صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۴۸۵۳۳

هدف سیطره بر دنیاست

«طرح قضیه حقوق بشر از طرف سردمداران آمریکا، چه حالا و چه در روزهای قبل، یک دکان و یک وسیله برای استفاده بیشتر بود، اینها به حقوق بشر اعتقاد ندارند اینها کسانی هستند که در مقابل چشم‌شان، حکومت صهیونیستی در کشور فلسطین، مردم فلسطین را به بدترین وجه زیر فشار و کشتار و اختناق و شکنجه قرار می‌دهد و آنها حتی به زبان، عمل او را محکوم نمی‌کنند. طرح مسئله حقوق بشر، برای فریب و وسیله فشار است؛ برای این است که ا گر خواستند دولتی را زیر فشار افکار عمومی قرار بدهند، با تهمت نقض حقوق بشر زیر فشار قرار بدهند و خودشان را متولی حقوق بشر در دنیا معرفی کنند؛ آنجایی هم که لازم می‌دانند، به عنوان طرفداری از حقوق بشر، حتی قوای نظامی وارد یک کشور بکنند و حکومت آن کشور را تغییر بدهند!» (در حرم مطهر رضوی، 1369/1/2)

جدا از اخلاق
«آمریکایی‌ها حق ندارند نام حقوق بشر را بر زبان جاری کنند. کسانی که لکه ننگ کارهایی از قبیل زندان گوانتانامو و ابوغریب و بمباران مناطق مسکونی در عراق و افغانستان و جاهای دیگر در پیشانی آنهاست. مظهر نقض حقوق بشر، خود آنها هستند؛ اینها وقاحت دارند که باز هم از حقوق بشر حرف می‌زنند.»( در دیدار مردم پاکدشت، 1383/11/10)

آزادی و دموکراسی
«امروز قدرت‌های بزرگ جهان، پرچمی که برمی‌دارند، پرچم حقوق بشر و آزادی و دموکراسی است. بر روی پرچم‌های خود عناوین فریبنده را نقش می‌کنند؛ اما آنها هم به مردم دنیا دروغ می‌گویند. هم به مردم خود دروغ می‌گویند، اما هدف آنها سیطره بر دنیاست.» (در دیدار با فرماندهان و جمعی از کارکنان نیروی هوایی، 1380/11/18)
«آنها با «حقوق بشر»، منافع غرب را اراده می‌کنند، «دموکراسی»، دخالت نظامی در کشورها را به جای آن می‌نشانند. می‌گویند «مبارزه با تروریسم»، مردم بی‌دفاع روستاها و شهرها را آماج بمب‌ها و سلاح‌های خود می‌سازند.» (شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد، 1391/6/9)
«جاهلیت مستقر امروز دنیا جاهلیت مدرن است. جاهلیت یعنی مقابله با حق، توحید حقوق انسان و راهی که خدا برای انسان‌ها در جهت سعادت گشوده است. این جاهلیت، امروز هم هست. با شکل مدرن، با استفاده از دانش، فناوری‌های پیشرفته، سلاح هسته‌ای و انواع تسلیحات برای پر کردن کیسه صاحبان صنعت‌های مخرب و منهدم‌کننده زندگی بشر.»(در دیدار مسئولان نظام در روز عید مبعث، 1389/4/19)

واقعیت حقوق بشر آمریکایی
«کسانی که دم از حقوق بشر می‌زنند؛ همین‌هایی که ادعا می‌کنند پرچم حقوق بشر را در دست گرفته‌اند و دروغ می‌گویند. حقوق بشر محترم است؛ که پای مسلمانان در میان نباشد! به این کشتار توجهی ندارند. مردم دنیا که همیشه در قضایای مختلف، شعار طرفداری از حقوق بشر را از زبان آمریکایی‌ها شنیده‌اند، باید در آینه فلسطین، چهره زشت واقعى سیاست‌های آمریکایی را مشاهده کنند. سربازان و نیروهای امنیتی آمریکا بدترین جنایت‌ها را مرتکب می‌شوند، به انسان‌ها اهانت می‌کنند، حقوق انسان‌ها را لگدمال می‌کنند؛ آنگاه دیگران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند.
هدف‌های آمریکا کاملاً استعماری، استکباری، زیاده‌طلبانه، ضد حقوق بشر و ضد حقوق ملت‌هاست.»(1381/9/1)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات