سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۵۰۹۵۹

قالیباف: باید ریشه ناکارآمدی فعلی را پیدا کرد

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز کارنامه ما در برخی مسائل نظیر مسائل اقتصادی و معیشتی قابل دفاع نیست، گفته است: باید ببینیم ریشه این ناکارآمدی در کجاست؟!

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، اخیرا طی سخنانی پیرامون مسئله حکمرانی که خبرگزاری ایسنا آنها را منتشر کرد با بیان اینکه امروز کارنامه ما در برخی مسائل نظیر مسائل اقتصادی و معیشتی قابل دفاع نیست، گفته است: باید ببینیم ریشه این ناکارآمدی در کجاست و چگونه باید آن را حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در کشور با انبوهی از مشکلات مواجهیم، اما در دید مسئولان مسئله نداریم، تصریح کرد: علت حل نشدن مسائل و چالش‌ها هم این است که ما می‌خواهیم فقط همان مشکلی که با آن مواجه شده‌ایم را حل کنیم در حالیکه باید ابتدا مشکل را به مسئله تبدیل کنیم تا سپس با حل مسائل، مشکلات نیز در بخش‌های مختلف حل شوند.

قالیباف همچنین با بیان اینکه ناترازی مشکل بزرگی در کشور است که در بخش‌هایی همچون بانکداری، انرژی و آب وجود دارد، گفت: باید این ناترازی‌ها را حل کنیم. البته حتما وقتی می‌توانیم ناترازی را حل کنیم که ما به عنوان دولتمردان اولین تصمیم‌مان این باشد که انتفاع اصلی را باید مردم ببرند نه دولت‌ها.[2]

 

*در اقتفای سخنان مهم قالیباف، بیان این نکته ضروریست که قرار بود پس از انتخابات ریاست جمهوری 1400، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که از دوران روحانی به ارث رسیده بود، در مسیر رفع شدن قرار گیرد نه اینکه 2 سال پس از روی کار آمدن دولت؛ با افزایش مشکلات، افزایش گرانی و افزایش شیب تورم مواجه باشیم، وعده ها اجرا نشوند و مردم هنوز شنوای تقاصیر دولت سابق باشند!

این در حالی است که اگرچه همه می دانیم مجلس در اجرائیات کشور نقشی ندارد لکن انتظار عمومی این بوده و هست که مجلس درباره ناکارآمدی ها و اجرائیات ضعیف قوانینی مثل کالابرگ، واردات خودرو، قانون جوانی جمعیت، اخذ مالیات از خانه های خالی و... که جملگی تأثیر شگرفی در معیشت مردم دارند، توضیحات کامل و شفافی به افکار عمومی بدهد تا سهمش در ناکارآمدی ها مشخص بشود.

انتفاع مردم اینگونه محقق خواهد شد!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات