صبح صادق >>  راهبرد >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۵۱۵۲۴

ابتکار عمل ایران

پایگاه بصیرت / حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی

جمهوری اسلامی ایران و رهبری و مردم کشورمان با درک درست از طرح‌ها و نقشه‌های جبهه کفر و استکبار و شناخت جریان‌های پشت صحنه دسیسه‌ها، اقدامات و راهبردهای همه‌جانبه‌ای را در برابر آمریکا در دستور کار قرار دادند که به بخشی از آنها اشاره می‌شود:
احیا و ترویج اندیشه مهدویت: از مهم‌ترین اقدامات جمهوری اسلامی ایران احیا و ترویج اندیشه مهدویت و پدیده آخرالزمانی و قطعیت حاکمیت اسلام بر سایر ادیان با محوریت امام معصوم(ع) بوده است. تدوین ده‌ها اثر مکتوب، جمع‌آوری روایات و نشر اخبار مربوط به آخرالزمان، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های داخلی و بین‌المللی، از جمله این اقدامات بوده است و در مقابل، افشای سناریوسازی و داستان‌سرایی بدل‌سازی جبهه کفر و استکبار در اغوای افکار عمومی جهان مسیحیت و حمایت از رژیم صهیونیستی از دیگر اقدامات به شمار می‌آید.
خنثی‌سازی مهم‌ترین طرح آمریکا برای تغییر غرب آسیا: اقدام دوم جمهوری اسلامی ایران، مقابله با یکی از مهم‌ترین طرح‌های آمریکا برای تغییر در منطقه غرب آسیا با عنوان «خاورمیانه بزرگ» است. آمریکا برای اجرای طرح موعودگرایی و جهانی‌گرایی و با هدف تجزیه کشورهای منطقه و توسعه رژیم صهیونیستی، به طراحی بزرگی دست زد که در طراحی آن حذف حزب‌الله، تجزیه سوریه، عراق و ایران بود. جمهوری اسلامی ایران با کمک هم‌پیمان‌ها و حضور فعال در عرصه پیکار با دشمن، طرح بزرگ را خنثی کرد.
مقابله با نقشه آمریکا در شکستن جبهه مقاومت: آمریکا برای شکستن جبهه مقاومت و ایجاد اخلال در همبستگی بین کشورهای مستقل و همسو با مقاومت، به ایجاد جنگ داخلی، حمایت از داعش و اغتشاشگران در عراق و سوریه، دست یازید که با همت جمهوری اسلامی ایران و هماهنگی مجموعه نیروهای مقاومت، طرح دشمن شکست خورد و جبهه مقاومت تقویت شد.
تقویت بنیه دفاعی جبهه مقاومت: در جهت جلوگیری از تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه ضرورت ایجاب می‌کرد جریان حزب‌الله و مجموعه رزمندگان غزه از نظر بنیه دفاعی تقویت شوند که جمهوری اسلامی ایران زمینه تقویت بنیه دفاعی و تبدیل نبرد نابرابر به نبرد متقارن و توازن قوا را فراهم کرد.
بین‌المللی کردن مسئله فلسطین: از دیگر اقدامات جمهوری اسلامی در برابر نقشه‌های آمریکا بین‌المللی کردن مسئله فلسطین با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس است. نقشه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی گسترش اسرائیل و حذف موضوع فلسطین یا استحاله آن با همکاری جریان سازش بود که اقدامات نظام اسلامی نه تنها جلوی گسترش رژیم غاصب را گرفت؛ بلکه موضوع فلسطین را جهانی کرد و زمینه تقویت مقاومت را در بین فلسطینی‌ها فراهم آورد.
ایجاد زمینه خروج آمریکا از منطقه: با تقویت جریان مقاومت در منطقه از سوی جمهوری اسلامی ایران، زمینه خروج آمریکا از عراق و افغانستان فراهم شد. آمریکا در منطقه آمده بود برای ماندن و ایجاد پایگاه، اما شرایطی فراهم شد که به ناچار باید از منطقه خارج می‌شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات