صبح صادق >>  پاسدار >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۴۹۸۵۲

تهران آماده برگزاری یادواره شهدا می‌شود

نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی فرماندهان و مسئولان سپاه حضرت محمّد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ و شهرداری تهران با حضور دکتر زاکانی، شهردار تهران و سردار حسن‌زاده، فرمانده سپاه تهران بزرگ، معاونان شهردار تهران و فرمانده سپاه تهران بزرگ ذیل قرارگاه همدلی برگزار شد.
 
شهردار انقلابی
سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه حضرت محمّد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در این نشست که به منظور هماهنگی برنامه‌های پیشرو مشترک بسیج و شهرداری تهران برگزار شد، گفت: «امروز در رأس شهرداری تهران فردی مدیریت را برعهده دارد که دارای تفکرات انقلابی است، آرمان‌ها را می‌شناسد و برای رسیدن به آن نقشه راه را به خوبی بلد است. در سایه‌ تلاش‌های مدیریت شهری جدید است که تهران بعد از سال‌ها هویتی جدید مانند راه‌پیمایی ده کیلومتری غدیر و... پیدا کرده ‌است.»
حسن‌زاده گفت: «بسیاری از مسئولان فقط آسیب‌های تهران را می‌بینند؛ اما ظرفیت‌های پایتخت بسیار بیشتر از آسیب‌هایش است؛ به قدری که اگر اتفاق مثبتی در تهران رخ دهد، این اتفاق به سرعت در سراسر کشور نیز الگو می‌شود.»
وی افزود: «رهبر معظم انقلاب معتقدند رسیدن به چشم‌انداز گام دوم انقلاب مستلزم ایجاد یک حرکت عمومی است، اتفاقاتی مانند راه‌پیمایی غدیر آغاز خوبی برای رسیدن به این حرکت است؛ اما نباید به این مقدار قانع شویم.»
فرمانده سپاه تهران بزرگ افزود: «برای ایجاد حرکت عمومی گسترده نیازمند نقش‌آفرینی در محلات هستیم. در همین رابطه هیچ دستگاهی، مانند شهرداری و بسیج نمی‌تواند مؤثر عمل کند؛ زیرا شهرداری پیوستگی بسیاری با زندگی شهروندان دارد و از طرفی بسیج نیز سازمانی منسجم است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در جهان است و دو دستگاه می‌توانند بر محور تحولات فرهنگی، اجتماعی و تعلیم ‌و تربیت با هم همکاری کنند.»
وی در ادامه سخنان خود به برگزاری کنگره ملی شهدای پایتخت در بهمن‌ماه اشاره و تصریح کرد: «یکی از موضوعات مهم امسال در تهران، برگزاری کنگره ملی شهدای پایتخت است که قرار است ۲۶ سال پس از اولین کنگره شهدای پایتخت، اجلاسیه آن در دهه اول بهمن ماه برگزار شود.»
 
اهل حق و بصیرت
دکتر علیرضا زاکانی، شهردار تهران هم در ابتدای این نشست با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب فرموده‌اند اهل حق، بصیرت دارند و به موقع اهل قیامند، گفت: «این ویژگی‌ها امروز تماماً در مجموعه سپاه و بسیج وجود دارد.»
وی گفت: «ما آرمانگرای واقع‌بین هستیم، آرمان‌های فراروی ما منشأ گرفته از نگاه تمدنی است و ما برای رسیدن به افق تمدنی که پیش‌زمینه ظهور است، نیازمند بهره‌گیری از الگوهایی مانند شهدا و ترویج منش آنها در جامعه هستیم.»
وی با بیان اینکه تهران ظرفیت‌های معنوی بسیاری دارد، تصریح کرد: «یکی از تجلی‌های آن تشییع بی‌نظیر شهید سلیمانی بود که در این رویداد می‌توان حقیقت جامعه را به درستی دید. در برابر این حقیقت وظیفه ما سنگین است تا در برابر توطئه فرهنگی دشمنان منفعلانه عمل نکنیم.»
زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «جامعه برای پیشبرد اهداف خود به بسط ید نیاز دارد. این بسط ید را افرادی می‌توانند ایجاد کنند که بصیرت، صبر و اخلاص دارند. »
شهردار تهران تأکید کرد: «سال 1375 رهبر انقلاب ویژگی‌هایی را برای افراد اهل حق برشمردند. ایشان در این رابطه فرمودند اهل حق بصیرت دارند و به موقع اهل قیامند. این ویژگی‌ها امروز تماماً در مجموعه سپاه و بسیج وجود دارد.»
وی افزود: «هم‌افزایی شهرداری و سپاه تهران که از گذشته وجود داشته، باید تقویت شود، چراکه معتقدیم یکی از راه‌های مشارکت دادن مردم استفاده از ظرفیت سازمان‌یافته مردم در پایگاه‌های بسیج در جای جای محلات و اقشار است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات