فرهنگی >>  دین >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۴۹۵۰۸

نگاهداری: سقوط ارزش شرافت عامل هتک حرمت به مقدسات است

بابک نگاهداری، رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی و سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس در نشست جایگاه ادیان توحیدی در اندیشه اسلامی و اسناد بین‌المللی که با حضور بزرگان ادیان در ساختمان مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، گفت: پدیدۀ قرآن‌سوزی یک پدیدۀ سیاسی است و ما در این ماجرا دست استکبار و شیاطین جهانی را می‌بینم. هرچند این رویداد تلخ و هنجارشکن پدیدۀ سیاسی است، اما راه حل آن فرهنگی است.

نگاهداری: سقوط ارزش شرافت عامل هتک حرمت به مقدسات است

وی افزود: این دست‌های شیطانی از آستین جبهۀ کفر و اسکتبار بیرون آمده، قصد دارد جبهه‌ای را درون ادیان الهی شکل دهد. باید بدانیم یک طرف این جبهه، لکشرکفر و یک طرف، ادیان الهی هستند. ما نباید در ترفند آنها قرار بگیریم و درون ادیان جبهه‌بندی شکل دهیم.

نگاهداری ادامه داد: راه حل این است که ما وحدت را بین ادیان الهی تا حداکثر ممکن افزایش دهیم و این تهدید را تبدیل به فرصتی کنیم. نشست امروز با همین سیاست شکل گرفته است. هر اندازه روی ارزش‌های مشترک ادیان تأکید کنیم، می‌تواند به عنوان یکی از ابزارهای وحدت تلقی شود.

وی افزود: یکی از علل رخداد چنین حوادثی، سقوط ارزش شرافت انسان در این جوامع است. شرافت برای صاحبش یکسری ویژگی‌های مثبت می‌آورد. شرافت همیشه خداترسی و تقوا می‌آورد. شرافت، محبت و احترام به تمام بندگان خدا می‌آورد. شرافت، وجد و علوّ و بزرگ‌منشی به انسان می‌آورد. جامعه‌ای که شرافت داشته باشد، یک کتب مقدس را که طرفداران میلیاردی دارد، آتش نمی‌زند. ما روی ارزش‌های مشترک مثل شرافت و آزادی ادیان تأکید داشته باشیم.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات