و چون با ایمان راسخ در این عرصه پا می‌گذاشت، لاجرم کارهایش بر دل می‌نشست و ماندگار هم می‌شد؛ حتی موسیقی کارهایش. قطعاً بسیاری از افراد در ایام اربعین و در خیابان‌های منتهی به حرم کربلا، صدای موسیقی فیلم یوسف پیامبر(ص) را از موکب‌های اطراف حرم شنیده‌اند. 
راز ماندگاری کارهای سلحشور، همین باور داشتن به چیزی بود که به تصویر می‌کشید؛ اما زمان راه خود را در پیش می‌گیرد‌. بنابراین، با رفتن افرادی مانند زنده‌یاد سلحشور، کارهایی مانند آثار او نباید متوقف شود‌. افراد مستعد دیگر جای چنین افرادی را می‌گیرند و این راه همچنان ادامه خواهد داشت. هر چند این موضوع نمی‌تواند سبب شود که متولیان فرهنگی و مسئولانی، مانند مدیران سازمان صدا و سیما، وظایف خود را در این حوزه فراموش کنند‌‌. در گفت‌وگویی با تهیه‌کننده پروژه سریال «حضرت یحیی(ع)»، وی گفته است این کار به هیچ عنوان از حمایت دولتی برخوردار نبوده و در برخی از سخنانش نیز اشاره کرده است که با توجه به مشکلات مالی تلویزیون و بروکراسی‌هایی که وجود دارد، ترجیح دادیم منابع مالی این پروژه از بیرون صداوسیما تأمین شود.
قطعاً هر تهیه‌کننده‌ای این حق را دارد که بودجه کار را هر طور که بهتر تشخیص می‌دهد تأمين کند؛ اما نباید فراموش کنیم که این صدا و سیماست که موظف است پیش از هر شخص حقیقی و حقوقی، دغدغه ساخت آثار ماندگار در حوزه داستان‌های قرآنی را داشته باشد و اگر رسانه ملی جمهوری اسلامی برای چنین کارهایی بودجه‌ای در نظر نگیرد، از چه نهاد و ارگان دیگری می‌توان انتظار داشت‌؟! از این پس انتظار می‌رود نسبت به داستان‌های قرآنی و تولیدشان در قالب برنامه‌های گوناگون، از جمله سریال، اهتمام جدی‌تری دیده شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات