صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۴۶۰۴۱

تعجب گردشگران خارجی از مقام برجسته یک دختر در ایران

پایگاه بصیرت / گروه فرهنگي/ محمدسعيد سطوتي فكور

از برزیل آمده بودند. بچه‌های ما حال و احوال تیم فوتبال‌شان را می‌پرسیدند و آنها در جست‌وجوی آشنایی و گرفتن عکس رفاقت با حضرت معصومه(س) بودند. یاد این شعر حافظ شیرازی افتادم: «سال‌ها دل طلبِ جامِ جم از ما می‌کرد/ و آنچه خود داشت ز بیگانه تمنّا می‌کرد». سراغ‌شان رفتیم تا در عکس‌گرفتن آنها کمک‌شان کنیم و آنها چه شوقی داشتند از اینکه در صحن آیینه و طلا با بانوی باکرامت اهل‌بیت(ع) در ایران عکس یادگاری بگیرند.

تعجب گردشگران خارجی از مقام برجسته یک دختر در ایران

 در چند روز گذشته، جمعی از گردشگران برزیلی با حضور در حرم مطهر بانوی کرامت حضرت معصومه(س)، از نزدیک با شخصیت این بانوی مکرمه و تأثیر مذهبی و انقلابی ایشان در ایران و اسلام آشنا شدند.

هر روزه شاهد حضور این گروه‌های گردشگری خارجی در حرم هستیم؛ به گونه‌ای که در سال گذشته ۶ هزار و ۴۲۷ گردشگر بین‌المللی از ۸۲ کشور جهان از حرم حضرت معصومه (س) بازدید کردند.

 

تعجب گردشگران خارجی از مقام برجسته یک دختر در ایران

 گفتنی است، حضور گردشگران بین‌المللی در حرم مطهر بانوی کرامت در راستای معرفی ظرفیت‌های بالای اسلام در ارزش نهادن به مقام زن و رشد زنان در جوامع مسلمان نسبت به پیروان سایر ادیان صورت می‌گیرد که همواره مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفته است و هر ساله شاهد افزایش حضور گروه‌های گردشگری در این حرم مطهر و تعجب آنها از مقام و موقعیت ویژه یک دختر از سلاله اهل‌بیت هستیم.

رئیس اداره بین‌الملل آستان حضرت معصومه (س) با بیان اینکه کشور‌های اسپانیا، لهستان، ایتالیا، آمریکا، روسیه، آلمان، هلند، فرانسه، جمهوری چک و برزیل جزء ده کشور اولی هستند که بیشترین گردش بین‌المللی را داشتند، تعداد گردشگران هر کشور را اینطور بیان داشت: «۱۲۶۵ نفر از اسپانیا، ۷۱۹ نفر از لهستان، ۶۶۴ نفر از ایتالیا، ۴۵۷ نفر از آمریکا، ۴۵۳ نفر از روسیه، ۳۶۷ نفر از آلمان، ۲۰۴ نفر از هلند، ۱۹۶ نفر از فرانسه، ۱۸۷ نفر از جمهوری چک و ۱۴۷ نفر از برزیل وارد حرم مطهر شدند.»

تعجب گردشگران خارجی از مقام برجسته یک دختر در ایران

وی با بیان اینکه بسیاری از گردشگران خارجی از طریق تورهای گردشگری یا به صورت انفرادی وارد حرم می‌شوند و به اداره امور بین‌الملل حرم مطهر مراجعه نمی‌کنند، عنوان کرد: «این آمار مربوط به گروه‌هایی است که به محض ورود به حرم برای همراهی کارشناس زبان‌دان به این اداره مراجعه می‌کنند و اطلاعات‌شان به ثبت می‌رسد و بازدید از موزه و اجرای برنامه حرم‌شناسی به فراخور فرهنگ و زبان گردشگران از دیگر برنامه‌هایی است که از سوی این اداره انجام می‌شود.»

تعجب گردشگران خارجی از مقام برجسته یک دختر در ایران

گردشگری مذهبی نه تنها باعث آشنا شدن جهان با فرهنگ غنی ایران و اسلام می‌شود که تأثیر بسزایی در خنثی‌سازی ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی دارد و حتی بعضی از گردشگران در این مسیر مسلمان می‌شوند که می‌توانند در کشور خود نیز مبلغ دین مبین اسلام و فرهنگ تشیع باشند.

در ماه‌های گذشته دشمن مهم‌ترین بخش تهاجم خود را به موضوع زنان اختصاص داده است که با تلاش‌های رسانه‌ای می‌توان شرایطی را فراهم آورد تا با حضور گردشگران خارجی در ایران اسلامی و حرم بانوی کرامت، این توطئه‌ها خنثی و آنها از نزدیک با ظرفیت‌های کشورمان آشنا شوند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات