صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۴۸۷۳۹
نماینده ولی‌فقیه در سپاه در افتتاحیه طرح ملی «اعتلاء»

جهاد تبیین دفاع از مغزها و قلب‌هاست

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی در افتتاحیه طرح ملی «اعتلاء»، تعالی‌بخشی مسئولان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «در فرهنگ دینی ما جهاد مصادیق بسیاری، همچون جهاد علمی، اقتصادی، اقتدارافزایی و خدمت‌رسانی دارد؛ اما شاید مبنایی‌ترین جهاد در فرهنگ دینی جهاد تبیین و روشنگری باشد.»
وی افزود: «ادبیات دینی ما به دو علت جهاد تبیین را در عرض بقیه جهادها نمی‌داند؛ بلکه آن را در طول و مرتبه بالاتری ارزیابی می‌کند.»
نماینده ولی‌فقیه در سپاه تصریح کرد: «جهاد تبیین مبنا و موتور حرکت بقیه جهادهاست، برای اینکه اهل اقتصاد، نیروهای مسلح و سایرین جهاد خاص خود را انجام دهند، باید کسی آنها را به خط کند.»
وی ادامه داد: «جهاد تبیین در برابر خطرناک‌ترین حمله است. جهاد تبیین در برابر خرمشهرهای فیزیکی و خاکی نیست؛ بلکه دفاع از حمله به مغزها و قلب‌هاست.»
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌ صادقی با بیان اینکه شخصیت هر انسان و هر جامعه را دو عامل مهم می‌سازد، عنوان کرد: «سبک زندگی، بینش‌ها، آگاهی‌ها، دانش‌ها، گرایش‌ها و تعلقات همه انسان‌ها تحت تأثیر این عوامل است؛ مغز و قلب. جهاد تبیین دفاع از حمله به این دو مرکز است.»
نماینده ولی‌فقیه خاطرنشان کرد: «بنابر فرموده قرآن کریم، جهاد تبیین دفاع در برابر فتنه است. فتنه هم از عملیات نظامی بزرگ‌تر و شدیدتر است؛ چراکه فتنه، یعنی حمله چراغ خاموش.»
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه حفظ و ماندگاری هر انقلابی دشوار است، گفت: «ارتجاع از انقلاب بزرگترین خطر هر انقلابی است. مقام معظم رهبری عنوان سخنرانی خود را در سال 78 در مسجد دانشگاه تهران «ارتجاع روشنفکری» نام نهادند و تأکید کردند یک جریان روشنفکری می خواهد ما را به غرب برگرداند.»
وی ادامه داد: «خطر ارتجاع هم انقلاب‌های بشری و هم انقلاب های الهی را به ضد خودش تبدیل کرده است. همین خطر برای انقلاب اسلامی نیز هست. برای انقلاب اسلامی بزرگترین خطر این است که گرفتار ارتجاع شود.»
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های خود در مشهد مقدس فرمودند که امت بی ولایت، حیات ندارد. امروز دنیای استکبار می‌گوید امت بی ولایت، خطر ندارد. وقتی امت، ولایت نداشته باشد، حیات ندارد و وقتی حیات ندارد، برای دشمن خطری ندارد. امام بی امت، اقتدار ندارد و کاری نمی‌تواند انجام دهد.  نمایند ولی فقیه در سپاه، در پایان تاکید کرد: «امت پیونده خورده و متصل به ولایت، شکست ندارد. امتی که به ولایت وصل است، شکست
 نمی خورد.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات