صبح صادق >>  راهبرد >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۵۱۲۶۱
حجت‌الاسلام رئیسی در هفتادوهشتمین مجمع عمومی سازمان ملل با تاکید بر افول قدرت‌های کهنه مطرح کرد

آنها گذشته‌اند و ما آینده‌ایم

رئیس‌جمهور ایران تکلیف دنیا با پروژه و مکتب لیبرال دموکراسی را مشخص شده خواند و مکتبی را که می‌خواست الگوی جهان باشد، درس عبرتی برای دیگران و نزدیک شده به پایان خود دانست. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، در هفتادوهشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قدرت جمهوری اسلامی ایران را قدرتی امنیت‌ساز دانست که با حذف گزینه‌های جنگ، ‌اشغالگری و تجزیه کشورها از روی میز قدرت‌های سلطه‌گر، افق‌های جدیدی را برای منطقه گشوده است و اظهار داشت: «منطقه غرب آسیا به‌ دلیل تجربه طولانی استعمار و تجاوزات نظامی مکرر، فرصت‌های بسیاری را برای توسعه و پیشرفت از دست داده است. اکنون که با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای، دکترین مقاومت، امواج ‌اشغالگری و تروریسم را با موفقیت به عقب رانده، فرصت و عصر جدیدی برای منطقه رقم خورده است.»

حقیقت سوختنی نیست!

آنچه تضمین‌کننده آینده‌ای روشن برای جامعه بشری است، توجه به ارزش‌های والایی است که انسان را به سمت کمال و کرامت سوق می‌دهد و چه چیزی بهتر از کلام پروردگار می‌تواند انسانیت و ارزش‌های تعالی‌بخش انسانی را تعریف کند؟! قرآن کلام خداوند و کتابی است که انسان را به عقلانیت، معنویت، عدالت، اخلاق و حق‌باوری دعوت می‌کند. سه رکن اساسی در قرآن، «توحید»، «عدالت» و «کرامت انسانی» است که تأمین‌کننده سعادت بشر است. مگر قرآن چه فرموده که کینه‌های مستکبران و ارباب قدرت و ثروت را برانگیخته است؟ آیا این نخستین بار است که کلمات خداوند را می‌سوزانند و گمان می‌کنند صدای ملکوت را برای همیشه قطع می‌کنند؟ آیا نمرود و فرعون و قارون بر ابراهیم و موسی و عیسی پیروز شدند؟ اسلام‌ستیزی و آپارتاید فرهنگی‌، در صورت‌های گوناگون خود، از جمله سوزاندن کتاب مقدس قرآن تا منع حجاب در مدارس و ده‌ها تبعیض شرم‌آور دیگر، شایسته پیشرفت‌های انسان معاصر نیست. پشت پرده این نفرت‌پراکنی‌ها، طراحی بزرگ‌تری وجود دارد و تقلیل آن به موضوع آزادی‌ بیان، گمراه‌کننده است.

غرب غرق در بحران اجتماعی!

غرب که اکنون با بحران هویتی و کارکردی مواجه شده است، جهان را جنگل و خود را باغی زیبا می‌بیند. برخی جریان‌های شوم، ولی قدرتمند، راه‌حل را در بحران‌‌سازی و دشمن‌تراشی می‌بینند. این آپارتاید فرهنگی، جامعه مسلمانان و مهاجران را هدف گرفته است. در کنار جنگ علیه اسلام، شاهد جنگ علیه خانواده نیز هستیم. مقابله با چنین رویکردهایی وظیفه انسانی ماست. ما امروز نیازمند جنبش جهانی تعهد به خانواده هستیم تا همه اعضای خانواده زندگی گرم در کنار یکدیگر را تجربه کنند.ما از همه رهبران جهان و رهبران ادیان الهی می‌خواهیم به وظیفه تاریخی خود در حمایت از جایگاه اصیل مفهوم خانواده و مقابله با روایت‌های ساختگی عمل کنند. ما در یک دوره سرنوشت‌ساز تاریخی قرار گرفته‌ایم. جهان در حال تغییر و گذار به نظم بین‌المللی نوظهور است و این مسیر غیرقابل بازگشت است.

جهان مدیون حاج قاسم

امنیت امروز اقلیم کردستان مدیون مجاهدت‌های سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده مبارزه با تروریسم است، وگرنه بسیاری از مناطق جهان در آتش داعش می‌سوخت. اما آیا چیزی از این رشادت‌ها در رسانه‌ها و ‌هالیوود به شما نشان داده یا خواهند داد؟ تشییع جنازه 25 میلیونی فرمانده مبارزه با تروریسم سردار حاج قاسم سلیمانی سانسور شد. ‌اندوه و خشم و حس انتقام 85 میلیونی ملت ایران و امت اسلامی سانسور شد. اما جمهوری اسلامی ایران با استفاده از همه ابزارها و ظرفیت‌ها برای اجرای عدالت و محاکمه عاملان و مباشران این تروریسم دولتی تا حصول نتیجه قطعی از پای نخواهد نشست؛ خون مظلوم پایمال نخواهد شد و دامان ظالم را خواهد گرفت.

غرب، خانه تروریسم

برخی از کشورهای اروپایی باید پاسخ دهند که چرا در عین ادعای مبارزه با تروریسم، به پناهگاه امن گروه تروریستی‌ای تبدیل شده‌اند که تاکنون بیش از 17 هزار نفر از شهروندان ایرانی را در کوچه و خیابان ترور کرده است؟ تبعیض در مبارزه با تروریسم به معنای چراغ سبز به تروریست‌هاست.
آیا وقت آن نرسیده که به 75 سال ‌اشغال سرزمین فلسطین و ظلم به آن ملت مظلوم و کشتار زنان و کودکان پایان داده شود و حقوق ملت فلسطین به رسمیت شناخته شود؟
وضعیت امروز افغانستان نمودی دیگر از آثار مداخله غرب در منطقه است که به کشتار بیش از 170 هزار نفر از زنان و مردان و کودکان انجامید.
در قضیه جنگ اوکراین و روسیه نیز مایلم بار دیگر بر موضع جمهوری اسلامی ایران در ردّ جنگ به عنوان راه‌حلی برای هرگونه مخاصمه تأکید کنم. ما جنگ در اروپا را به نفع هیچ طرف اروپایی نمی‌دانیم. رد کردن هر طرح آتش‌بس در جنگ اوکراین از سوی آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که آمریکا برای تضعیف اروپا برنامه بلندمدت دارد.
وقت آن رسیده که آمریکا به بحران تصمیم‌گیری خود پایان دهد و مسیر صحیح را انتخاب کند. بشر در حال ورود به مدار جدیدی است. قدرت‌های کهنه، در حال افولند. آنها «گذشته» هستند و ما «آینده‌»ایم. تکرار می‌کنم که آنها «گذشته» هستند و ما «آینده‌»ایم.
نگاه ما به آینده امیدوارانه است. جهان در انتظار منجی است که ادیان الهی آن را وعده داده‌اند. این منجی وجود و حضور دارد. مؤمنانه‌ باور داریم که بر مبنای مشیت و اراده الهی، همان‌طور که پیامبران الهی وعده داده‌اند، عدالت، جهانی خواهد شد و حکومت بندگان صالح پروردگار در سراسر زمین حکم‌فرما و بشریت با رشد آگاهی و نابودی جهل، رستگار می‌شود. جهان در انتظار روزی است که حرمان به فرجام رسد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات