صبح صادق >>  پاسدار >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۴۹۰۵۵

آرامش در سبک زندگی اسلامی محقق می‌شود

خانواده‌های مکرم پاسداران و پیشکسوتان، خواهران ارجمند، دختران و پسران عزیزم
سلام علیکم
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
در نگاه زندگی‌آموز قرآن و در سیره انسان‌ساز اسلام، خانه و خانواده نه فقط یک مکان مسقف و نه یک جمع وابسته به یک نام و دو آدم، که کهن‌ترین نهاد تاریخ و مهم‌ترین بنیان اجتماع بشری است. بیشتر رشدها و شکفتن‌ها در خانواده ریشه می‌گیرد و همه کمالات در آن تبلور می‌یابد.
تکرار واژه‌های «بیت و بیوت» در قرآن، کتاب زیست انسان‌ها، با مصادیق خانه و خانواده و اوج و عروج جاری در آن، بیانگر اهمیتی است که شرع مقدس برای ساخت تمدن نوین، پویا و رشدآفرین جامعه قائل بوده و آن هم به نوبه خود مستلزم سالم، سازنده و پرنشاط بودن محفل خانواده است.
اگر در مأمن پرمهر خانواده، درس‌های نهضت اسلامی، سیره امامین انقلاب و برکات بی‌شمارش به درستی تدریس شود، تیرهای هیچ فتنه‌ای به خیمه‌های ایمان، کارگر نمی‌افتد و هیچ زلزله‌ای بنیانش را نمی‌لرزاند.
از خانواده‌های مکرم پاسداران که بحمدالله همه از معنویت‌ها و معارف الهی سرشار و به آرمان‌های این نهاد پرفروغ دل بسته‌اند، انتظار داریم همان‌گونه که همواره در جبهه انقلاب با اخلاص، پرتلاش، پیشتاز و پیش‌برنده بوده‌اند:
ـ در عمق‌بخشی به باورها و حضور مؤثر در تمامی صحنه‌های انقلاب همچنان راسخ و استوار باشند.
ـ از وظیفه هدایت‌گری فعال و نقش مهم کنشگری پویا در جامعه، لحظه‌ای غافل نشوند.
ـ شک‌ها و شلیک‌های دشمن در جنگ ترکیبی همه‌جانبه بر ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی را، به مردم بازشناسانند.
ـ از آنجا که رسالت سترگ پاسداری در هر حریم و جغرافیایی از زمین و زمان، نیازمند ابزارهای گسترده علمی و فکری و دستیابی به عرصه‌های دانش و فناوری نوین است، در فراگیری علوم، به فرزندان و اعضای خود پرانگیزه و سرشار از شور و شوق بوده،برای فتح قله‌های علمی و استخدام تمامی فناوری‌های روز، پیشتاز و سرآمد باشند.
ـ ما معتقدیم همه میوه‌های آرامش در باغ سبک زندگی اسلامی به ثمر می‌نشیند، بنابراین سمت وسوی همه حرکت‌ها و اصول همه برنامه‌هامان بر اساس سبک زیستن دینی و مکتبی باشد.
ـ و در پایان، فرش پرنگار ایران اسلامی ما با نقش جوانان و رنگ شورانگیز رشادت‌های آنان، زیبا و زیبنده می‌ماند، جاودانگی این دلاوری‌ها، ماندگاری آن خاطره‌ها و تکرار دوباره حماسه‌های تاریخی، نیازمند وجود فرزندانی پرتعداد و حضور نسلی سالم، با بصیرت، مقاوم و گوش به فرمان ولی‌امرمسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) است. اینجا به مناسبت فرارسیدن روز خانواده، با افتخار گل‌واژه‌های قدردانی بیکران خویش را به شما انسان‌های مؤمن و خانواده‌های متعهد پاسداران و پیشکسوتان که بحمدالله از رهروان ولایت و از سربازان راستین اسلامید، اهدا می‌نمایم.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات