سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۵۰۱۴۵

رئیسی: در ‌‌جنگ ترکیبی پیروزی با ملت ایران خواهد بود

رئیس جمهور با بیان اینکه منتظران ظهور در مقابل ناهنجاری‌ها، استکبار، خودخواهی‌ها و خودمحوری‌ها ایستادی می‌کنند، گفت: مستکبران به دنبال این هستند که ظلم را گسترش دهند.

 آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی در ‌‌نخستین آئین ملی تکریم فعالان مساجد‌ با عنوان "مثل مصطفی" و همچنین "پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت" اظهار داشت: مکان مقدس، زمان تاریخی حساس، روز مسجد در مکانی بسیار قدسی، پاسداشت جهاد و ایثار و شهادت و تکریم از خادمان و مساجد از مناسبت‌هایی است که مجلس ما را نورانی کرده و این نورانیت به برکت این مکان، نام مقدس شهید، تقریظ رهبر معظم انقلاب و نگاشته‌ای که از دل برخواسته و حتماً بر دل‌ها می‌نشیند مجلس ما را مبارک کرده است.

اعتقاد به مهدویت اعتقاد به توحید است

وی ادامه داد: نام ولی عصر که دل‌ها برای نام او می‌تپد، اعتقاد به او و همواره او را ناظر بر اعمال خود دیدن بر اعمال و سلوک ما جهت می‌بخشد و به زندگی امید می‌دهد. اعتقاد به مهدویت اعتقاد به توحید است چون او پرچم توحید را بر سر در عالم برافراشته خواهد کرد. اعتقاد به او اعتقاد به نبوت است، زیرا او عصاره همه انبیا است. اعتقاد به او اعتقاد به معاد است.

رئیسی اضافه کرد: اعتقاد به مهدویت اعتقاد به امامت است؛ زیرا او خاتم همه اوصیا است. اعتقاد به مهدویت اعتقاد به عدل است؛ زیرا او همه عالم را پر از عدل خواهد کرد و عدالت را بر کام بشریت می‌نشاند. این‌ها آثار اعتقادی مهدویت است.

معقتد به مهدویت برای از بین بردن ‌ناهنجاری‌ها‌ تلاش می‌کند

وی اظهار کرد: آثار عملی این باور این است که کسی که معقتد به او است در جهت اقامه صلاة، زکات، امر به معروف و نهی از منکر گام بر خواهد داشت. در زیارت آل یاسین می‌خوانیم که معتقد بر امام عصر(عج) در جهت گسترش معروف‌ها و بایدها در جامعه و نهی زشتی و پلیدی‌ها حرکت می‌کند.

وی افزود: معقتد به مهدویت در جهت از بین بردن ظلم‌ها، فسادها، ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی تلاش می‌کند و هر گامی که بر می‌دارد برای زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی(عج) است. اعتقاد ما به امام زمانِ حی است که حاضر است ولی ظهور او ظهور صغری است و برخی می‌توانند با عبور از ابرها چهره او را زیارت کنند. برعکس بسیاری از ادیان، ما اعتقاد به موعودی داریم که حضور دارد و همه عوالم هستی تحت نظر اوست.

معتقدین به مهدویت به دنبال عقل و خیر در جامعه هستند

رئیس جمهور بیان کرد: بسیاری تلاش می‌کنند که در جوامع بشری و امت اسلامی، آنچه باید انجام بگیرد انجام نگیرید؛ اما معتقدین به وجود امام مهدی تلاش می‌کنند که با همه وجود با ظلم، فساد، تبعیض و فقر مبارزه کنند. معتقدین به مهدویت به دنبال عقل و خیر در جامعه هستند اما مستکبرین به دنبال این هستند که جوامع بشری را در جهل نگه دارند و جوامع بشری اهل مقاومت نباشند و سیطره فرهنگی اورا بپذیرند و ظلم پذیر باشند.

وی با اشاره به اینکه یک جبهه به دنبال عدل و جبهه دیگر به دنبال جهل مدرن در جوامع است، گفت: در این عرصه تلاش میکنند با راه اندازی جنگ و خون‌ریزی و راه اندازی گروه‌های تکفیری ایجاد اختلاف کند و خون بریزد.

قدرت معتقدین به خداوند و معاد و کسانی که در سنگر مساجدند‌

رئیسی ادامه داد: همه تلاشش این است که با استفاده از همه قدرت نظامی و رسانه‌ای کار خود را پیش ببرد. بعد از جنگ جهانی اول و دوم همه تلاش خود را کرده است که یکه تازی در جهان کنند.

وی افزود: آنچه در مقابل خود می‌دیدند که جریان ظلم و سلطه را متوقف کند فقط معتقدین به دین و ارزش های الهی بود؛ لذا تلاش بر اختلاف افکنی و تجهیز گروه‌هایی مانند داعش کردند و قدرت رسانه را به کار انداختند، تشویش اذهان کنند، اهانت به قرآن و مقدسات کنند. این‌ها همه حلقه‌های زنجیر تلاش برای مهار قدرت اسلام، قدرت معتقدین به خداوند و معاد و کسانی که مساجد را سنگر خویش انتخاب کردند، است.

رئیسی عنوان کرد: مسجد به عنوان خانه خدا بر روی زمین هستند. کارکرد مسجد علاوه بر اینکه کارکرد عبادت است محل اجتماع مسلمانان و معتقدین به خدا است که دشمن و دغدغه مشترک دارند. مسجد محل انسان سازی و کادرسازی است مسجد کار کرد اقتصادی و اجتماعی دارد.

هسته‌های مقاومت در مساجد بسیار اثرگذار‌ند

وی با اشاره به اینکه مسجد کارکردها بسیاری دارد، اضافه کرد: هسته‌های مقاومت در مساجد بسیار اثرگذار هستند. هسته مقاومت فقط هسته نظامی گری نیست. سازمان بسیج در مساجد، امام جماعت،مجموعه های فرهنگی و فعالان فرهنگی در مساجد و عموم متدینان یک هسته مقاومت هستند.

رئیس جمهور ادامه داد: این هسته مقاومت یک هسته مقاومت فرهنگی برای گسترش فرهنگ دینی و ساخته شدن انسان ها است. کارکرد هسته مقاومت سیاسی، مسئولیت پذیری، زمان شناسی است. اکثر شهدا دفاع مقدس و دفاع از حریم حرم بچه های مسجدی و رشد یافتگان بستر مسجد بودند.

مساجد ‌‌می‌تواند دل‌ها را به هم نزدیک کند

وی با اشاره به کارکردهای فرهنگی، سیاسی، امنیتی و نظامی هسته های مقاومت مساجد گفت: به مساجد باید توجه کرد؛ زیرا کانون عبادت و بندگی؛ مسئولیت شناسی و مسئولیت پذیری، همدلی و همراهی است. مساجد جایگاه مهمی هستند که می‌تواند دل ها را به هم نزدیک کند و مسائل مختلف را حل کند. این جایگاه انسان ساز همواره باید مورد تاکید و توجه قرار بگیرد.

رئیسی با اشاره به نقش محوری امام مساجد گفت: تقدس این مسجد مقدس، علاوه بر اینکه کارکرد مسجدی دارد به خاطر این است که به فرمان قدسی امام عصر(عج) برپا شده است. این بحث این دولت، این شخصیت و... نیست این توجه خود حضرت است که از دل‌ها از جهان اسلام متوجه این مسجد شده است.

در ‌کرونا ‌مساجد و هیات‌ها بیشترین نقش را در کمک‌های مومنانه ایفا کردند

وی ادامه داد: مساجد در دوران دفاع مقدس محل اعزام نیروها بود، جایگاهی که جوانان به آن دلبسته بودند و آن را مبدا خود می‌دانستند. مسجد جایگاه روشن‌گری داشت. در جریان کرونا نیز مساجد و هیات‌ها بیشترین نقش را در کمک‌های مومنانه ایفا کردند، در کشورهای غربی و مدعی توسعه به فروشگاه‌ها حمله کردند اما در ایران بنا به سفارش رهبر معظم انقلاب کمک‌های مومنانه و مردم متدین به صحنه آمدند.

رئیسی بیان کرد: شهید صدر زاده یکی از دست پروردهای این مکتب است، کسی که مسجد و ورزشگاه را کانون بندگی می‌کند و بچه ها را جمع می‌کند و با ورزش دادن، آن‌ها را نمازخوان می‌کند و با دین آشنا می‌کند.

نسل جوان باید با چهره‌ها آشنا شوند

وی اظهار کرد: نسل جوان باید با چهره‌ها آشنا شوند، چهره‌ها کسانی نیستند که می‌خواهند ما را به غرب یا قدرت‌های سلطه‌گر سوق دهند. چهره‌ها کسانی هستند که انسان را به سمت خدا، به استقلال فکری و فرهنگی و ایستادگی روی پای خود و مقاومت در برابر دشمن دعوت می‌کنند.

وی ادامه داد: چهره‌هایی مانند شهید صدر زاده می‌توانند برای جوانان ما الگو باشند، حرکت، فتنه شناسی، مسئولیت پذیری، ایستادگی در مقابل فتنه و مقاومتش الگو است، در برابر جریانات سیاسی منفعل نبود و کنشگر فعالی بود. چهره او باید به همه به‌عنوان انسانی فعال در عرصه‌های اجتماعی شناسانده شود.

هیات و مراکز فرهنگی محل امیدآفرینی هستند

رئیسی با تاکید بر اینکه هیات و مراکز فرهنگی محل امیدآفرینی هستند، بیان کرد: مسجد پشتوانه کار دستگاه‌های اداری است، افراد مشغول در این دستگاه‌ها افتخار کنند که اهل مسجد برای موفقیت آن‌ها دعا می‌کنند. آماده برای مقاومت، مبارزه با فساد و اجرای عدالت هستند. هیئت و مساجد پشتوانه امنیت ملی هستند و جمعیت حاضر در هیئات نقطه اتکای ارزشمند انقلاب اسلامی ماست.

وی عنوان کرد: دشمن به دنبال جنگ ترکیبی در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و رسانه است تا ادراک مردم را تهدید کند، ادراک جوانان را شکل دهد. دل‌های امیدوار را ناامید و یأس را در جامعه حکم‌فرما کند. وظیفه همه ما در دولت و همه کسانی که دغدغه انقلاب را دارند این است که با راهبرد ایمان و امید کمک کنیم. دولتمردان هم با اقدام و عمل خود در جامعه این امر را عملی سازند.

دشمن تلاش‌های زیادی می‌کند اما ‌موفق نمی‌شود

وی اظهار کرد: سخن شهیدان ایستادگی و مقاومت در راه دین، مبارزه با فقر و تبعیض، اطاعت از ولی فقیه زمان، زندگی مومنانه و زیست عفیفانه است. یقین داریم آن‌چه شهدا و امت اسلامی در عمل به خواست شهدا خواسته‌اند عملی می‌شود. دشمن تلاش‌های زیادی می‌کند اما تاکنون نشان داده شده که دشمن موفق نمی‌شود. سست نشویم و با ایستادگی، توکل به خدا و اعتماد به نفس پیش رویم که پیروزی برای جبهه مقاومت، انقلاب اسلامی و جریان حزب‌الله حتمی و قطعی است.

رئیس‌جمهوری ایران اسلامی با اشاره به اینکه دشمن نمی‌خواهد کشور مستقل باشد و امیدواری در دل‌ها جای بگیرد، بیان کرد: از سهم خودم به عنوان یک طلبه از کسانی که این کتاب را نوشتند تشکر می‌کنم روشنفکران واقعی امثال شهید صدرزاده هستند، این‌ها منورالفکرهای جامعه ما هستند نه کسی که مردم را با کلامش به غرب و فرهنگ غربی دعوت می‌کند.

شهید صدرزاده‌ها در رأس روشنفکران امروز جامعه هستند

وی با تاکید بر اینکه در جامعه ما روشنفکران شهدا هستند، یادآور شد: شهید صدرزاده‌ها در رأس روشنفکران امروز جامعه هستند که هم خوب اندیشه کردند، هم خوب عمل کردند و هم خوب چهره شدند.

رئیس جمهور افزود: به مردم و خانواده شهیدان اطمینان می دهیم هم چنان که در عرصه های مختلف جبهه انقلاب اسلامی پیروزی های بسیاری کسب کرده است در عرصه جنگ ترکیبی و مبارزه با دشمن و در عرصه اقتصاد مقاومتی با مدد الهی و کمک امام عصر و دعای رهبری فرزانه انقلاب حتما در این عرصه پیروزی نصیب ملت ایران و جبهه مقاومت خواهد شد.

تجلیل از شهیدان و ایثارگران امروز وظیفه همه است

وی گفت: تجلیل از شهیدان و ایثارگران امروز وظیفه همه ما به شمار می آید و مهم ترین وظیفه ما تکریم و توجه به وصایای آن ها و ادامه دادن راه آن ها است.

آیت‌الله رئیسی در پایان گفت: به عنوان یک طلبه از رهبر معظم انقلاب که به این قلم های ارزشمند توجه می‌کنند تشکر می کنم که چهره های واقعی را به مردم معرفی می کنند. روشنفکر واقعی امثال صدرزاده‌ها هستند نه آن که با قلمش مردم را به فرهنگ غربی دعوت می کند، او روشنفکر نیست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات