تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۴۶۱۸

بیانیه سیاسی و برخوردهای دو گانه


محمد دوامی

شورای امنیت سازمان ملل هفته گذشته با صدور یک بیانیه سیاسی از جمهوری اسلامی ایران خواست فعالیتهای غنی سازی اورانیوم را به تعلیق درآورد.

صدور چنین بیانیه‌ای که در تناقض آشکار با مقررات «ان.پی.تی» است نشان می دهد که شورای امنیت تحت فشار قدرتهای سلطه گر به ویژه آمریکاست چرا که بر اساس معاهده منع گسترش سلاحهای هسته‌ای «ان.پی.تی» کشورهای عضو این پیمان حق برخورداری از فناوری صلح آمیز هسته‌ای را دارند.

این بیانیه سیاسی در حالی صادر شده است که ایران بیشترین همکاری را با بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای داشته و آقای البرادعی در گزارش خود به صورت شفاف تصریح کرده است که هیچ گونه نشانه‌ای مبنی بر غیر صلح آمیز بودن فعالیتهای هسته‌ای ایران مشاهده نشده است.

آمریکا که مدتهاست علیه فعالیت صلح آمیز هسته‌ای ایران جوسازی و به ارجاع پرونده هسته‌ای ایران به شوای امنیت اصرار می‌ورزد و کارگردان اصلی بیانیه سیاسی علیه ایران می باشد با هندوستان که عضو معاهده «ان.پی.تی» هم نیست قرار داد همکاری هسته‌ای امضا می کند و یا مجامع بین‌المللی و کشورهای غربی هیچ گونه واکنشی در قبال زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی که امنیت خاورمیانه را تهدید می کند نشان نمی‌دهند و این نشانه بارزی از برخورد دو گانه غرب با مساله هسته‌ای ایران است. البته نظام جمهوری اسلامی ایران قدرت واقعی را در داشتن بمب هسته‌ای نمی داند زیرا جوانان با ایمان ایرانی هر یک خود بمب هسته‌ای هستند که خواب راحت را از دشمنان ربوده‌اند. این روزها شاهد رزمایش پیامبر اعظم(ص) در آبهای نیلگون خلیج فارس هستیم که در آن مدرن‌ترین سلاحهای نظامی که توسط جوانان برومند ایرانی ساخته شده است با موفقیت آزمایش شده است.

بنابراین چنگ و دندان نشان دادن های آمریکا و برخی مجامع جهانی که به ابزار قدرتهای استکباری تبدیل شده‌اند نمی‌تواند خللی در اراده مردم ایران در دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ایجاد کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات