صبح صادق >>  جهان >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۴۸۷۶۲

آرزوهای بر باد رفته

عملیات‌های نظامی تلافی‌جویانه اوکراین علیه روسیه، با نتیجه دلخواه کی‌یف و دوستان آمریکایی و اروپایی‌اش روبه‌رو نشده است. با وجود عملیات روانی و رسانه‌ای شدید در زمینه احتمال بالای پیروزی اوکراین در ضد حملات علیه روسیه، این روزها دیگر کار به جایی رسیده که زلنسکی در گفت‌وگو با رسانه‌ها از کند بودن عملیات و نرسیدن آن به نتیجه دلخواه می‌گوید.
رئیس‌جمهور اوکراین بر همین اساس به تازگی اعتراف کرده است، دفاع مستحکم و قدرتمند روسیه موجب شده است سرعت ضدحمله اوکراین بسیار کند پیش برود. زلنسکی که در دوران زمامداری خود حدود ۲۰ درصد از خاک اوکراین را از دست داده است، تصریح کرد، امیدوار بود که با ارسال به موقع تسلیحات غرب می‌توانست «خیلی زودتر» ضدحمله علیه مواضع روسیه را آغاز کند. وی با اشاره به مشکل کمبود تسلیحات اوکراین، گفت: «ارتش این کشور در برخی مناطق اوکراین حتی نمی‌تواند به شروع حملات فکر کند؛ زیرا کی‌یف تسلیحات مربوطه را در اختیار ندارد.»
زلنسکی از کمک‌های ایالات متحده از اوکراین برای نبرد با روسیه قدردانی کرد و گفت: «من از ایالات متحده به عنوان رهبران حمایت از ما قدردانی می‌کنم؛ اما من به آنها و رهبران اروپا گفته‌ام که ما تمایل داشتیم زودتر، ضدحمله خود را آغاز کنیم و برای این کار به تمامی سلاح‌ها و ابزار و مواد نیاز داریم. چرا؟ صرفاً به این دلیل که اگر دیرتر شروع کنیم، کندتر پیش می‌رود.» مقامات اوکراینی در هفته‌های اخیر به طور مکرر گفته‌اند که اگرچه ضدحمله این کشور علیه مواضع روسیه در جریان است؛ اما اقدام اصلی هنوز انجام نگرفته است. به نظر می‌رسد، تبلیغات رسانه‌ای اوکراین و متحدان غربی‌اش نتوانسته جای نبردهای نظامی موفق در اوکراین را بگیرد و بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود اوکراین به جز دیپلماسی و تلاش برای گفت‌وگو با روسیه، راه دیگری برای خروج از بحران فعلی ندارد.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات