صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۴۸۷۲۶

جنون نتانیاهو در جنین

پایگاه بصیرت / علی فرامرزی

بار دیگر زنجیره حملات و درگیری‌های خونین در فلسطین از سر گرفته شد. ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه 12 تیرماه 1402 از زمین و هوا به شهر جنین در شمال کرانه باختری یورش برد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بیش از هزار نظامی صهیونیست در این عملیات نظامی شرکت کرده‌ و تمامی تجهیزات جنگی، مانند پهپاد، بالگرد و موشک را به کار گرفته‌اند. به نوشته رسانه‌ها، نیروهای رژیم صهیونیستی به شکل گسترده‌ای زیرساخت‌های اردوگاه جنین را هدف قرار می‌دهند و آب و برق در این منطقه کاملاً قطع شده است.

 به نظر می‌رسد یکی از برنامه‌های دولت افراطی رژیم صهیونیستی، کوچ اجباری فلسطینی‌ها و مصادره اراضی آنان و شهرک‌سازی‌های جدید در مناطق گوناگون کرانه از جمله جنین است.

این نخستین باری نیست که دولت جدید رژیم صهیونیستی، کرانه و به ویژه جنین را آماج حملات خود قرار می‌دهد. اواخر خردادماه نیز جنین شاهد یورش ارتش صهیونیستی بود که به شهادت پنج فلسطینی منجر شد.

گردان‌های «قسام» شاخه نظامی جنبش حماس در اردوگاه جنین اعلام کرد که مبارزان این گردان برای نیروهای یگان موسوم به «ایعوز» در ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی مسجد انصار کمین کرده و ضربه سختی به آنان وارد کرده است. نیروهای مقاومت موفق شدند دو پهپاد رژیم صهیونیستی را سرنگون و تعدادی از نظامیان اشغالگر را مجروح کنند.

گردان‌های قدس و گردان جنین شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند، در جریان یورش صهیونیست‌ها به جنین در منطقه «الدمج»، مبارزان مقاومت آنها را هدف قرار داده و شماری از آنها را به هلاکت رسانده‌اند.

البته منابع عبری‌زبان هنوز شمار کشته‌ها و مجروحان خود در این کمین را اعلام نکردند؛ اما بر اساس گزارش روزنامه «یدیعوت آحارنوت» و به نقل از منابع امنیتی، ارتش رژیم اشغالگر با وجود اتخاذ تمامی تدابیر احتیاطی و امنیتی برای ورود به جنین و خروج بدون هزینه، متحمل خسارت زیادی شده است.

همچنین نظامیان صهیونیستی با استفاده از گلوله‌های جنگی به محل استقرار خبرنگاران تیراندازی کرده‌اند. این نخستین ‌بار نیست که نظامیان صهیونیستی خبرنگاران را هدف حمله قرار می‌دهند. بهار سال گذشته «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی ـ آمریکایی شبکه الجزیره در اردوگاه جنین با گلوله مستقیم نظامیان صهیونیستی به شهادت رسید. مطابق آمار، از سال ۲۰۰۰ تا کنون دست‌کم ۴۵ روزنامه‌نگار به دست رژیم اشغالگر به قتل رسیده‌اند.

به نظر می‌آید دولت نتانیاهو که در داخل گرفتار بحران مشروعیت و فشار از سوی معترضان و رقبای خود است، بار دیگر به پروژه قدیمی امنیتی‌سازی فضا متوسل شده و سعی دارد افکار عمومی را به تهدید خارجی معطوف کند. فشارها علیه نخست‌وزیر رژیم غاصب در حدی است که وی سرانجام لایحه اصلاح قضایی را پس گرفت؛ اما مخالفان هنوز بر سر موضوعاتی، چون پرونده فساد با او درگیر هستند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات