سیاسی >>  سیاسی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۵۱۲۴۵
نتیجه بازی در زمین ضد انقلاب

کلاه گشاد مزروعی بر سر اصلاح‌طلبان

رجبعلی مزروعی که از چند روز قبل در هماهنگی با دستگاه اطلاعاتی بلژیک، در صدد انتشار بیانیه‌ای جمعی با هدف بازتولید آشوب و لاپوشانی شکست جریانات معاند نظام در سالگرد اغتشاشات بود، سرانجام این بیانیه را با امضای حدود ۵۰۰ نفر از چهره‌های ضد انقلاب و اصلاح طلبان تندرو منتشر کرد.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ حنیف غفاری

رجبعلی مزروعی با انتشار بیانیه‌ای شخصی و سند زدن آن به نام بسیاری از اصلاح‌طلبان، دردسر زیادی را برای آن‌ها ایجاد کرده است. عنصر ضد انقلاب خارج‌نشین که از چند روز قبل در هماهنگی با دستگاه اطلاعاتی بلژیک، در صدد انتشار بیانیه‌ای جمعی با هدف بازتولید آشوب و لاپوشانی شکست جریانات معاند نظام در سالگرد اغتشاشات بود، سرانجام این بیانیه را با امضای حدود ۵۰۰ نفر از چهره‌های ضد انقلاب و اصلاح طلبان تندرو منتشر کرد. اما او در این پروژه، حتی به مهره‌های بازی خود در داخل کشور نیز رحم نکرده و طبق اطلاعات موثق، متنی متفاوت با آنچه در اختیار آن‌ها گذاشته را به عنوان بیانیه نهایی منتشر ساخته است!

متهم ساختن نظام جمهوری اسلامی به قتل!
در بخشی از بیانیه ساختار شکنانه مزروعی آمده است:
"در سالگرد جنبش اعتراضی "زن، زندگی، آزادی"، به‌رغم تحمّل صدمات و خسارت‌های بی‌شمار از سوی مردم ایران در سال گذشته، هم‌چنان شاهد استمرار اسارت‌ها، مرگ‌های ناگهانی و اعتصاب غذای زندانیان سیاسی-عقیدتی هستیم و سوءِ‌مدیریت بحران‌ها و سیاست سرکوب اعتراض‌ها هم‌چنان از سوی حاکمیت ادامه دارد."
در بخش دیگری از این بیانیه وقیحانه ادعا شده است که حصر موسوی و کروبی با روش‌های غیرانسانی ادامه یافته و در پی نومیدیِ زندانبانان از شکستن مقاومت محصوران، با افزایش فشار‌های روزافزون، در حال حاضر نوعی قتل تدریجیِ آن‌ها در حال وقوع است!

بیانیه‌ای با هدف شکستن فضا
قطعا متن بیانیه مزروعی و ادعا‌های دروغین وی نیاز به پاسخ و استدلال ندارد. ضمن آنکه قبلا نیز هشدار‌های لازم به جریانات اصلاح طلب (خصوصا طیف میانه روی اصلاح طلبان) در خصوص نیت پشت پرده مزروعی در تنظیم این بیانیه ساختارشکنانه از سوی نهاد‌های گوناگون و حتی رسانه‌ها داده شده بود. با این حال، مشاهده متن اولیه مزروعی، برخی اصلاح طلبان را بر آن ساخت تا بدون توجه به اینکه در زمین چه کسی بازی می‌کنند و این بازی چه تبعاتی دارد، امضای خود را پای این بیانیه بیاندازند. البته برخی از چهره‌های اصلاح طلب نیز ترجیح دادند به دام مزروعی و بازی پیچیده وی نیفتند و اصرار پشت پرده برخی اعضای ارشد حزب اتحاد ملت و مشاوران میرحسین موسوی مانند علیرضا بهشتی و اردشیر امیرارجمندنیز در این خصوص کارساز نبود.

کلک بزرگ مزروعی
اما نیرنگ بزرگ مزروعی علیه برخی اصلاح طلبان (حتی طیف تندروی آن‌ها) چه بوده است؟! عامل دستگاه اطلاعاتی بلژیک، در حقیقت دو متن را آماده کرده که یکی را جهت تایید به اصلاح طلبان داخل کشور و دیگری را جهت انتشار به رسانه‌ها و منابع خبری متصل به خود سپرده است. در متنی که در اختیار اصلاح طلبان قرار گرفته، اساسا کلید واژگانی مانند قتل تدریجی محصورین و .. به کار نرفته است، اما در متن منتشر شده با امضای آنها، چنین واژه‌ای به مثابه یک نقطه تاریک خودنمایی می‌کند. این اقدام رجبعلی مزروعی مشابه اقدام تاجزاده در انتشار بیانیه ۷۷ نفره در سال ۱۳۹۸ بدون اطلاع افراد از محتوای بیانیه صورت گرفته است. یعنی برخی افراد اساسا از محتوای بیانیه مطلع نبوده اند و برخی دیگر نیز با نسخه‌ای غیرواقعی از آن مواجه شده اند!

جنجال در اردوگاه اصلاح طلبان
پس از انتشار عمومی بیانیه ساخته و پرداخته دست رجبعلی مزروعی در سایت کلمه، امضا کنندگان به تازگی محتوای ادعا‌های اتهام قتل به نظام مقدس جمهوری اسلامی را مشاهده کرده و نسبت به این مسئله ابراز بی اطلاعی و حتی نارضایتی شدید کرده اند. مرضیه آذرافزا، حسین گودرزی، عباس معینی، محمد داوری، میثم سعادت، میثم مشایخ، عماد بهاور، میثم سعادت، هاشم آقاجری، شاهین عزیزی، فاطمه راکعی، غلامحسین نادی، محمد دردکشان، اشرف بروجردی، ژاله فرامرزیان، اسداله امینی زهرا نژادبهرام، بدرالسادات مفیدی، عزیزالله تاجیک اسماعیلی، .. از جمله این افراد محسوب می‌شوند.

درس پرهزینه برای اصلاح طلبان
اگرچه تکلیف اصلاح طلبان تندرو (از اعضای حزب اتحاد ملت گرفته تا برخی افراد معاند دیگر) کاملا مشخص بوده و بازی آن‌ها در زمین امثال مزروعی کاملا هدفمند و به نیت تکمیل پازل‌های ضد امنیتی غرب علیه کشورمان صورت می‌گیرد، اما برخی اصلاح طلبان میانه رو نیز در این مسیر همواره اسیر محاسبات نادرست و سردرگمی سیاسی خود شده‌اند! محصول این چندگانگی و ابهام، چیزی جز سوار شدن جریانات معاند و ضد انقلاب و افرادی مانند مزروعی بر این افراد و جریانات متبوع آن‌ها نبوده و نخواهد بود. در چنین شرایطی لازم است اصلاح طلبان میانه رو مرز خود را با افراد معاند داخلی و خارجی مشخص کرده و با موضع گیری صریح، به هنگام و قاطعانه در برابر آنها، تقاوت ماهوی و رفتاری خود را با آن‌ها در معرض قضاوت و دید افکار عمومی قرار دهند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات