صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۴۸۵۳۵

تاریخ سیاه

در کتاب «حقوق بشر آمریکایی» اثر سعید استادزاده سعی شده است گوشه‌ای هر چند کوتاه از بی‌شرمی‌های حقوق بشر آمریکا به تصویر کشیده شود. ناقض اصلی حقوق بشر در ماجراهای دنیای پر از خشونت امروز و همچنین در خاورمیانه امروز داعش و القاعده و طالبان، فرزندان ناخلف آمریکا و غرب بوده و هستند.
طرح قضیه حقوق بشر از طرف سردمداران آمریکا، چه حالا و چه در روزهای قبل، یک دکان و یک وسیله برای استفاده بیشتر است. آمریکایی‌ها به حقوق بشر اعتقادی ندارند. آنها کسانی هستند که وقتی حکومت صهیونیستی در کشور فلسطین، مردم فلسطین را به بدترین وجه زیر فشار و کشتار و اختناق و شکنجه قرار می‌دهد، حتی به زبان، عمل او را محکوم نمی‌کنند.
در بخشی از کتاب حقوق بشر آمریکایی (American Human Rights) می‌خوانیم:
«می‌توان گفت که فقر مشخص‌ترین و بارزترین خصوصیت محله‌های سیاهان و به طور کلی جامعه سیاهان ایالات متحده است. مطابق برخی آمار ۵۰ درصد کودکان سیاه با فقر دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، حقوق و درآمد سیاهان ۵۰ درصد حقوق سفیدپوستان است. با چنین آمار وحشتناکی نباید انتظار داشت که تربیت و آموزش این کودکان به خوبی صورت گیرد و به راحتی می‌توان حدس زد که بسیاری از آنان تحصیلات چندانی نخواهند داشت و عده کمتری هستند که در تحصیلات موفق می‌شوند یا می‌توانند به دانشگاه راه پیدا کنند. با وجود این شکست تحصیلی در همه محله‌ها گسترده است؛ اما فراگیری آن در محلات فقیرنشین شهری بیشتر است. به‌عنوان مثال تجربیات در بخش فقیرنشین لس‌آنجلس نشان می‌دهد که ۷۵ درصد دانش‌آموزان به آموزش متناسب با مقطع ابتدایی دست نمی‌یابند. این در حالی است که بخش عمده‌ای از سیاهان هنوز به وضع اسفناکی فقیرند و همانگونه که گفتیم فقر شاخصه اصلی زندگی سیاهان شده است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات