صبح صادق >>  پاسدار >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۴۶۲۵۵
نماینده ولی‌فقیه در سپاه در جمع افسران محصل

پاسداران در باب جهاد مصداق اولیای خاص خدا هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه در جمع دانشجویان افسر محصل نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه در سالن جلسات شهید میثمی ستاد نمایندگی ولی‌فقیه و از طریق سامانه ارتباط تصویری، با اشاره به برکات ماه قرآن و لزوم تفکر در آیات قرآن، اظهار داشت[...]
پایگاه بصیرت / علیرضا جلالیان
نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: «تعبیر امیرالمؤمنین درباره جهاد که آن را دری از درهای بهشت نامید که خدا برای اولیای خاص خود گشوده، امروز مصداقش سپاه و پاسداران انقلاب هستند.»
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه در جمع دانشجویان افسر محصل نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه در سالن جلسات شهید میثمی ستاد نمایندگی ولی‌فقیه و از طریق سامانه ارتباط تصویری، با اشاره به برکات ماه قرآن و لزوم تفکر در آیات قرآن، اظهار داشت: «بنا به نص صریح آیات دو چیز انسان را از مرگ نجات می‌دهد و به حیات طیبه می‌رساند؛ یکی، اعتقاد و ایمان و دیگری، عمل درست یا عمل صالح و اعتقاد صحیح و عمل درست که انسان را به حیات طیبه می‌رساند.»
وی شکر نعمت توفیق تحصیل علم را برای دانشجویان با اهمیت دانست و افزود: «این توفیق را منت خدا به خودتان بدانید، اما علم را نه برای خود علم؛ بلکه برای مفید بودن تحصیل کنید.»
نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به مفید بودن علم به لزوم تغییرات در برخی محتواهای درسی در دانشکده شهید محلاتی و سایر دانشگاه‌های سپاه هم اشاره و تأکید کرد: «باید برخی از محتواها و رشته‌ها در این حوزه بازبینی شوند.
اینکه در توحید فقط بگوییم خدا یکی است، کافی نیست، باید کارکردهای توحید را هم بگوییم، صرف اینکه خدا یکی است و وجود خود خدا واحد است، درست، اما باید دانست این به چه درد می‌خورد؟ دانستن این موضوع کاربردش چیست، یا اینکه خدا یک نفر است یا چند نفر چه ارتباطی دارد به نیازهای ما؟ یعنی یکی بودن خدا چه معنایی دارد و به چه دردی 
می‌خورد؟»
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی در ادامه تأکید کرد: «دین روش زندگی است، محتوای دین همان سبک زندگی است. اندیشه دینی باید منتج به سبک زندگی شود و لذا علمی را که می‌آموزیم، باید مبتنی بر این تنظیم کنیم و کاربرد این علم را هم بدانیم.»وی گفت: «علم را برای علم نباید آموخت، علم برای علم حیات نمی‌آورد.»
نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: «بخشی از آیات قرآن نور را دو موضوع ایمان و علم بیان کرده است، یعنی زیاد بودن انسان‌هایی که در باب علم به قله رسیدند، اما در باب حیات چه؟ حیات حیوانی؛ برخی به پوچی رسیدند و خودکشی کردند، خداوند می‌گوید اینها از نظر علم آیات ما را آموختند؛ اما از حیات بهره‌ای، مانند سگ بردند و حتی به جایگاهی رسیدند که شیطان هم از آنها پیروی کرد.»
وی تبعیت از هوای نفس را عامل این انحطاط دانست و ادامه داد: «در مقابل این علمایی که به سگ تشبیه شدند، خدا انسان‌هایی را هم به الاغ تشبیه می‌کند که بحث علمای یهود است.»
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی در ادامه افزود: «علم می‌تواند به عنوان حجاب جزء بدترین مست‌کننده‌ها محسوب شود؛ مستی قدرت، مستی علم، مستی عبادت و ... همه ممکن است حجاب شوند.»
وی مراقبت در خصوص علم‌آموزی را با توجه به اینکه علم باید نور بیاورد، تأکید کرد و افزود: «سرچشمه نور خداست. خدا نور آسمان و زمین است و البته خداوند خودش نور می‌دهد.»
توصیه دیگر نماینده ولی‌فقیه در سپاه به دانشجویان بر اساس آموزه‌های حضرت امام خمینی(ره) چنین بود: «تلاش کنید هر یک قدمی که برای علم‌تان برمی‌دارید، یک قدم هم برای خودسازی و تهذیب نفس بردارید؛ پرواز دو بال می‌خواهد، علم هر کسی در جای خودش، اما معنویت هم لازم است.»
وی با اشاره به خاطره‌ای از شهید میثمی، افزود: «در اعزام طلبه‌های رزمی تبلیغی در اهواز، شهید میثمی به مربیان عقیدتی ـ سیاسی همین مجموعه شهید محلاتی در دفاع مقدس گفتند؛ آقای مربی تو باید یک پارچ معارف داشته باشی تا یک فنجان را به دیگران بدهی.»
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی افزود: «در کنار این مباحث باید تقوا هم داشته باشید. علم منهای تقوا و ایمان می‌شود بزرگ‌ترین ابزار دست شیطان و ایمان منهای علم می‌شود  خشک مقدسه عمل کردن و علم و ایمان با هم می‌شود دو بال پرواز.»
وی خطاب به دانشجویان افزود: «خودتان را آماده کنید برای پاسداری که امروز بدانید هیچ نعمتی و هیچ فرصتی بهتر از این برای شما وجود نداشته است؛ امروز اگر بخواهیم تعریف امیرالمؤمنین در رابطه با جهاد که دری است از درهای بهشت که خدا آن را برای اولیای خاص خود می‌گشاید، مصداق دهیم، غیر از سپاه و بسیج مصداق تمام آن کجاست؟»
وی افزود: «شما سپاه و پاسداران را در قامت حاج قاسم و شهید حججی ببینید. حاج قاسم دست‌یافتنی و شهید حجتی هم دست‌یافتنی است؛ یکی نمونه فرمانده اعلا و دیگری نیروی جزء و عادی که راز محبوبیت هر دو در یک موضوع مشترک است، و آن، میل بسیار شدید به گمنامی است. از دریچه همین امر خدا محبوبیت کم‌نظیری به این دو شهید از میان خیل شهدا داد.»
سردار سرتیپ دوم دکتر یدالله جوانی، معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه در این جلسه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: «سپاه پاسدار انقلاب اسلامی است و از این جهت هم از جمهوری اسلامی صیانت می‌کند و هم از سایر ارزش‌ها و مباحث مربوط به انقلاب.»
وی با بیان این موضوع که نباید به مسائل سطحی نگاه کرد و باید نگاه کلان و مبتنی بر افق را داشت، ادامه داد: «امروز کارزار حجاب و بی‌حجابی حوزه جدید تهاجم دشمن است و سطحی‌نگری و تنزل آن به بحث فردی کمی ساده‌لوحانه است.»
معاون سیاسی سپاه در ادامه گفت: «بصیرت باید نافذ باشد. در تحلیل مسائل خرد باید آن مسائل را در قاب وسیع‌تر ببینیم؛ یعنی در فهم مسئله باید آن را در محیط اصلی خودش هم ببینید، اگر نبینید دچار اشتباه محاسباتی خواهید شد.»
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از یک نقطه شروع شده و یک نقطه هدف دارد که آرمان ‌و مقصود انقلاب است، افزود: «اگر انقلاب را یک حرکت بدانیم، امروز در نیمه راه این حرکت هستیم و دشمنان سرسختی در مسیر داریم. تأسیس سپاه به خاطر وجود همین دشمنان است.»
سردار جوانی گفت: «انقلاب اسلامی به جبهه حق و باطل عینیت داد و از طرفی امروز که جغرافیای ایران از همه نظر اهمیت دارد، توجه همه قدرت‌ها به کشور ماست تا بتوانند قدرت جهانی شوند. بنابراین، دشمنی‌ها شدید و عمیق است و حتی در تاریخ بشریت ریشه دارد. باید این دشمنی و خود دشمن و تهدیداتش را خوب شناخت و با آگاهی و بصیرت با آن 
مقابله کرد.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات